טמפרטורה חום מנוע
-
שלום
היום בדקתי וראיתי שהרכב נוסע בבין עירוני על טמפרטורה של 103
האם זה תקין? -
טמפרטורה עבודה אידיאלית היא בגדול בין 90 ל105
זה כנראה תקין.
האם נדקלה לך נורה כלשהיא או שהמד טיפס אחרי האמצע או שסתם החלטת לחבר OBD ולעקוב? -
@יצחק-רשטונ כתב בטמפרטורה חום מנוע:
טמפרטורה עבודה אידיאלית היא בגדול בין 90 ל105
יש רכבים כמו פריוס שטמפרטורת עבודה בין 70 ל96 מעלות
-
@קצת-נהג-יותר-אוטו כתב בטמפרטורה חום מנוע:
שלום
היום בדקתי וראיתי שהרכב נוסע בבין עירוני על טמפרטורה של 103
האם זה תקין?תעקוב שלא עולה מעל 105 כמש"כ @יצחק-רשטונ
בכ"מ 103 אמור להיות במאמץ כמדומה לי ולא בנסיעה רגילה -
@EBA אז האמת שנשארתי עדיין אם אותו הרכב!!
וכמו שכתבו פה חברי הפורום התותחים ישנם רכבים שכשהטמפרטורה מגיעה ל96 המאוורר מתחיל להסתובב ואז החום יורד וכבה המאוורר, וחוזר חלילה, כמו טויוטה פריוס קורולה מיצובישי לאנסר ועוד רכבים, בפורד פיאסטה בשונה מרוב הרכבים כשהחום מנוע מגיע ל105 מעלות המאוורר מתחיל להסתובב ויורד החום…והאמת ששאלתי שאלה תמימה, אבל אני יפרט יותר את הבעיה שהייתה לי,
מתי שהרכב הגיע לחום של 103 היה מתחיל לצאת מים מהחור ניקוז של מיכל המים, ואני לתומי הבנתי שהרכב מתחמם כי המאוורר לא נדלק ולכן יוצא המים כי יש לחץ במנוע בגלל החום, אבל מצד שני שאני מדליק מזגן המאוורר כן נדלק (יש רק מאוורר אחד) וגם שנדלק המאוורר בגלל המזגן עדיין הרכב מתחמם בגלל שהמאוורר לא נדלק חזק רק חלש ולכן תליתי את הבעיה בנגד מהירויות של המזגן פירקתי אותו וראיתי שהוא שלם, שאלתי חבר מכונאי ואמר לי שהבעיה בפקק אני אמרתי לו לא יכול להיות שהבעיה בפקק כי הרי הרכב מתחמם ועדיין לא נדלק המאוורר, עד שקראתי בפורומים שבפיאסטה החום שנדלק המאוורר הוא 105, החלפתי פקק והכל הסתדר. -
@קצת-נהג-יותר-אוטו מה הבעיה בפקק? שהקפיץ היה רך מדי?
אגב זה נושא שהרבה לא מודעים אליו, כל רכב יש לו מידה של לחץ בקפיץ של הפקק וכשמחליפים פקק צריך לוודאות שזה הלחץ המתאים
-
@YOLEVI כתב בטמפרטורה חום מנוע:
@קצת-נהג-יותר-אוטו מה הבעיה בפקק? שהקפיץ היה רך מדי?
ישנה תופעה בפורד שגם אם נחבר פקק חדש למיכל מים עדיין הפקק לא תואם וצריך פקק ומיכל מקורי או פקק ומיכל חליפי, בקיצור צריך שיגיע ביחד שיהיה תואם, אי לכך ובהתאם לזאת אני קניתי פקק חדש חליפי למיכל מים שלי והבעיה המשיכה לקחתי מחבר פקק מקורי הבעיה נעלמה לקחתי מעוד חבר פקק ממאזדה 3 שהוא מתאים לפורד ושוב הבעיה חזרה בקיצור בסוף לקחתי מחבר את הפקק המקורי הבאתי לו את החליפי שאצלו זה כן התאים והכל בא על מקומו בשלום!
-
@YOLEVI כתב בטמפרטורה חום מנוע:
אגב זה נושא שהרבה לא מודעים אליו, כל רכב יש לו מידה של לחץ בקפיץ של הפקק וכשמחליפים פקק צריך לוודאות שזה הלחץ המתאים
נכון! זה כתוב ב"אוזן" של הפקק, למשל 1.1 או 0.9
בכל אופן הפקקים של מאזדה-פורד נראה לי בנויים אחרת.