סקירת רכב טויוטה אוריס סטיישן 2017
-
רכב טויוטה אוריס סטיישן הוא פשוט מציאה. הוא רכב היבריד אמין ועם בגאז' ענק. אבל ההפתעה היא המחיר. כי כיום אין שוק לרכבי הסטיישן (רכב סטיישן נחשב קצת למכוער אצל חלק מהציבור כך שכיום בשוק החדשות קיימים 3 דגמים בלבד כסטיישן: פורד פוקוס קיה סיד וMG 5. ברכבים ישנים יותר הסיפור קצת אחר כי מי שקונה רכב ישן מטרותיו שימושיות בלבד כך שסטיישן ישן שווה יותר...) ואין לה את השם הטוב כמו של הקורולה והפריוס כך שלדעתי מחירה קטן ממה שהיא שווה באמת למרות שהרכב מבוסס על קורולה ויחידת הנעה של פריוס...
מבחינת נוחות נסיעה אין לי תשובה מלאה כי בחיים הכל יחסי ולא נהגתי עם הרבה רכבים. ובכל זאת הרכב נוח, והוא הרבה יותר נוח ומשכך מפגעים מהקורולה 2004 שהייתה לי.
הרכב די נמוך וצריך להיזהר אתו בשבילים (במדרכות אין צורך להיזהר - פשוט לא עולים נקודה.)
מבחינת אבזור הרכב די מאובזר ולא חסרים בו דברים מהותיים. יש בו הנעה ללא מפתח (במקרה שלי גג שמש לכל הרכב שאינו נפתח (וילון) וחלונות מושחרים מאחור -בחלק מהדגמים) חיישני תאורה (מדליק אור בלילה ואור גבוה כשהדרך פנויה - אוטומטי) בקרת אקלים חימום מראות ושמשה אחורית (לגשם ואדים). אין חיישני גשם והמראות לא מתקפלות אוטומטית דווקא בחדשות. (בישנות 2013-2016 תלוי בדגם) ועוד.. (אפשר לשאול בתגובות)
המושב נוח אבל בנסיעות ארוכות (יותר משעתים) הוא פחות נוח.
תא המטען גדול ונמוך כיאה וכיאות. בקיפול המושבים מתקבלת משאית של ממש ואפשר להוביל בה שידה או תיבה אבל לא מגדל.. בתא המטען ידיות שמקפלות את הכיסאות האחוריות לנוחות ההעמסה.
מבחינת צריכת דלק אני חייב לומר שהנעה היברידית היא פשוט גאונית! במקרה שלי הסוללה קצת התעייפה (300,000 ק"מ וסוללה מקורית של הרכב) ובנסיעה רגילה (לא חסכונית ולא חוליגנית) אני מגיע ל1/17 בערך. אם חוסכים אני הגעתי ל1/21.5 (מתדלוק לתדלוק) ובנסיעה רגועה מנהריה לנתיבות (שכללה גם מעט פקקים) השגתי צריכת דלק של 23.2 ק"מ לליטר! מצורפת תמונה:
כדי לסבר את האוזן: ב250 ש"ח אפשר לנסוע 720 ק"מ (בהנחה של 1/20) שזה המון.
מבחינת אמינות: עשיתי עם הרכב 60,000 ק"מ וכיום הוא עומד על 300,000 ולא הייתה לי שום תקלה. כך שהרכב אמין ועם מוניטין אמינות מופלג.
ביצועים: לרכב יש הרבה כח למרות שהוא מעביר אותם לכביש בצורה חלקה ולא אגרסיבית. לרכב תיבת הילוכים רציפה (ללא יחסי העברה קבועים) כך שבתאוצות הרכב יעלה לטורים גבוהים וקבועים. ומכיוון שלא נשמע שינוי במהירות הסל"ד ההרגשה עלולה להיות שהאוטו 'לא סוחב' אבל הוא כן בהחלט.
מבחינת אחיזת כביש: הרכב לא מכונית ספורט אך קיימת אחיזה טובה (במיוחד במקרה שלי ששמתי צמיגי מישלן אבל הייתה אחיזה טובה גם לפני)
הטיפולים ברכב רגילים ואין הוצאות מיוחדות. כן צריך תשומת לב מיוחדת לפני הרכישה על מצב הסוללה ואם היא באחריות
שדה הראיה של הרכב הוא בנוני ויש הרבה שטח מת בצד ימין בפניות חדות ימינה. המכסה מנוע מונמך והולך כך שלא רואים את קצהו בחניה, אך מאידך כן רואים את העמודים הנמוכים שברוב הרכבים לא רואים..
מבחינת בטיחות הרכב קיבל 5 כוכבי ריסוק במבחן שנערך לו. לרכב בקרת סטיה מנתיב עם ציון 70.. וזיהוי התקרבות מסוכנת עם ציון 95.. לרכב בלימה אוטונומית יעילה במהירויות 30-80. אותי זה הציל פעם אחת.
העולה מן האמור שמדובר ברכב משתלם עם מוניטין אמינות ושמירת ערך.
-
-
@אוהב-ספר כתב בסקירת רכב טויוטה אוריס סטיישן 2017:
הנה כמה סקירות על הרכב (יוטיוב).
https://www.youtube.com/watch?v=OSYTjm8m9Hw
https://www.youtube.com/watch?v=m4HBut8vXRI
https://www.youtube.com/watch?v=X6jmm4CRFQc
https://www.youtube.com/watch?v=w1cegTpnolAפה https://rechavimzelaze.ovh/post/21 כתבתי שהיתרון בסקירות הרכב של המשתמשים הוא מיוני כי בכתבות שהבאת (פרט לאחרונה) אלה כתבי רכב (ברובם שיווקיים) שמעניין אותם דינאמיות וחדשנות ולא שימושיות ותמורה לכסף.
לעומת זאת בסקירה שבאה ממשתמשינו היקרים היא באה עם ראש בריא המבין לצרכיו של הקונה המצוי...
לגבי הסירטון האחרון הוא מפורט יותר (חצי שעה...) -
@דודי-ענהאל כתב בסקירת רכב טויוטה אוריס סטיישן 2017:
@מאיר נראה לי ש @איציק123 התכוון למדידה של הרכב במד הצריכה שלו בלוח המחוונים (זאת שאתה צילמת)
ייש"כ.
במדידה שעשיתי מתדלוק לתדלוק באותה תחנה (ובאותה משאבה) יש כ5% הטיה לטובתם כך שאם בצג יפיע 21 ק"מ/ל' בתדלוק בפועל תתקבל תוצאה של כ 20 ק"מ/ל'.
-
-