פריוס , סוללה תובנות
-
חקירה
האם סוללה שהיא מחוץ לרכב שפרקנו אותה או סתם פריוס שעומדת במקום זה הורס וגומר הסוללהתשובה -- מנסיון חיים 2 רכבים שהיו בטיפולי והייתי עסוק ועבר חודשים שלוש
הסוללה כמעט מתה אע"פ שנעשו בה פעולות החייאה אך ללא הועילזה עובדות השאלה שלי האם יש משהו שגם מסכים איתי או מסייג את הדברים אשמח למתנגדים
||ערבי דמסייע לי מומחה בתחום הוא העיר לי את התובנה הזאת וכנראה שהוא צודק||
-
@דוד-המומחה קודם כל כיף שחזרת לכאן...
לענין החקירה, מאוד מסתבר שזה ככה, כי כך זה בכל סוללה שלא משתמשים בה הרבה זמן.
ואולי יש לחלק בין ליתיום לניקל-מטאל, לא יודע. -
פשוט שזה כך בכל סוללה וזה דבר ידוע, והסיבה היא בגלל שיש פריקה מסויימת גם בלי שימוש וכשזה מגיע למינימום מסויים החומצה מפסיקה לפעול ברמה כזאת שגם הטענות לא מעוררות אותה.
בכל הטענה זה כך, החלשות של החומצה והחייאה שלה באמצעות זרם וזו הסיבה שלא משתמשים אף פעם בכל הקיבולת.
והמסקנה היא שבהמתנה מועטת (נגיד שבוע) אין שום נזק וזה לא נזק מצטבר רק מסף פריקה מסויים זה מתחיל להנזק והפתרון (החלקי) לזה הוא להטעין את הסוללה 80% לפני הפירוק שלה כדי שתוכל להחזיק יותר עד לפריקה, תוכל לגגל ולמצוא נתונים מה כמות הטעינה המומלצת לאיחסון ומה הסף התחתון אליו לא מומלץ להגיע.
בגלל זה יש כאלו שמאחסנים סוללות במקפיא כדי להאט את הפריקה. -
@נייטרון-חפשי לכן גם לכאורה מי שלא נוסע הרבה עם רכב פחות משתלם לו לקנות היברידי כי עצם ישיבת הרכב בחניה גורמת לבלאי של הסוללה ומקצרת את חייה..
אני למשל עשיתי חשבון של הכסף שהייתי מוציא על דלק בפריוס ולעומת זה את הכסף שאני מוציא כרגע על דלק על הסיוויק שלי והגעתי למסקנה שלא משתלם לי להחזיק היברידי כי את ה"חיסכון" שאני חוסך כל חודש בעצם בסוף אני ישלם את זה בבטריה ובעצם לא חסכתי אגורה אפילו.. -
@צילפינגים כתב בפריוס , סוללה תובנות:
@נייטרון-חפשי לכן גם לכאורה מי שלא נוסע הרבה עם רכב פחות משתלם לו לקנות היברידי כי עצם ישיבת הרכב בחניה גורמת לבלאי של הסוללה ומקצרת את חייה..
זה בדיוק מה שהתכוונתי לשלול, כי אם אתה משתמש ברכב כל כמה ימים אז הסוללה לא מתרוקנת ואין שום(!!) נזק.
-
@נייטרון-חפשי אז אין הבדל בין מי שנוסע 5.000 בשנה לבין מי שנוסע 25.000 בשנה מבחינת בלאי ועמידות של הסוללה?
-
@צילפינגים יש בזה הרבה נתונים שמשפיעים מלבד הק"מ ובמידה מסויימת שימוש מרובה תורם ג"כ לבלאי ולכן ייתכן שמי שנוסע 25,000 יבלה את הסוללה יותר, אבל התרוקנות של סוללה למינימום היא אחד הדברים היותר מזיקים ובאופן ברור ומידי.
יש עוד נתון משמעותי, שמחשב סוללה לא נותן לרדת מתחת לסף מסויים, לצורך הדוגמא 10%, ומהסיבה שפירטתי קודם, אבל אם לעומת זאת יהיה משתמש שלא ייתן לסוללה לרדת מתחת ל20% הסוללה שלו תחזיק מעמד הרבה יותר, משום כך מחשב הסוללה מעדיף לעבור לטעינה כבר כשהסוללה מגיעה לכ20% אבל אם יש צורך מצד תנאי הדרך ו/או דרישה של הנהג להאיץ אז המחשב מאפשר להשתמש עד10% (הנתונים אינם מאומתים אלא רק לצורך הדוגמא), ולכן נסיעה רגועה ו/או בין עירונית תאריך בהרבה את חיי הסוללה וכבר ראיתי סוללות בני 10 שנים ומעלה עם 350,000 ק"מ שעדיין מתפקדות לעומת סוללות ששבקו חיים ב180,000.
ואם כבר אז נתון נוסף שמבלה את הסוללה הוא טמפרטורה גבוהה ומה שמגן מזה הוא חנייה מקורה וניקוי פילטר של הסוללה. -
@נייטרון-חפשי כתב בפריוס , סוללה תובנות:
רגועה ו/או בין עירונית
ונסיעות עירוניות פחות מומלץ לאריכות חיי הסוללה?
-
@צילפינגים שים לב שאני אומר את הכל על סמך הגיון והבנה וידע כללי בענייני סוללות ולא על סמך נסיון בשטח עם רכבי הייבריד, אבל ההגיון אומר שבתוך העיר יש יותר האצות פי כמה וכמה ובהאצות הרכב משתמש בסוללה עד הקצה האפשרי ודבר זה בהכרח מקצר את חייה, כי כך זה בכל סוללה על פני הגלובוס.
-
@דוד-המומחה כתב בפריוס , סוללה תובנות:
חקירה
האם סוללה שהיא מחוץ לרכב שפרקנו אותה או סתם פריוס שעומדת במקום זה הורס וגומר הסוללהתשובה -- מנסיון חיים 2 רכבים שהיו בטיפולי והייתי עסוק ועבר חודשים שלוש
הסוללה כמעט מתה אע"פ שנעשו בה פעולות החייאה אך ללא הועילזה עובדות השאלה שלי האם יש משהו שגם מסכים איתי או מסייג את הדברים אשמח למתנגדים
||ערבי דמסייע לי מומחה בתחום הוא העיר לי את התובנה הזאת וכנראה שהוא צודק||
לכאורה כדבריך משום שהייתה לי אוריס שנמכרה עם סוללה מקורית ב330000 ק"מ כשהיא עם קיבולת נאה של כ50 אחוז. והרכב היה מונית כלומר שנסע ונסע...
-
@נייטרון-חפשי קצת שאלה על דבריך, אדם שקונה רכב חדש מהניילונים יתכן מאוד שמגמר הייצור עד השלב שהאדם הראשון קיבל את המפתח יכול לקחת למעלה משנה כלומר לא הדליקו את הרכב הרבה זמן למה שם הסוללה לא נהרסת?
-
@בעל-עגלה מי אמר לך שהיא לא נהרסת?
שמעת פעם על מישהו שילך לבדוק סוללה לרכב חדש?
וגם כי סוללה חדשה פחות ניזוקה מזה כי גם אחרי הנזק היא חוזרת לעצמה כמעט לגמרי אבל לסוללה ישנה זה יכולה להיות מכת מוות. כך זה גם במצברים, אם יש לך מצבר חדש שהתרוקן לחלוטין כמעט הוא יחזור לתפקוד בטעינה איטית אבל מצבר בן שנתיים גם אם הוא עדיין מצויין יכול למות בהתרוקנות אחת. -
@נייטרון-חפשי כתב בפריוס , סוללה תובנות:
פשוט שזה כך בכל סוללה וזה דבר ידוע,
נכון חלקית, בסוללות ליתיום הפריקה עצמית נמוכה מ10% לשנה...
-
@נייטרון-חפשי לאו דווקא, סוללת ליתיום עם פריקה עצמית היא סוללה בגסיסה גם אם היא אוחזת ב 80%
||
פרקתי סוללה מאופניים מתוך 10 תאים 5 היו מתים ו5 אחזו ב50% מתוכם רק 1 עם פריקה עצמית גבוה
||מה שכן לפעמים הבקר סוללה צורך מעט אנרגיה, ופרוטה לפרוטה.....
-
@לחיים כתב בפריוס , סוללה תובנות:
מה שכן לפעמים הבקר סוללה צורך מעט אנרגיה, ופרוטה לפרוטה.....
על זה לא חשבתי, אבל באופן כללי אתה טוען שפריקה עצמית של סוללת ליתיום היא 10% לשנה והנתון הזה לא משנה גם אחרי 10 שנים?
-
@נייטרון-חפשי פריקה עצמית תקינה תלויה בכימיה של הסוללה וכמעט ללא קשר לגיל הסוללה, לדוגמה סוללות עופרת חומצה הם בעלות פריקה עצמית גבוהה וסוללות ליתיום הם בעלות פריקה עצמית אפסית,
עם התבלות הסוללה נוצרים חורים במחיצה הפנימית של הסוללה מה שגורם לפריקה עצמית לא תקינה (סוג של קצר פנימי) במקרה כזה הסוללה בגסיסה גם אם היא חדשה (יכול לקרות גם בסללות חדשות עקב פגם ביצור או שימוש מאומץ מידי),
כך שישנם סוללות ליתיום בנות עשור ויותר ללא פריקה עצמית...||בפריוס עד 2015 הסוללה אינה ליתיום||
-
@בעל-עגלה
פריקה הכוונה שהחשמל מתבזבז על משהו, וגם הבקר מבזבז קצת אנרגיה אפילו ללא שימוש בסוללה, פריקה עצמית זה פריקה שסוללה פורקת גם היא לא מחוברת לכלום אפילו לא לבקר.כל מה שאני יודע עד היום על סוללות זה מתורתו של @לחיים שחוקר את התחום כבר לפחות 5 שנים אז קחו את דבריו ברצינות כי אני לא מאמין שיש עוד מישהו מחו"ר הפורום שמגיע לדרגתו.