דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
כיווץ
לוגו מותג
  1. דף הבית
  2. שאר נושאים
  3. וויז, הדרכה לאפליקציה.

וויז, הדרכה לאפליקציה.

מתוזמן נעוץ נעול הועבר שאר נושאים
וויזניווט
25 פוסטים 8 כותבים 591 צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • ה מנותק
    ה מנותק
    הטוב באדם
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי הטוב באדם
    #1

    כמה דברים שלא הבנתי, או שאני צריך יותר פירוט עליהם, באפליקציה:
    א. להמנע ממעבורות.
    ב. להמנע מצמתים מאתגרים.
    ג. אישורי מעבר בכביש אגרה וגו’.
    ד’. עריכה: יש שם, ‘היתר נסיעה בנת’‘צ’, מהו?
    ה. אודיו, מישהו יודע על נגן אודיו מומלץ, שיש בתוך האפליקציה?
    יישר כח לעונים.

    לך תדעל 2 תגובות תגובה אחרונה
    0
    • ה הטוב באדם

      כמה דברים שלא הבנתי, או שאני צריך יותר פירוט עליהם, באפליקציה:
      א. להמנע ממעבורות.
      ב. להמנע מצמתים מאתגרים.
      ג. אישורי מעבר בכביש אגרה וגו’.
      ד’. עריכה: יש שם, ‘היתר נסיעה בנת’‘צ’, מהו?
      ה. אודיו, מישהו יודע על נגן אודיו מומלץ, שיש בתוך האפליקציה?
      יישר כח לעונים.

      לך תדעל מנותק
      לך תדעל מנותק
      לך תדע
      מייבין
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי לך תדע
      #2

      @הטוב-באדם כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

      כמה דברים שלא הבנתי, או שאני צריך יותר פירוט עליהם, באפליקציה:
      א. להמנע ממעבורות.
      לא רלוונטי בארצנו. במדינות הים, אכן מדובר בנושא משמעותי, מאחר והעלות+זמן המתנה וכו’ עשוים להרתיע נהגים, מאידך זה עשוי לקצר תהליכים.

      ב. להמנע מצמתים מאתגרים.
      כמדומה שהכונה לפניות ממש קשות (לחצות כמה נתיבים בזמן קצר, הרבה פניות במחלף אחד וכו’), אני לא מצאתי בזה נזק (מופעל אצלי בשם האתגר…).

      ג. אישורי מעבר בכביש אגרה וגו’.
      זה עשוי להקל עליו לנווט אותך דרך כבישים כאלו (ולמיטב זכרוני להציג לך את העלות לפי מסלול המנוי שלך).
      לא שבלי זה הוא יוותר לחלוטין על כבישי אגרה, תלוי בנסיבות ובאלגוריתם…
      כבישי אגרה היינו: כביש 6, מנהרות הכרמל, הנתיב המהיר לת"א, וכנראה פספסתי אחד או שתיים נוספים (או שלא, @לך-תדע… )

      ד. אודיו, מישהו יודע על נגן אודיו מומלץ, שיש בתוך האפליקציה?
      ספוטיפיי, יוטיוב מיוזיק ועוד = במסלולים מסוננים לא כ"כ רלוונטי, וגם באחרים זה סיכון (כמובן!).
      לא התנסיתי ולא יודע להמליץ, היתרון לכאורה בנגנים אלו הוא כפתור השמעה מע"ג הממשק של וויז, נו שויין…
      אגב, אם יש מקשי שליטה במוזיקה מההגה - זה ודאי מיותר…

      יישר כח ששיברת (כמה מיתוסים, או שלא…).

      1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

      KlonimoosK תגובה 1 תגובה אחרונה
      3
      • לך תדעל לך תדע

        @הטוב-באדם כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

        כמה דברים שלא הבנתי, או שאני צריך יותר פירוט עליהם, באפליקציה:
        א. להמנע ממעבורות.
        לא רלוונטי בארצנו. במדינות הים, אכן מדובר בנושא משמעותי, מאחר והעלות+זמן המתנה וכו’ עשוים להרתיע נהגים, מאידך זה עשוי לקצר תהליכים.

        ב. להמנע מצמתים מאתגרים.
        כמדומה שהכונה לפניות ממש קשות (לחצות כמה נתיבים בזמן קצר, הרבה פניות במחלף אחד וכו’), אני לא מצאתי בזה נזק (מופעל אצלי בשם האתגר…).

        ג. אישורי מעבר בכביש אגרה וגו’.
        זה עשוי להקל עליו לנווט אותך דרך כבישים כאלו (ולמיטב זכרוני להציג לך את העלות לפי מסלול המנוי שלך).
        לא שבלי זה הוא יוותר לחלוטין על כבישי אגרה, תלוי בנסיבות ובאלגוריתם…
        כבישי אגרה היינו: כביש 6, מנהרות הכרמל, הנתיב המהיר לת"א, וכנראה פספסתי אחד או שתיים נוספים (או שלא, @לך-תדע… )

        ד. אודיו, מישהו יודע על נגן אודיו מומלץ, שיש בתוך האפליקציה?
        ספוטיפיי, יוטיוב מיוזיק ועוד = במסלולים מסוננים לא כ"כ רלוונטי, וגם באחרים זה סיכון (כמובן!).
        לא התנסיתי ולא יודע להמליץ, היתרון לכאורה בנגנים אלו הוא כפתור השמעה מע"ג הממשק של וויז, נו שויין…
        אגב, אם יש מקשי שליטה במוזיקה מההגה - זה ודאי מיותר…

        יישר כח ששיברת (כמה מיתוסים, או שלא…).

        KlonimoosK מנותק
        KlonimoosK מנותק
        Klonimoos
        מייבין סיירת פיקוח
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי Klonimoos
        #3

        @לך-תדע כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

        (מופעל אצלי בשם האתגר…

        אני מבין שלא מופעל להמנע נכון?

        כביש 6,

        יש גם כביש 6 חוצה צפון.(זה כביש אחר.)

        ספוטיפיי, יוטיוב מיוזיק ועוד = במסלולים מסוננים לא כ"כ רלוונטי, וגם באחרים זה סיכון (כמובן!).

        אתה יודע על אוף ליין?

        לך תדעל תגובה 1 תגובה אחרונה
        1
        • KlonimoosK Klonimoos

          @לך-תדע כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

          (מופעל אצלי בשם האתגר…

          אני מבין שלא מופעל להמנע נכון?

          כביש 6,

          יש גם כביש 6 חוצה צפון.(זה כביש אחר.)

          ספוטיפיי, יוטיוב מיוזיק ועוד = במסלולים מסוננים לא כ"כ רלוונטי, וגם באחרים זה סיכון (כמובן!).

          אתה יודע על אוף ליין?

          לך תדעל מנותק
          לך תדעל מנותק
          לך תדע
          מייבין
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי לך תדע
          #4

          @Klonimoos כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

          אני מבין שלא מופעל להמנע נכון?

          אתה צודק שזה היה אמור להיות האתגר, אבל זה עבד ו’נאדה’, לכן מוגדר ‘המנע’, ולא ראיתי פספוס כלשהו מכך, מצד שני - כמובן לא בוצע ע"כ מחקר אקדמי מקיף, ו-@לך-תדע מה אני מפסיד…
          אומר זאת כך, אמנם וויז היא מותג ישראלי, ואמנם ישראל היא כנראה המדינה בה היא הכי פופולרית, אך פונקציות הניווט והתפריטים נבנו בהתאמה למגוון רחב של תרחישים, יש מקומות בעולם עם מחלפים שרק מלנסוע עליהם מקבלים סחרחורת, מניח שזה רלוונטי בעיקר שם.
          אגב בכובעי כנביא - כנראה שבעוד חמש-עשר שנים כבר לא נשתמש בוויז, יותר מדי דברים נעשים בגוגל כדי לעשות לה ‘המתת חסד’, ימים יגידו.
          אם תשאל מה זה בדיוק, בקצרה: כל פניה שהוגדרה (ידנית) כ’פניה קשה’ (בד"כ שמאלה), ואידך זיל גמור.
          ניסיתי לאתר פניות כאלו במפת העריכה של וויז, בינתים לא מצאתי…


          זה בקטגוריה של אנגליה, לכן ערכתי ותרגמתי בין השאר את המונחים ימין-שמאל, למען ירוץ הקורא בו, המקור מצוין בהמשך.

          פניות חדות/אטיות אינן “קשות”

          עם המבול האחרון של בעיות במפת פניות חדות, ראיתי שגיאת עריכה לא מעט פעמים.
          ב-Waze, פנייה “קשה” אינה קשורה למידת זוית של הפנייה!

          פנייה קשה של Waze היא פנייה שיכולה להיות מסוכנת או מעיקה. לדוגמה, פנייה שמאלה על פני 3 נתיבים או יותר של תנועה מתקרבת ללא רמזורים בצומת וכו’ כדי להקל על הפנייה.

          תפיסת הסיבוב הקשה הוצגה בעיקר בתגובה לבקשות מארה"ב, שבהן סיבובים כאלה נפוצים. בבריטניה, הם הרבה יותר נדירים מכיוון שאנו נוטים לקבל צמתים מתוכננים יותר והרבה פחות כבישים מרובי נתיבים. סיבוב קשה מציג הפסד זמן - מעבר לכל מידע היסטורי שכבר לוקח בחשבון עד כמה הסיבוב איטי.

          פנייה חדה היא לא פנייה קשה של Waze!
          אם הפנייה באמת חדה מכדי שמכונית ממוצעת תצליח, אז סמן כ’אין פניה’. אם מכונית יכולה לעשות אותה בצורה סבירה אז השאר אותה אפשרית. אך נא לא לסמן זאת בתור פנייה קשה.

          לגבי האם פניות קשות מועילות בבריטניה, זו שאלה אחרת. דעתי האישית היא שלעתים רחוקות זה יהיה שימושי. עד לפני כמה חודשים הייתי אומר חסר תועלת לחלוטין - אבל התוספת של היכולת להגדיר את השעות שבהן הפנייה קשה הפכה אותן לשמישות, שכן הקושי תלוי לחלוטין בתנועה.

          אם אתה באמת מרגיש שאתה צריך לסמן פנייה קשה, אז אני מציע לך להשאיר גם הערה במפה כדי להסביר את זה. אבל זכרו, גם פניות חדות, או פניות איטיות אינן פניות “קשות”.:)
          מקור

          אתה יודע על אוף ליין?

          לא.
          אך כמובן - לא שמענו אינה ראיה.

          1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

          KlonimoosK EBAE 2 תגובות תגובה אחרונה
          1
          • לך תדעל לך תדע

            @Klonimoos כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

            אני מבין שלא מופעל להמנע נכון?

            אתה צודק שזה היה אמור להיות האתגר, אבל זה עבד ו’נאדה’, לכן מוגדר ‘המנע’, ולא ראיתי פספוס כלשהו מכך, מצד שני - כמובן לא בוצע ע"כ מחקר אקדמי מקיף, ו-@לך-תדע מה אני מפסיד…
            אומר זאת כך, אמנם וויז היא מותג ישראלי, ואמנם ישראל היא כנראה המדינה בה היא הכי פופולרית, אך פונקציות הניווט והתפריטים נבנו בהתאמה למגוון רחב של תרחישים, יש מקומות בעולם עם מחלפים שרק מלנסוע עליהם מקבלים סחרחורת, מניח שזה רלוונטי בעיקר שם.
            אגב בכובעי כנביא - כנראה שבעוד חמש-עשר שנים כבר לא נשתמש בוויז, יותר מדי דברים נעשים בגוגל כדי לעשות לה ‘המתת חסד’, ימים יגידו.
            אם תשאל מה זה בדיוק, בקצרה: כל פניה שהוגדרה (ידנית) כ’פניה קשה’ (בד"כ שמאלה), ואידך זיל גמור.
            ניסיתי לאתר פניות כאלו במפת העריכה של וויז, בינתים לא מצאתי…


            זה בקטגוריה של אנגליה, לכן ערכתי ותרגמתי בין השאר את המונחים ימין-שמאל, למען ירוץ הקורא בו, המקור מצוין בהמשך.

            פניות חדות/אטיות אינן “קשות”

            עם המבול האחרון של בעיות במפת פניות חדות, ראיתי שגיאת עריכה לא מעט פעמים.
            ב-Waze, פנייה “קשה” אינה קשורה למידת זוית של הפנייה!

            פנייה קשה של Waze היא פנייה שיכולה להיות מסוכנת או מעיקה. לדוגמה, פנייה שמאלה על פני 3 נתיבים או יותר של תנועה מתקרבת ללא רמזורים בצומת וכו’ כדי להקל על הפנייה.

            תפיסת הסיבוב הקשה הוצגה בעיקר בתגובה לבקשות מארה"ב, שבהן סיבובים כאלה נפוצים. בבריטניה, הם הרבה יותר נדירים מכיוון שאנו נוטים לקבל צמתים מתוכננים יותר והרבה פחות כבישים מרובי נתיבים. סיבוב קשה מציג הפסד זמן - מעבר לכל מידע היסטורי שכבר לוקח בחשבון עד כמה הסיבוב איטי.

            פנייה חדה היא לא פנייה קשה של Waze!
            אם הפנייה באמת חדה מכדי שמכונית ממוצעת תצליח, אז סמן כ’אין פניה’. אם מכונית יכולה לעשות אותה בצורה סבירה אז השאר אותה אפשרית. אך נא לא לסמן זאת בתור פנייה קשה.

            לגבי האם פניות קשות מועילות בבריטניה, זו שאלה אחרת. דעתי האישית היא שלעתים רחוקות זה יהיה שימושי. עד לפני כמה חודשים הייתי אומר חסר תועלת לחלוטין - אבל התוספת של היכולת להגדיר את השעות שבהן הפנייה קשה הפכה אותן לשמישות, שכן הקושי תלוי לחלוטין בתנועה.

            אם אתה באמת מרגיש שאתה צריך לסמן פנייה קשה, אז אני מציע לך להשאיר גם הערה במפה כדי להסביר את זה. אבל זכרו, גם פניות חדות, או פניות איטיות אינן פניות “קשות”.:)
            מקור

            אתה יודע על אוף ליין?

            לא.
            אך כמובן - לא שמענו אינה ראיה.

            KlonimoosK מנותק
            KlonimoosK מנותק
            Klonimoos
            מייבין סיירת פיקוח
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
            #5
            פוסט זה נמחק!
            תגובה 1 תגובה אחרונה
            1
            • ה הטוב באדם

              כמה דברים שלא הבנתי, או שאני צריך יותר פירוט עליהם, באפליקציה:
              א. להמנע ממעבורות.
              ב. להמנע מצמתים מאתגרים.
              ג. אישורי מעבר בכביש אגרה וגו’.
              ד’. עריכה: יש שם, ‘היתר נסיעה בנת’‘צ’, מהו?
              ה. אודיו, מישהו יודע על נגן אודיו מומלץ, שיש בתוך האפליקציה?
              יישר כח לעונים.

              לך תדעל מנותק
              לך תדעל מנותק
              לך תדע
              מייבין
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
              #6

              @הטוב-באדם כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

              ד’. עריכה: יש שם, ‘היתר נסיעה בנת’‘צ’, מהו?

              חוקית: רכב תח"צ (אוטובוס, מונית) או רכב נכה עם תו ‘כסא גלגלים’ (לא משולש!).

              1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

              KlonimoosK תגובה 1 תגובה אחרונה
              1
              • לך תדעל לך תדע

                @הטוב-באדם כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

                ד’. עריכה: יש שם, ‘היתר נסיעה בנת’‘צ’, מהו?

                חוקית: רכב תח"צ (אוטובוס, מונית) או רכב נכה עם תו ‘כסא גלגלים’ (לא משולש!).

                KlonimoosK מנותק
                KlonimoosK מנותק
                Klonimoos
                מייבין סיירת פיקוח
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #7

                @לך-תדע
                יש גם חוקית של 2+
                זה גם נחשב?

                לך תדעל תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • KlonimoosK Klonimoos

                  @לך-תדע
                  יש גם חוקית של 2+
                  זה גם נחשב?

                  לך תדעל מנותק
                  לך תדעל מנותק
                  לך תדע
                  מייבין
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי לך תדע
                  #8

                  @Klonimoos
                  לא זוכר את זה מההגדרות בוויז, כן זוכר את זה בבחירת המסלולים שם יש פונקציה כזו (בכל נסיעה בנפרד, פר מסלול), זה אכן מנתב ע"פ זה (בעיקר מזכיר לך בכניסה להיצמד לנתיב) וחוסך בד"כ כדקה/שתיים מה-ETA.
                  אגב, כמדומה שלנתיב כזה קוראים נר"ת (-נתיב רב תפוסה), והוא ממילא גם נת"צ.

                  1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

                  KlonimoosK תגובה 1 תגובה אחרונה
                  1
                  • לך תדעל לך תדע

                    @Klonimoos
                    לא זוכר את זה מההגדרות בוויז, כן זוכר את זה בבחירת המסלולים שם יש פונקציה כזו (בכל נסיעה בנפרד, פר מסלול), זה אכן מנתב ע"פ זה (בעיקר מזכיר לך בכניסה להיצמד לנתיב) וחוסך בד"כ כדקה/שתיים מה-ETA.
                    אגב, כמדומה שלנתיב כזה קוראים נר"ת (-נתיב רב תפוסה), והוא ממילא גם נת"צ.

                    KlonimoosK מנותק
                    KlonimoosK מנותק
                    Klonimoos
                    מייבין סיירת פיקוח
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #9

                    @לך-תדע כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

                    @Klonimoos
                    לא זוכר את זה מההגדרות בוויז, כן זוכר את זה בבחירת המסלולים שם יש פונקציה כזו (בכל נסיעה בנפרד, פר מסלול), זה אכן מנתב ע"פ זה (בעיקר מזכיר לך בכניסה להיצמד לנתיב) וחוסך בד"כ כדקה/שתיים מה-ETA.
                    אגב, כמדומה שלנתיב כזה קוראים נר"ת (-נתיב רב תפוסה), והוא ממילא גם נת"צ.

                    הדברים נכונים!
                    עכשיו שאני חושב על זה… זה לא הגיוני שזה יחשב ‘חוקית’ כי מחר תיסע רק עם אחד ואז מה?

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    1
                    • לך תדעל לך תדע

                      @Klonimoos כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

                      אני מבין שלא מופעל להמנע נכון?

                      אתה צודק שזה היה אמור להיות האתגר, אבל זה עבד ו’נאדה’, לכן מוגדר ‘המנע’, ולא ראיתי פספוס כלשהו מכך, מצד שני - כמובן לא בוצע ע"כ מחקר אקדמי מקיף, ו-@לך-תדע מה אני מפסיד…
                      אומר זאת כך, אמנם וויז היא מותג ישראלי, ואמנם ישראל היא כנראה המדינה בה היא הכי פופולרית, אך פונקציות הניווט והתפריטים נבנו בהתאמה למגוון רחב של תרחישים, יש מקומות בעולם עם מחלפים שרק מלנסוע עליהם מקבלים סחרחורת, מניח שזה רלוונטי בעיקר שם.
                      אגב בכובעי כנביא - כנראה שבעוד חמש-עשר שנים כבר לא נשתמש בוויז, יותר מדי דברים נעשים בגוגל כדי לעשות לה ‘המתת חסד’, ימים יגידו.
                      אם תשאל מה זה בדיוק, בקצרה: כל פניה שהוגדרה (ידנית) כ’פניה קשה’ (בד"כ שמאלה), ואידך זיל גמור.
                      ניסיתי לאתר פניות כאלו במפת העריכה של וויז, בינתים לא מצאתי…


                      זה בקטגוריה של אנגליה, לכן ערכתי ותרגמתי בין השאר את המונחים ימין-שמאל, למען ירוץ הקורא בו, המקור מצוין בהמשך.

                      פניות חדות/אטיות אינן “קשות”

                      עם המבול האחרון של בעיות במפת פניות חדות, ראיתי שגיאת עריכה לא מעט פעמים.
                      ב-Waze, פנייה “קשה” אינה קשורה למידת זוית של הפנייה!

                      פנייה קשה של Waze היא פנייה שיכולה להיות מסוכנת או מעיקה. לדוגמה, פנייה שמאלה על פני 3 נתיבים או יותר של תנועה מתקרבת ללא רמזורים בצומת וכו’ כדי להקל על הפנייה.

                      תפיסת הסיבוב הקשה הוצגה בעיקר בתגובה לבקשות מארה"ב, שבהן סיבובים כאלה נפוצים. בבריטניה, הם הרבה יותר נדירים מכיוון שאנו נוטים לקבל צמתים מתוכננים יותר והרבה פחות כבישים מרובי נתיבים. סיבוב קשה מציג הפסד זמן - מעבר לכל מידע היסטורי שכבר לוקח בחשבון עד כמה הסיבוב איטי.

                      פנייה חדה היא לא פנייה קשה של Waze!
                      אם הפנייה באמת חדה מכדי שמכונית ממוצעת תצליח, אז סמן כ’אין פניה’. אם מכונית יכולה לעשות אותה בצורה סבירה אז השאר אותה אפשרית. אך נא לא לסמן זאת בתור פנייה קשה.

                      לגבי האם פניות קשות מועילות בבריטניה, זו שאלה אחרת. דעתי האישית היא שלעתים רחוקות זה יהיה שימושי. עד לפני כמה חודשים הייתי אומר חסר תועלת לחלוטין - אבל התוספת של היכולת להגדיר את השעות שבהן הפנייה קשה הפכה אותן לשמישות, שכן הקושי תלוי לחלוטין בתנועה.

                      אם אתה באמת מרגיש שאתה צריך לסמן פנייה קשה, אז אני מציע לך להשאיר גם הערה במפה כדי להסביר את זה. אבל זכרו, גם פניות חדות, או פניות איטיות אינן פניות “קשות”.:)
                      מקור

                      אתה יודע על אוף ליין?

                      לא.
                      אך כמובן - לא שמענו אינה ראיה.

                      EBAE מנותק
                      EBAE מנותק
                      EBA
                      מאסטר
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #10

                      @לך-תדע כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

                      > ו-@לך-תדע מה אני מפסיד…

                      אתה ממש מעריץ של עצמך…

                      יותר מדי דברים נעשים בגוגל כדי לעשות לה ‘המתת חסד’, ימים יגידו.

                      ספר לנו?

                      התקנת מולטימדיות במודיעין עילית, חסימת אאוטנט למולטימדיה, וסימים מוזלים לחוסמים
                      050-4133851

                      לך תדעל תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • EBAE EBA

                        @לך-תדע כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

                        > ו-@לך-תדע מה אני מפסיד…

                        אתה ממש מעריץ של עצמך…

                        יותר מדי דברים נעשים בגוגל כדי לעשות לה ‘המתת חסד’, ימים יגידו.

                        ספר לנו?

                        לך תדעל מנותק
                        לך תדעל מנותק
                        לך תדע
                        מייבין
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי לך תדע
                        #11

                        @EBA כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

                        אתה ממש מעריץ של עצמך…

                        בעיקרון זה היה מכרז פתוח, רק שאני היחיד שניגשתי, אז בינתיים יש רק מעריץ אחד ל-@לך-תדע…
                        😉

                        ספר לנו?

                        בבקשה.
                        אגב, זה רק הפרקים האחרונים בסדרה…
                        לא לגמרי עדכני, אבל משקף מספיק, לדעתי…

                        8.12.22

                        מנכ"לית Waze עוזבת וגוגל מאחדת את הצוות של Waze ו-Google Maps

                        בגוגל אישרו את הדיווח, אך טוענים שהם ממשיכים להיות מחויבים למותג של וייז

                        לא רק סטארטאפים וחברות טכנולוגיה צעירות, גם ענקיות הטכנולוגיה צריכות להתייעל בימים האלו, ועתה נודע שגוגל מתכננת קיצוצים בהוצאות שלה, כשבין היתר, הצוות של Waze עומד לעבור בית.

                        אחרי פחות משנתיים – המנכ"לית פורשת
                        על פי הדיווח של הוול סטריט ג’ורנל, גוגל מתכננת לאחד את הצוותים את Maps ו-Waze, כך ש-500 העובדים של ווייז יעבדו תחת מחלקת ה-Geo של גוגל שכוללת את הצוותים שעובדים על Maps, Earth ו-Street View. בנוסף, החל מיום שישי הקרוב, מנכ"לית Waze, נהא פאריק, תעזוב את החברה – פחות משנתיים לאחר שמונתה לתפקיד. כזכור, פאריק החליפה בתפקידו את נועם ברדין, מנכ"ל ווייז, שפרש לפני כשנתיים מהחברה אחרי כ-12 שנים בתפקיד.

                        בגוגל מאשרים את הדיווח ומוסיפים: “Google עדיין מחויבת עמוקות למותג הייחודי של Waze, לאפליקציה האהובה שלה ולקהילה המשגשגת שלה, הכוללת מתנדבים ומשתמשים. הכנסת צוות Waze לפורטפוליו של Geo, הכולל כלי מיפוי, כמו Google Maps, Google Earth ו-Street View, תאפשר לצוותים ליהנות משיתוף פעולה טכני מורחב, תוך שהם ממשיכים להעניק למשתמשים את אותן החוויות שהם מכירים ואוהבים”.

                        לשאלת גיקטיים האם צפויים קיצוצים בפעילות הפיתוח של ווייז בישראל נמסר מגוגל: “כרגע אין תכנון לשינוי – לא לגבי עובדי Waze ולא לגבי הפיתוח”.

                        פרשנות: הסוף של ווייז? אולי זה רק עניין של זמן
                        במקרה של תגובת גוגל, אנחנו היינו שמים דגש על החלק של ה"כרגע" בתגובה. Waze ו-Maps הן מקרה נדיר של אפליקציות דומות אבל שונות שנמצאות תחת אותה קורת גג, מה שברוב מוחלט של הפעמים מוביל לביטול של אחת מהן. בניגוד ל-Maps שמקבלת אינטגרציה מלאה לכל שאר שירותי גוגל, Waze (עד כמה שאנחנו אוהבים אותה) היא סוג של עוף מוזר שמנסה לחיות בעצמו עם פיצ’רים ומיתוג ו-UI שונים משאר המוצרים של גוגל. למעשה, לא בטוח שכל המשתמשים בעולם יודעים שמדובר על אפליקציה של גוגל.

                        Waze ניסתה למצוא לעצמה אפיקי הכנסה שונים במהלך השנים כדי להצדיק את הפעילות שלה שכוללת כאמור מאות עובדים בישראל ובעולם, כולל ניסיון שלא צלח להרים פרויקט קארפול. הפרויקט נפל בין היתר בעקבות בעיות תמחור נסיעות, שילוב של תקופת הקורונה, הגבלות רגולטוריות וכנראה העובדה שבני אדם צריכים תמריץ יותר טוב להכניס אנשים זרים לרכבים שלהם ולהאריך גם את זמן הנסיעה.

                        מי שחשף קצת מאחורי הקלעים של חיי הציפור המוזרה Waze בתאגיד של גוגל הוא נועם ברדין, מנכ"ל החברה לשעבר. לפני שנתיים פרסם ברדין פוסט חסר תקדים, שבו העלה טענות קשות על סדר העדיפויות של גוגל. בין היתר, הוא התלונן שכל רעיון שהיה לצוות הישראלי של ווייז אומץ מהר ל-Google Maps, ולטענתו, גוגל לא סייעה לקידום האפליקציה ב-Google Play ובאנדרואיד, אלא רק הערימה קשיים על הצוות.

                        איחוד צוותי המוצר והפיתוח, עדויות העבר והפרישה של מנכ"לית ווייז הנוכחית מעמידים בסימן שאלה גדול את קיומה של ווייז כאפליקציה עצמאית. אם וכאשר זה יקרה, אנחנו מקווים שלפחות הפיצ’רים, הקהילה והעובדים המצוינים שלה יבלטו גם בתוך אפליקציית Google Maps העמוסה.

                        08.12.22

                        גוגל מאחדת את עובדי ווייז תחת גוגל מפות

                        לפי וול סטריט ג’ורנל, החברה תמשיך לשמור על הפרדה בין שני המוצרים ולא מתוכננים פיטורי עובדים

                        אלפבית, החברה האם של גוגל, מתכננת לאחד את הצוות שעובד בווייז (Waze) אל תוך קבוצות מיפוי אחרות בקבוצה - 500 העובדים של ווייז יעברו לעבוד תחת בחטיבת ה-Geo שתחתיה נמצאים Google Maps Earth and Street View, כך מדווח הוול סטריט ג’ורנל. השינוי הארגוני יצא מחר, אך החברה מתכוונת להשאיר ולהפעיל את שני המוצרים בנפרד ולא מתכננת פיטורים של עובדים.

                        הסנטימנט השלילי בשוק מקל על ענקיות כמו גוגל להוציא לפועל צעדים של קיצוץ עלויות, פיטורים, בדיקת ביצועים ותפוקות של עובדי החברה ובחינה מעמיקה של רווחיות המוצרים. עד כה, גוגל היא בין היחידות מבין ענקיות הטכנולוגיה שלא פיטרה עובדים, לעומת פייסבוק ואמזון למשל, שכבר הודיעו על תוכניות לקיצוץ משמעותי במצבת כוח האדם.

                        לפני כחודש החלה החברה להוציא עדכונים ראשונים, כאשר מנכ"ל אלפבית סונדאר פיצ’אי הודיע שהוא רוצה לשפר את האפקטיביות של החברה ב-20%, בין היתר באמצעות פיטורים ואיחוד מוצרים בדומה לאיחוד של יוטיוב מיוזיק (YouTube Music) וגוגל פליי מיוזיק (Google Play Music) בעבר. לאחר מכן ביקשה החברה מהמנהלים לדרג את 6% העובדים הכי פחות פרודוקטיביים בחברה, דירוג שעשוי להוביל לפיטורים של כ-10,000 איש.

                        גוגל רכשה את וויז ב-2013 תמורת 1.3 מיליארד דולר, באקזיט הגדול ביותר למוצר צרכני בישראל. חוזק המותג של הסטארט אפ אפשר לו להישאר כמוצר עצמאי ולא להיבלע בתוך גוגל, אבל בשנים האחרונות הכפילות של שני המוצרים נראתה מיותרת. לאחרונה גם הגיעו יותר ויותר סימנים שוויז מאבדת כיוון, כשבין היתר המנכ"ל נועם ברדין עזב ומונתה לו מחליפה, נהא פאריק. גם המודל החדש של נסיעות שיתופיות בשם Waze carpool שפותח לפני כשלוש שנים נסגר לפני מספר חודשים. בתוך וויז נשמעו טרוניות שכל שירות שהם מוסיפים למוצר מועתק לגוגל מפות ומעל הכל – לגוגל מפות יש כמיליארד משתמשים לעומת 150 מיליון בלבד של ווייז.


                        28.06.23

                        גוגל החליטה לחשב מסלול מחדש ולפטר עובדים ב-Waze

                        ענקית החיפוש כבר איחדה בשנה שעברה בין חטיבת ווייז שמעסיקה כ-500 עובדים לבין הצוות של גוגל מפות. העובדים שיפוטרו עוסקים בשיווק, מכירות, אנליטיקס ותפעול. ווייז: “גוגל מחויבת עמוקות לאפליקציה האהובה”

                        אחרי שאיחדה בין הצוות של וויז (Waze) לצוות של גוגל מפות, גוגל הגיעה לשלב הקיצוצים, כך נחשף באתר CNBC. החברה הודיעה במכתב שנשלח ביום שלישי לעובדים כי היא מקצצת חלק מהמשרות בחטיבת המפות שלה, Geo.

                        כריס פיליפס, מנהל החטיבה, הודיע לעובדים באימייל כי החברה משנה את האסטרטגיה שלה לגבי וויז ותאחד את מערכת המודעות שבה השתמשה האפליקציה עם מערכת המודעות שבה משתמשים בגוגל. בשל המהלך הזה, יקוצצו אנשים ממחלקות השיווק, מכירות, אנליטיקס ותפעול.

                        המנהלים יענו לשאלות העובדים
                        באימייל לא נכתב כמה משרות יקוצצו, אך הובטח כי מנהלים בחברה יענו לשאלות העובדים בישיבה גדולה שתיערך ב-11 ביולי, בה יתאפשר לעובדים לשאול שאלות לגבי העתיד של וויז. בחטיבת וויז עובדים נכון לרגע זה כ-500 עובדים.

                        בדצמבר הודיעה גוגל כי היא יוצאת למהלך שמטרתו לאחד בין מחלקת המפות לוויז, שעד כה תיפקדה כחברה עצמאית תחת המעטה של גוגל. סונדאר פיצ’אי, מנכ"ל אלפאבית, החברה האם של גוגל, הודיע שהוא רוצה לשפר את האפקטיביות של החברה ב-20%, בין היתר באמצעות פיטורים ואיחוד מוצרים, בדומה לאיחוד של יוטיוב מיוזיק (YouTube Music) וגוגל פליי מיוזיק (Google Play Music) בעבר.

                        בדצמבר הודיעה גוגל כי היא יוצאת למהלך שמטרתו לאחד בין מחלקת המפות לוויז, שעד כה תיפקדה כחברה עצמאית תחת המעטה של גוגל

                        גוגל רכשה את וויז ב-2013 תמורת 1.3 מיליארד דולר, במה שנחשב לאקזיט הגדול ביותר של מוצר צרכני בישראל. חוזק המותג של הסטארט אפ איפשר לו להישאר כמוצר עצמאי ולא להיבלע בתוך גוגל, אבל בשנים האחרונות הכפילות של שני המוצרים נראתה מיותרת.

                        לאחרונה צצו יותר ויותר סימנים שוויז מאבדת כיוון, כשבין היתר המנכ"ל נועם ברדין עזב ומונתה לו מחליפה, נהא פאריק. המודל החדש של נסיעות שיתופיות בשם Waze Carpool, שפותח לפני כשלוש שנים, נסגר לפני מספר חודשים. בתוך וויז נשמעו טרוניות שכל שירות שהם מוסיפים למוצר מועתק לגוגל מפות ומעל הכל – לגוגל מפות יש כמיליארד משתמשים לעומת 150 מיליון בלבד של ווייז.

                        “נספק לעובדים סיוע וליווי”
                        בינואר גוגל הוציאה לפועל מהלך גדול של קיצוץ עובדים מתוך מטרה לייעל את עבודת החברה ולחסוך בהוצאות. החברה קיצצה 12,000 עובדים, 6% ממצבת כוח האדם שלה. נראה שבחברה עדיין מחפשים דרכים נוספות לאחד מחלקות ולקצץ עלויות.

                        לאחרונה כתב נועם ברדין, ממייסדי וויז, פוסט שבו סיפר כיצד התנהל המשא ומתן עם גוגל לקניית וויז. ברדין עזב את וויז ב-2020 ומתמקד כעת ברשת החברתית החדשה שהוא הקים, post.news.

                        מווייז נמסר בתגובה: “גוגל עודנה מחויבת עמוקות לצמיחת המותג הייחודי של ווייז, לאפליקציה האהובה ולקהילה המשגשגת של המתנדבים והמשתמשים. על מנת ליצור עבור המפרסמים בווייז חוויה טובה יותר לאורך זמן, התחלנו מעבר ממערכת הפרסום הקיימת של ווייז לטכנולוגית Google Ads. במסגרת המהלך, צומצמו תפקידים המתמקדים במונטיזציה של Waze Ads, ובהתאם לכך אנחנו נספק לעובדים סיוע וליווי יחד עם פיצויי פיטורים בהתאם לדרישות המקומיות”.

                        28.06.2023

                        גוגל תבטל משרות ב-ווייז כחלק ממיזוג שירותי המיפוי שלה

                        צוות שירות הניווט השיתופי הישראלי, שגוגל רכשה ב-2013, יתמזג לאורך זמן בגוגל מפות, ישתלב בשירותי גוגל אחרים ויתכווץ או יעלם כליל ● גורל ווייז לוט בערפל, אך בעבר החברה הבטיחה שהאפליקציה תמשיך לפעול


                        גוגל הודיעה באחרונה שבכוונתה לבטל משרות ב-ווייז (Waze) שלה, לנוכח תוכניותיה למזג את שירותי המיפוי השונים שבבעלותה לכדי פלטפורמה אחת. ההחלטה היא חלק מארגון-מחדש רחב יותר בתוך זרוע גוגל מפות (Google Maps), שנועד להעצמת היעילות ולחסכון במשאבים, שאליהם שואפת הענקית ממאונטיין וויו.

                        לא ידוע בכמה משרות מדובר, אולם צמצום כוח האדם עתיד להשפיע על מספר משמעותי של עובדים העוסקים בעיקר בפיתוח והנדסת מוצרים ב-ווייז.

                        חפיפה בין שירותים אשר מצריכה מיזוג שלהם
                        ווייז הוא, כידוע, שירות המיפוי הפופולרי הישראלי שגוגל רכשה ב-2013, ואחת התכונות הבולטות שלו היא שהוא מציע למשתמשיו הישענות על “חכמת המונים”, המאפשרת להם לקבל מידע עכשווי על המתרחש בכבישים מנהגים אחרים, וזאת מלבד הנחיות התנועה בזמן אמת. האופציה הנוספת הזו סיפקה למשתמשים התרעות קהילתיות לגבי תאונות, עיכובים בתנועה ומלכודות מהירות משטרתיות, כפי שיודע כל ישראלי. למרות זאת, ועל אף של-ווייז יש בסיס משתמשים משלה, בין שירותי המיפוי השונים מבית גוגל יש חפיפה, שמטרידה את החברה מזה זמן מה.

                        כבר בדצמבר האחרון דיווחנו כי גוגל מתכננת לשלב את הצוותים שעובדים על אפליקציית המפות שלה עם צוותי ווייז. אז, לפי דיווח של הוול סטריט ג’ורנל, נכתב כי הרקע למיזוג הוא מאמציה של ענקית החיפוש לקצץ בעלויות ולאחד פעילויות חופפות.

                        באותה תקופה לערך הצהירה החברה כי “גוגל נותרה מחויבת עמוקות למותג הייחודי של ווייז, לאפליקציה האהובה שלה ולקהילה המשגשגת של מתנדבים ומשתמשים”. עם זאת, החברה ציינה כי היא מצפה שהרה-ארגון של שירותי המיפוי השונים יפחית את העבודה החופפת במוצרי ווייז והמפות, וכי קיצוצים רבים בחברות טכנולוגיה – בין אם קטנות או גדולות – לעיתים קרובות קורים כשיש פעילויות חופפות.

                        בעדכון שלה לקראת הפיטורים הצפויים, גוגל הדגישה כי ההחלטה לקצץ משרות ב-ווייז לא התקבלה בקלות ראש, וכי היא מחויבת להפוך את המעבר לחלק ככל האפשר עבור העובדים שיפגעו. ההנהלה הסבירה שלעובדים יוצעו הזדמנויות להכשרה מחדש והעברה פנימית, כדי להשתמש בכישורים ובמומחיות שלהם בתחומים אחרים של גוגל.

                        בעקרון, מיזוג ווייז עם כלי המפות הראשי של גוגל נועד לשפר את הפונקציונליות ואת חווית המשתמש בתוך שילוב האלמנטים הטובים ביותר של שני השירותים. החברה כבר החלה לשלב תכונות מסוימות של ווייז בגוגל מפות, למשל את המידע על מצב התנועה בזמן אמת וכן התרעות על הפרעות בתנועה הזורמת. כך החברה מקווה לשגשג יותר בשוק שירותי המיפוי התחרותי ביותר, בו היא מתמודדת מול שירותים כמו Apple Maps ו-HERE WeGo.

                        מגוגל נמסרה בתגובה כי היא “עודנה מחויבת עמוקות לצמיחת המותג הייחודי של ווייז, לאפליקציה האהובה ולקהילה המשגשגת של המתנדבים והמשתמשים. על מנת ליצור עבור המפרסמים ב-ווייז חוויה טובה יותר לאורך זמן, התחלנו את המעבר ממערכת הפרסום הקיימת שלה לטכנולוגיית Google Ads. במסגרת המהלך, יצומצמו תפקידים המתמקדים במונטיזציה של Waze Ads. בהתאם לכך, נספק לעובדים סיוע וליווי, יחד עם פיצויי פיטורים המותאמים לדרישות המקומיות”.

                        קרדיט

                        1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

                        EBAE תגובה 1 תגובה אחרונה
                        4
                        • לך תדעל לך תדע

                          @EBA כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

                          אתה ממש מעריץ של עצמך…

                          בעיקרון זה היה מכרז פתוח, רק שאני היחיד שניגשתי, אז בינתיים יש רק מעריץ אחד ל-@לך-תדע…
                          😉

                          ספר לנו?

                          בבקשה.
                          אגב, זה רק הפרקים האחרונים בסדרה…
                          לא לגמרי עדכני, אבל משקף מספיק, לדעתי…

                          8.12.22

                          מנכ"לית Waze עוזבת וגוגל מאחדת את הצוות של Waze ו-Google Maps

                          בגוגל אישרו את הדיווח, אך טוענים שהם ממשיכים להיות מחויבים למותג של וייז

                          לא רק סטארטאפים וחברות טכנולוגיה צעירות, גם ענקיות הטכנולוגיה צריכות להתייעל בימים האלו, ועתה נודע שגוגל מתכננת קיצוצים בהוצאות שלה, כשבין היתר, הצוות של Waze עומד לעבור בית.

                          אחרי פחות משנתיים – המנכ"לית פורשת
                          על פי הדיווח של הוול סטריט ג’ורנל, גוגל מתכננת לאחד את הצוותים את Maps ו-Waze, כך ש-500 העובדים של ווייז יעבדו תחת מחלקת ה-Geo של גוגל שכוללת את הצוותים שעובדים על Maps, Earth ו-Street View. בנוסף, החל מיום שישי הקרוב, מנכ"לית Waze, נהא פאריק, תעזוב את החברה – פחות משנתיים לאחר שמונתה לתפקיד. כזכור, פאריק החליפה בתפקידו את נועם ברדין, מנכ"ל ווייז, שפרש לפני כשנתיים מהחברה אחרי כ-12 שנים בתפקיד.

                          בגוגל מאשרים את הדיווח ומוסיפים: “Google עדיין מחויבת עמוקות למותג הייחודי של Waze, לאפליקציה האהובה שלה ולקהילה המשגשגת שלה, הכוללת מתנדבים ומשתמשים. הכנסת צוות Waze לפורטפוליו של Geo, הכולל כלי מיפוי, כמו Google Maps, Google Earth ו-Street View, תאפשר לצוותים ליהנות משיתוף פעולה טכני מורחב, תוך שהם ממשיכים להעניק למשתמשים את אותן החוויות שהם מכירים ואוהבים”.

                          לשאלת גיקטיים האם צפויים קיצוצים בפעילות הפיתוח של ווייז בישראל נמסר מגוגל: “כרגע אין תכנון לשינוי – לא לגבי עובדי Waze ולא לגבי הפיתוח”.

                          פרשנות: הסוף של ווייז? אולי זה רק עניין של זמן
                          במקרה של תגובת גוגל, אנחנו היינו שמים דגש על החלק של ה"כרגע" בתגובה. Waze ו-Maps הן מקרה נדיר של אפליקציות דומות אבל שונות שנמצאות תחת אותה קורת גג, מה שברוב מוחלט של הפעמים מוביל לביטול של אחת מהן. בניגוד ל-Maps שמקבלת אינטגרציה מלאה לכל שאר שירותי גוגל, Waze (עד כמה שאנחנו אוהבים אותה) היא סוג של עוף מוזר שמנסה לחיות בעצמו עם פיצ’רים ומיתוג ו-UI שונים משאר המוצרים של גוגל. למעשה, לא בטוח שכל המשתמשים בעולם יודעים שמדובר על אפליקציה של גוגל.

                          Waze ניסתה למצוא לעצמה אפיקי הכנסה שונים במהלך השנים כדי להצדיק את הפעילות שלה שכוללת כאמור מאות עובדים בישראל ובעולם, כולל ניסיון שלא צלח להרים פרויקט קארפול. הפרויקט נפל בין היתר בעקבות בעיות תמחור נסיעות, שילוב של תקופת הקורונה, הגבלות רגולטוריות וכנראה העובדה שבני אדם צריכים תמריץ יותר טוב להכניס אנשים זרים לרכבים שלהם ולהאריך גם את זמן הנסיעה.

                          מי שחשף קצת מאחורי הקלעים של חיי הציפור המוזרה Waze בתאגיד של גוגל הוא נועם ברדין, מנכ"ל החברה לשעבר. לפני שנתיים פרסם ברדין פוסט חסר תקדים, שבו העלה טענות קשות על סדר העדיפויות של גוגל. בין היתר, הוא התלונן שכל רעיון שהיה לצוות הישראלי של ווייז אומץ מהר ל-Google Maps, ולטענתו, גוגל לא סייעה לקידום האפליקציה ב-Google Play ובאנדרואיד, אלא רק הערימה קשיים על הצוות.

                          איחוד צוותי המוצר והפיתוח, עדויות העבר והפרישה של מנכ"לית ווייז הנוכחית מעמידים בסימן שאלה גדול את קיומה של ווייז כאפליקציה עצמאית. אם וכאשר זה יקרה, אנחנו מקווים שלפחות הפיצ’רים, הקהילה והעובדים המצוינים שלה יבלטו גם בתוך אפליקציית Google Maps העמוסה.

                          08.12.22

                          גוגל מאחדת את עובדי ווייז תחת גוגל מפות

                          לפי וול סטריט ג’ורנל, החברה תמשיך לשמור על הפרדה בין שני המוצרים ולא מתוכננים פיטורי עובדים

                          אלפבית, החברה האם של גוגל, מתכננת לאחד את הצוות שעובד בווייז (Waze) אל תוך קבוצות מיפוי אחרות בקבוצה - 500 העובדים של ווייז יעברו לעבוד תחת בחטיבת ה-Geo שתחתיה נמצאים Google Maps Earth and Street View, כך מדווח הוול סטריט ג’ורנל. השינוי הארגוני יצא מחר, אך החברה מתכוונת להשאיר ולהפעיל את שני המוצרים בנפרד ולא מתכננת פיטורים של עובדים.

                          הסנטימנט השלילי בשוק מקל על ענקיות כמו גוגל להוציא לפועל צעדים של קיצוץ עלויות, פיטורים, בדיקת ביצועים ותפוקות של עובדי החברה ובחינה מעמיקה של רווחיות המוצרים. עד כה, גוגל היא בין היחידות מבין ענקיות הטכנולוגיה שלא פיטרה עובדים, לעומת פייסבוק ואמזון למשל, שכבר הודיעו על תוכניות לקיצוץ משמעותי במצבת כוח האדם.

                          לפני כחודש החלה החברה להוציא עדכונים ראשונים, כאשר מנכ"ל אלפבית סונדאר פיצ’אי הודיע שהוא רוצה לשפר את האפקטיביות של החברה ב-20%, בין היתר באמצעות פיטורים ואיחוד מוצרים בדומה לאיחוד של יוטיוב מיוזיק (YouTube Music) וגוגל פליי מיוזיק (Google Play Music) בעבר. לאחר מכן ביקשה החברה מהמנהלים לדרג את 6% העובדים הכי פחות פרודוקטיביים בחברה, דירוג שעשוי להוביל לפיטורים של כ-10,000 איש.

                          גוגל רכשה את וויז ב-2013 תמורת 1.3 מיליארד דולר, באקזיט הגדול ביותר למוצר צרכני בישראל. חוזק המותג של הסטארט אפ אפשר לו להישאר כמוצר עצמאי ולא להיבלע בתוך גוגל, אבל בשנים האחרונות הכפילות של שני המוצרים נראתה מיותרת. לאחרונה גם הגיעו יותר ויותר סימנים שוויז מאבדת כיוון, כשבין היתר המנכ"ל נועם ברדין עזב ומונתה לו מחליפה, נהא פאריק. גם המודל החדש של נסיעות שיתופיות בשם Waze carpool שפותח לפני כשלוש שנים נסגר לפני מספר חודשים. בתוך וויז נשמעו טרוניות שכל שירות שהם מוסיפים למוצר מועתק לגוגל מפות ומעל הכל – לגוגל מפות יש כמיליארד משתמשים לעומת 150 מיליון בלבד של ווייז.


                          28.06.23

                          גוגל החליטה לחשב מסלול מחדש ולפטר עובדים ב-Waze

                          ענקית החיפוש כבר איחדה בשנה שעברה בין חטיבת ווייז שמעסיקה כ-500 עובדים לבין הצוות של גוגל מפות. העובדים שיפוטרו עוסקים בשיווק, מכירות, אנליטיקס ותפעול. ווייז: “גוגל מחויבת עמוקות לאפליקציה האהובה”

                          אחרי שאיחדה בין הצוות של וויז (Waze) לצוות של גוגל מפות, גוגל הגיעה לשלב הקיצוצים, כך נחשף באתר CNBC. החברה הודיעה במכתב שנשלח ביום שלישי לעובדים כי היא מקצצת חלק מהמשרות בחטיבת המפות שלה, Geo.

                          כריס פיליפס, מנהל החטיבה, הודיע לעובדים באימייל כי החברה משנה את האסטרטגיה שלה לגבי וויז ותאחד את מערכת המודעות שבה השתמשה האפליקציה עם מערכת המודעות שבה משתמשים בגוגל. בשל המהלך הזה, יקוצצו אנשים ממחלקות השיווק, מכירות, אנליטיקס ותפעול.

                          המנהלים יענו לשאלות העובדים
                          באימייל לא נכתב כמה משרות יקוצצו, אך הובטח כי מנהלים בחברה יענו לשאלות העובדים בישיבה גדולה שתיערך ב-11 ביולי, בה יתאפשר לעובדים לשאול שאלות לגבי העתיד של וויז. בחטיבת וויז עובדים נכון לרגע זה כ-500 עובדים.

                          בדצמבר הודיעה גוגל כי היא יוצאת למהלך שמטרתו לאחד בין מחלקת המפות לוויז, שעד כה תיפקדה כחברה עצמאית תחת המעטה של גוגל. סונדאר פיצ’אי, מנכ"ל אלפאבית, החברה האם של גוגל, הודיע שהוא רוצה לשפר את האפקטיביות של החברה ב-20%, בין היתר באמצעות פיטורים ואיחוד מוצרים, בדומה לאיחוד של יוטיוב מיוזיק (YouTube Music) וגוגל פליי מיוזיק (Google Play Music) בעבר.

                          בדצמבר הודיעה גוגל כי היא יוצאת למהלך שמטרתו לאחד בין מחלקת המפות לוויז, שעד כה תיפקדה כחברה עצמאית תחת המעטה של גוגל

                          גוגל רכשה את וויז ב-2013 תמורת 1.3 מיליארד דולר, במה שנחשב לאקזיט הגדול ביותר של מוצר צרכני בישראל. חוזק המותג של הסטארט אפ איפשר לו להישאר כמוצר עצמאי ולא להיבלע בתוך גוגל, אבל בשנים האחרונות הכפילות של שני המוצרים נראתה מיותרת.

                          לאחרונה צצו יותר ויותר סימנים שוויז מאבדת כיוון, כשבין היתר המנכ"ל נועם ברדין עזב ומונתה לו מחליפה, נהא פאריק. המודל החדש של נסיעות שיתופיות בשם Waze Carpool, שפותח לפני כשלוש שנים, נסגר לפני מספר חודשים. בתוך וויז נשמעו טרוניות שכל שירות שהם מוסיפים למוצר מועתק לגוגל מפות ומעל הכל – לגוגל מפות יש כמיליארד משתמשים לעומת 150 מיליון בלבד של ווייז.

                          “נספק לעובדים סיוע וליווי”
                          בינואר גוגל הוציאה לפועל מהלך גדול של קיצוץ עובדים מתוך מטרה לייעל את עבודת החברה ולחסוך בהוצאות. החברה קיצצה 12,000 עובדים, 6% ממצבת כוח האדם שלה. נראה שבחברה עדיין מחפשים דרכים נוספות לאחד מחלקות ולקצץ עלויות.

                          לאחרונה כתב נועם ברדין, ממייסדי וויז, פוסט שבו סיפר כיצד התנהל המשא ומתן עם גוגל לקניית וויז. ברדין עזב את וויז ב-2020 ומתמקד כעת ברשת החברתית החדשה שהוא הקים, post.news.

                          מווייז נמסר בתגובה: “גוגל עודנה מחויבת עמוקות לצמיחת המותג הייחודי של ווייז, לאפליקציה האהובה ולקהילה המשגשגת של המתנדבים והמשתמשים. על מנת ליצור עבור המפרסמים בווייז חוויה טובה יותר לאורך זמן, התחלנו מעבר ממערכת הפרסום הקיימת של ווייז לטכנולוגית Google Ads. במסגרת המהלך, צומצמו תפקידים המתמקדים במונטיזציה של Waze Ads, ובהתאם לכך אנחנו נספק לעובדים סיוע וליווי יחד עם פיצויי פיטורים בהתאם לדרישות המקומיות”.

                          28.06.2023

                          גוגל תבטל משרות ב-ווייז כחלק ממיזוג שירותי המיפוי שלה

                          צוות שירות הניווט השיתופי הישראלי, שגוגל רכשה ב-2013, יתמזג לאורך זמן בגוגל מפות, ישתלב בשירותי גוגל אחרים ויתכווץ או יעלם כליל ● גורל ווייז לוט בערפל, אך בעבר החברה הבטיחה שהאפליקציה תמשיך לפעול


                          גוגל הודיעה באחרונה שבכוונתה לבטל משרות ב-ווייז (Waze) שלה, לנוכח תוכניותיה למזג את שירותי המיפוי השונים שבבעלותה לכדי פלטפורמה אחת. ההחלטה היא חלק מארגון-מחדש רחב יותר בתוך זרוע גוגל מפות (Google Maps), שנועד להעצמת היעילות ולחסכון במשאבים, שאליהם שואפת הענקית ממאונטיין וויו.

                          לא ידוע בכמה משרות מדובר, אולם צמצום כוח האדם עתיד להשפיע על מספר משמעותי של עובדים העוסקים בעיקר בפיתוח והנדסת מוצרים ב-ווייז.

                          חפיפה בין שירותים אשר מצריכה מיזוג שלהם
                          ווייז הוא, כידוע, שירות המיפוי הפופולרי הישראלי שגוגל רכשה ב-2013, ואחת התכונות הבולטות שלו היא שהוא מציע למשתמשיו הישענות על “חכמת המונים”, המאפשרת להם לקבל מידע עכשווי על המתרחש בכבישים מנהגים אחרים, וזאת מלבד הנחיות התנועה בזמן אמת. האופציה הנוספת הזו סיפקה למשתמשים התרעות קהילתיות לגבי תאונות, עיכובים בתנועה ומלכודות מהירות משטרתיות, כפי שיודע כל ישראלי. למרות זאת, ועל אף של-ווייז יש בסיס משתמשים משלה, בין שירותי המיפוי השונים מבית גוגל יש חפיפה, שמטרידה את החברה מזה זמן מה.

                          כבר בדצמבר האחרון דיווחנו כי גוגל מתכננת לשלב את הצוותים שעובדים על אפליקציית המפות שלה עם צוותי ווייז. אז, לפי דיווח של הוול סטריט ג’ורנל, נכתב כי הרקע למיזוג הוא מאמציה של ענקית החיפוש לקצץ בעלויות ולאחד פעילויות חופפות.

                          באותה תקופה לערך הצהירה החברה כי “גוגל נותרה מחויבת עמוקות למותג הייחודי של ווייז, לאפליקציה האהובה שלה ולקהילה המשגשגת של מתנדבים ומשתמשים”. עם זאת, החברה ציינה כי היא מצפה שהרה-ארגון של שירותי המיפוי השונים יפחית את העבודה החופפת במוצרי ווייז והמפות, וכי קיצוצים רבים בחברות טכנולוגיה – בין אם קטנות או גדולות – לעיתים קרובות קורים כשיש פעילויות חופפות.

                          בעדכון שלה לקראת הפיטורים הצפויים, גוגל הדגישה כי ההחלטה לקצץ משרות ב-ווייז לא התקבלה בקלות ראש, וכי היא מחויבת להפוך את המעבר לחלק ככל האפשר עבור העובדים שיפגעו. ההנהלה הסבירה שלעובדים יוצעו הזדמנויות להכשרה מחדש והעברה פנימית, כדי להשתמש בכישורים ובמומחיות שלהם בתחומים אחרים של גוגל.

                          בעקרון, מיזוג ווייז עם כלי המפות הראשי של גוגל נועד לשפר את הפונקציונליות ואת חווית המשתמש בתוך שילוב האלמנטים הטובים ביותר של שני השירותים. החברה כבר החלה לשלב תכונות מסוימות של ווייז בגוגל מפות, למשל את המידע על מצב התנועה בזמן אמת וכן התרעות על הפרעות בתנועה הזורמת. כך החברה מקווה לשגשג יותר בשוק שירותי המיפוי התחרותי ביותר, בו היא מתמודדת מול שירותים כמו Apple Maps ו-HERE WeGo.

                          מגוגל נמסרה בתגובה כי היא “עודנה מחויבת עמוקות לצמיחת המותג הייחודי של ווייז, לאפליקציה האהובה ולקהילה המשגשגת של המתנדבים והמשתמשים. על מנת ליצור עבור המפרסמים ב-ווייז חוויה טובה יותר לאורך זמן, התחלנו את המעבר ממערכת הפרסום הקיימת שלה לטכנולוגיית Google Ads. במסגרת המהלך, יצומצמו תפקידים המתמקדים במונטיזציה של Waze Ads. בהתאם לכך, נספק לעובדים סיוע וליווי, יחד עם פיצויי פיטורים המותאמים לדרישות המקומיות”.

                          קרדיט

                          EBAE מנותק
                          EBAE מנותק
                          EBA
                          מאסטר
                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                          #12

                          @לך-תדע שכויח, השקעת!
                          אבל בקשר לתוכן: נו נו
                          גם אנשי גוגל מבינים דבר או שניים בשיווק [או קצת יותר… בכל זאת מדובר בגוף השיווק הגדול בעולם] והם מבינים היטב שאם הם יהרגו מותג אהוב כמו וויז הם לא ירוויחו.

                          התקנת מולטימדיות במודיעין עילית, חסימת אאוטנט למולטימדיה, וסימים מוזלים לחוסמים
                          050-4133851

                          לך תדעל תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • EBAE EBA

                            @לך-תדע שכויח, השקעת!
                            אבל בקשר לתוכן: נו נו
                            גם אנשי גוגל מבינים דבר או שניים בשיווק [או קצת יותר… בכל זאת מדובר בגוף השיווק הגדול בעולם] והם מבינים היטב שאם הם יהרגו מותג אהוב כמו וויז הם לא ירוויחו.

                            לך תדעל מנותק
                            לך תדעל מנותק
                            לך תדע
                            מייבין
                            כתב ב נערך לאחרונה על ידי לך תדע
                            #13

                            @EBA
                            א. קירדטתי.
                            ב. במקור מופיע נתון של 130-150 מיליון משתמשים, נכון ל2019 למפס היו כמיליארד, אין מה להשוות (אולי ליאנדקס מפות עם 25 מיליון נכון ל2017…).
                            שורה תחתונה - ודאי שמפס הוא הבן הביולוגי, ווויז הוא רק נכד חורג, הן מבחינת גוגל והן מבחינת הלקוחות.
                            ובכובעי כמגלה נסתרות: גוגל קנו את וויז כדי לחלוב אותה, ובעיקר כדי שלא תאיים עליהם, הלך להם.

                            1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

                            EBAE תגובה 1 תגובה אחרונה
                            1
                            • לך תדעל לך תדע

                              @EBA
                              א. קירדטתי.
                              ב. במקור מופיע נתון של 130-150 מיליון משתמשים, נכון ל2019 למפס היו כמיליארד, אין מה להשוות (אולי ליאנדקס מפות עם 25 מיליון נכון ל2017…).
                              שורה תחתונה - ודאי שמפס הוא הבן הביולוגי, ווויז הוא רק נכד חורג, הן מבחינת גוגל והן מבחינת הלקוחות.
                              ובכובעי כמגלה נסתרות: גוגל קנו את וויז כדי לחלוב אותה, ובעיקר כדי שלא תאיים עליהם, הלך להם.

                              EBAE מנותק
                              EBAE מנותק
                              EBA
                              מאסטר
                              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                              #14

                              @לך-תדע אפשר שניה את הכובע שלך של העתידות?
                              יקראו לזה בעתיד GOOGLE WAZE

                              התקנת מולטימדיות במודיעין עילית, חסימת אאוטנט למולטימדיה, וסימים מוזלים לחוסמים
                              050-4133851

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0
                              • לך תדעל מנותק
                                לך תדעל מנותק
                                לך תדע
                                מייבין
                                כתב נערך לאחרונה על ידי לך תדע
                                #15

                                ו…זה מה שאנחנו רואים:
                                image.png

                                לא הבנו? אז ככה, זו ‘גוגל מאפס’ שמדווחת למשתמש המאושר כי הוא בדרכו לפגוש שוטר, מקור הדיווח: “נהגי וויז”.
                                יש שאלות?
                                מה אומרים, לדווח למשטרה שגוגל מאיימת לחסל את וויז, או שהיא כבר מעודכנת על זה?..

                                1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

                                KlonimoosK תגובה 1 תגובה אחרונה
                                😧
                                3
                                • לך תדעל לך תדע

                                  ו…זה מה שאנחנו רואים:
                                  image.png

                                  לא הבנו? אז ככה, זו ‘גוגל מאפס’ שמדווחת למשתמש המאושר כי הוא בדרכו לפגוש שוטר, מקור הדיווח: “נהגי וויז”.
                                  יש שאלות?
                                  מה אומרים, לדווח למשטרה שגוגל מאיימת לחסל את וויז, או שהיא כבר מעודכנת על זה?..

                                  KlonimoosK מנותק
                                  KlonimoosK מנותק
                                  Klonimoos
                                  מייבין סיירת פיקוח
                                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                                  #16

                                  @לך-תדע כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

                                  שגוגל מאיימת לחסל את וויז,

                                  לא הבנתי, היא לא רכשה אותה ועושה שימוש הגון?

                                  לך תדעל תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  0
                                  • KlonimoosK Klonimoos

                                    @לך-תדע כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

                                    שגוגל מאיימת לחסל את וויז,

                                    לא הבנתי, היא לא רכשה אותה ועושה שימוש הגון?

                                    לך תדעל מנותק
                                    לך תדעל מנותק
                                    לך תדע
                                    מייבין
                                    כתב נערך לאחרונה על ידי לך תדע
                                    #17

                                    @Klonimoos
                                    אלו אכן החדשות הישנות, החדשות ה’חדשות’ (יחסית) הן שגוגל עושה קולות של ‘מיותר לי להחזיק 2 אפליקציות שעושות בערך את אותו דבר’ (-ניווט), ומכאן ש’הטוב ביותר ינצח’…
                                    שורה תחתונה, כפי שהרחבתי במהלך השרשור - נראה שהאור בקצה המנהרה של וויז הוא של רכבת שדוהרת למולה על 250 קמ"ש…

                                    1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

                                    KlonimoosK EBAE 2 תגובות תגובה אחרונה
                                    0
                                    • לך תדעל לך תדע

                                      @Klonimoos
                                      אלו אכן החדשות הישנות, החדשות ה’חדשות’ (יחסית) הן שגוגל עושה קולות של ‘מיותר לי להחזיק 2 אפליקציות שעושות בערך את אותו דבר’ (-ניווט), ומכאן ש’הטוב ביותר ינצח’…
                                      שורה תחתונה, כפי שהרחבתי במהלך השרשור - נראה שהאור בקצה המנהרה של וויז הוא של רכבת שדוהרת למולה על 250 קמ"ש…

                                      KlonimoosK מנותק
                                      KlonimoosK מנותק
                                      Klonimoos
                                      מייבין סיירת פיקוח
                                      כתב נערך לאחרונה על ידי Klonimoos
                                      #18

                                      @לך-תדע
                                      ככה?
                                      אתה חושב שגוגל מפס יותר טוב ומועיל? ( או שסה’'כ יש לו אופציה ליהיות יותר מוויז.)
                                      אולי תרחיב?
                                      @לך-תדע אולי יום אחד תעשה איזה ‘‘מדריך’’ על ההבדלים לטוב ולמוטב.

                                      לך תדעל תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      0
                                      • KlonimoosK Klonimoos

                                        @לך-תדע
                                        ככה?
                                        אתה חושב שגוגל מפס יותר טוב ומועיל? ( או שסה’'כ יש לו אופציה ליהיות יותר מוויז.)
                                        אולי תרחיב?
                                        @לך-תדע אולי יום אחד תעשה איזה ‘‘מדריך’’ על ההבדלים לטוב ולמוטב.

                                        לך תדעל מנותק
                                        לך תדעל מנותק
                                        לך תדע
                                        מייבין
                                        כתב נערך לאחרונה על ידי לך תדע
                                        #19

                                        @Klonimoos
                                        אני חושב שכך גוגל חושבת…
                                        למרות שוויז הוא יישום לנהגים, בעוד שמפס הוא יישום ניווט כוללני יותר, אך כנראה שאת גוגל החילוק הזה פחות מרשים…
                                        ולדעתי, מלבד נושא הדיווחים וכו’ שקצת משתנה באחרונה וכדלעיל, מפות גוגל היא בהחלט אופציה מצוינת לניווט, בפרט בכל מקום שאינו כביש סלול (לשטח ממש יש כלים אחרים, אך יש המון שטח אפור שמפות גוגל נותנת בו מענה שאין לוויז).

                                        1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

                                        טוסוןט תגובה 1 תגובה אחרונה
                                        🤙
                                        3
                                        • לך תדעל לך תדע

                                          @Klonimoos
                                          אני חושב שכך גוגל חושבת…
                                          למרות שוויז הוא יישום לנהגים, בעוד שמפס הוא יישום ניווט כוללני יותר, אך כנראה שאת גוגל החילוק הזה פחות מרשים…
                                          ולדעתי, מלבד נושא הדיווחים וכו’ שקצת משתנה באחרונה וכדלעיל, מפות גוגל היא בהחלט אופציה מצוינת לניווט, בפרט בכל מקום שאינו כביש סלול (לשטח ממש יש כלים אחרים, אך יש המון שטח אפור שמפות גוגל נותנת בו מענה שאין לוויז).

                                          טוסוןט מנותק
                                          טוסוןט מנותק
                                          טוסון
                                          כתב נערך לאחרונה על ידי
                                          #20

                                          @לך-תדע כתב בוויז, הדרכה לאפליקציה.:

                                          מפות גוגל היא בהחלט אופציה מצוינת לניווט,

                                          יש כביש שאני עובר בו כמעט יומיומית
                                          הוא בן 6 שנים
                                          עוברים בו קווי אוטובוסים עירוני ובין עירוני
                                          יש בו תחנות
                                          והוא מקצר את המעבר בשכונה באיזה זמן
                                          שלחתי עריכה לגוגל כמה פעמים
                                          אבל מבחינתם זה שביל עפר שחסום בסופו
                                          וויז כמובן מעודכן בדבר
                                          זה כבר לא @לך-תדע אלא @לך-תתמודד

                                          זה ששעון תקול מראה את השעה פעמיים ביום לא אומר שהוא יודע מה הוא אומר…

                                          צריך פוסט בפורום על תופעת ה'ציידת' (כשאינה לצורך גמ''ח)

                                          לך תדעל תגובה 1 תגובה אחרונה
                                          2

                                          • 1
                                          • 2

                                          2

                                          מחובר

                                          1.5k

                                          משתמשים

                                          4.9k

                                          נושאים

                                          67.2k

                                          פוסטים
                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • דף הבית
                                          • תקנון הפורום
                                          • המדריך המלא למשתמש
                                          • פוסטים אחרונים
                                          • משתמשים
                                          • חיפוש גוגל בפורום