עד כמה חשוב הטרמוסטט?
-
עקב בלאי של כל החלק שבתוכו נמצא הטרמוסטט (לנסר 2008) החלפתי את כל החלק (לפני מעל חודשיים) אבל לאחר מכן התברר לי שבחלק שהבאתי שברו את הטרמוסטט ככה שהמנוע נמצא על רבע בערך במדיד של החום במקום על חצי בפרט בנסיעות מחוץ לעיר.
השאלה שלי כמה זה חשוב שהטרמוסטט ימנע מהמנוע להתקרר מדי, יש שאמרו לי שזה לא חשוב כלל אבל ראיתי שיש אומרים שאם המנוע לא מספיק חם אז גם השמן לא מתחמם מספיק וזה לא משמן מספיק טוב את המנוע אם הוא לא בטמפרטורה גבוהה.
יש לציין שהאוטו מונע בגז כך שיש מעלה קטנה שהמנוע פחות חם כי הגז כידוע מחמם את המנוע יותר מבנזין
אשמח לעצתכם האם להשתגע ולהחליף (אולי אפשר להחליף רק את הטרמוסטט עם מה שהיה לי בחלק הישן) או שאין בעיה להשאיר ככה.
וכן האם זה גורם לעלייה בצריכת הדלק
תודה רבה -
ראשית אני שמח לראות עוד מישהו עם לנסר מונע בגז
הבעיה שאתה מציג הייתה לי בדיוק
המכונאי שלי חתך את הטרמוסטט ואכן המים לא הפסיקו בסירקולציה
מה שגרם למנוע אף פעם לא להתחמם …- זה גורם למנוע לא לתפקד כראוי חום של מנוע אמור להיות בין 80 ל 90 מעלות בערך
- הדגשת שיש לך גז וכידוע שהגז לא יכנס לפעולה כל עוד ואין חום מנוע התחלתי
ולכן תשים לב שבחורף הגז יכנס לפעולה הרבה יותר מאוחר - העלות של תרמוסטט היא 90 ש"ח כולל מע"מ (אני קניתי בחנות חלפים בירושלים)
אם תרצה תיצור איתי קשר במייל אנסה לכוון אותך - ההחלפה היא מאוד פשוטה בלנסר 2 ברגים והגעת לייעד (כנ"ל אשמח לסייע לך אם תצטרך)
שמחתי לעזור
-
@יוסי-0 כתב בעד כמה חשוב הטרמוסטט?:
ראשית אני שמח לראות עוד מישהו עם לנסר מונע בגז
הבעיה שאתה מציג הייתה לי בדיוק
המכונאי שלי חתך את הטרמוסטט ואכן המים לא הפסיקו בסירקולציה
מה שגרם למנוע אף פעם לא להתחמם …- זה גורם למנוע לא לתפקד כראוי חום של מנוע אמור להיות בין 80 ל 90 מעלות בערך
- הדגשת שיש לך גז וכידוע שהגז לא יכנס לפעולה כל עוד ואין חום מנוע התחלתי
ולכן תשים לב שבחורף הגז יכנס לפעולה הרבה יותר מאוחר - העלות של תרמוסטט היא 90 ש"ח כולל מע"מ (אני קניתי בחנות חלפים בירושלים)
אם תרצה תיצור איתי קשר במייל אנסה לכוון אותך - ההחלפה היא מאוד פשוטה בלנסר 2 ברגים והגעת לייעד (כנ"ל אשמח לסייע לך אם תצטרך)
שמחתי לעזור
תודה על התשובה המפורטת ושמח לראות עוד מידהו עם רכב עם אותם נתונים כמו שלי
כמו שכתבתי בעיקרון יש לי את הטרמוסטט הישן אבל יש לציין שבירידות לפעמים החום מנוע היה קצת יורד אז עדיף להחליף וזהו? או להחזיר את אותו אחד שהיה לי?
לגבי הגז הוא כן נכנס מהר כי בד"כ אני בתוך העיר לאחר ההנעה ככה שזה פחות משפיע שאין טרמוסטט.
לגבי ההחלפה של הטרמוסטט צריך להוציא את כל החלק מברזל שבתוכו הוא נמצא או שאפשר לפתוח אותו כשהוא עדיין מחובר?
ואשמח אם תפרט מה זה אומר שזה גורם למנוע לא לתפקד כראוי, במה זה מתבטא? -
@הכל-בעז-ה כתב בעד כמה חשוב הטרמוסטט?:
@יוסי-0 כדאי לעשות 2 חורים 4 מ"מ כדי שיהיה תמיד מעבר של מים
למה? מחשש שמא יהיה בעיה ולא יעבור מים גם כשהחום עולה או בגלל שטוב תמיד שעובר מים אפי’ אם החום נמוך?
והאם המנוע יגיע לטמפרטורה הרצויה למרות החורים האלה?
תודה רבה -