עצה לחיסכון בדלק בזמן הפעלת מיזוג על חום
-
אקדים שעצה זו מתאימה לגרנדיס וכנראה גם לרכבים דומים ייתכן וברכבים חדשים המערכת עובדת אחרת ואין משמעות למה שנכתב
כידוע בזמן שמדליקים את מערכת מיזוג האוויר המדחס מתחיל לעבוד ויש צריכה גדולה יותר של דלק, בנוסף הגדרת וויסות הקור או החום היא ע"י כך שהרכב מערבב אוויר קר מהמדחס ואוויר חם ממנוע הרכב וכשמגדירים מקסימום חום מגיע אוויר רק אוויר חם וכשמגדירים מקסימום קור מגיע רק אוויר קר מהמדחס
ניתן להבחין (עכ"פ בגרנדיס) שכשמגדירים מקסימום חום הוא מכבה את המדחס (האור הירוק של סמל המיזוג נכבה)
וכאן מגיעה עצה למי שמעוניין בחימום הרכב ולמשל מגדיר כ 28 מעלות בעצם רוב האוויר הוא אוויר חם ונכנס קצת אוויר קר ופשוט חבל להפעיל את כל המדחס בשביל קצת אוויר קר שלא נותן כלום אז פשוט כבו את המדחס באופן ידני
כידוע כדאי להפעיל את מיזוג האוויר מידי פעם בחורף כדי לשמור על המערכת אבל עדיין חבל להפעיל אותו בכל פעם שמדליקים מזגן על חום
-
זו עצה כללית לכל בעל רכב,
יש הרבה שלא מודעים לכך שהמזגן ברכב מחמם גם ללא פעולת המדחס (החום מועבר ממנוע הרכב), ולכן חבל להשאיר אותו פועל סתם.
אמנם אין ויסות טמפרטורה כאשר המדחס לא פועל, אבל אפשר פשוט לכבות את המזגן בעצמינו כשמידי חם…
למי שלא יודע, לחצן פעולת המדחס מסומן ברכב A/C…כמה עובדות על פעולת המדחס בחימום;
א. חובה להדגיש שמפשיר האדים כמעט לא יעבוד בלי המדחס. (אצלי ברכב כשמפעילים מפשיר אדים המדחס מופעל אוטומטית).
ב. בלי מדחס החום מורגש בחלל הרחב מהר יותר (המדחס פועל שהרכב יתחמם בהדרגה).
ג. בלי מדחס החום פחות נעים ומחניק יותר (המדחס מייבש את האדים ברכב). -
@איציק123 כתב בעצה לחיסכון בדלק בזמן הפעלת מיזוג על חום:
א. חובה להדגיש שמפשיר האדים כמעט לא יעבוד בלי המדחס. (אצלי ברכב כשמפעילים מפשיר אדים המדחס מופעל אוטומטית).
לא כמעט לא יעבוד, הוא יעבוד לאט יותר
בנוסף, אחרי שהאדים ירדו אפשר להשאיר בלי מדחס ע"מ לשמור על שמשה נקייה -
@איציק123 כתב בעצה לחיסכון בדלק בזמן הפעלת מיזוג על חום:
כמה עובדות על פעולת המדחס בחימום;
א. חובה להדגיש שמפשיר האדים כמעט לא יעבוד בלי המדחס. (אצלי ברכב כשמפעילים מפשיר אדים המדחס מופעל אוטומטית).
ב. בלי מדחס החום מורגש בחלל הרחב מהר יותר (המדחס פועל שהרכב יתחמם בהדרגה).
ג. בלי מדחס החום פחות נעים ומחניק יותר (המדחס מייבש את האדים ברכב).הערה: בחורף הזה שמתי לב שכאשר האוורור מכוון על מצב כניסת אויר חיצוני החימום נעים יותר, פחות כבד ומחניק, ואדים פחות מצטברים בחלל הרכב. כמו כן גם הפשרת האדים יעילה במצב זה.
(אני אישית מפעיל את המזגן על כניסת אויר חיצוני רק בימים חורפיים בהם האוויר בחוץ נקי וצלול).