-
פירסמו את זה בקבוצת וואטסאפ על רכבי טויוטה מי שרוצה שישלח את המס' שלו ואני יצרף אותו....
מה דעת חברי הפורום בעניין, ומה המסקנה על איזה מצב הכי מומלץ (אני נסעתי עד היום על ECO ונשארתי על המצב הזה, עדיף לי לשים על מצב אחר)?
מצבי נהיגה
בעקבות שאלות שחוזרות על עצמם לגבי מצבי נהיגה: PWR ,EV ,ECO החלטתי לארגן מידע מסודר לגבי
זה. נתחיל בזה, שמצבי נהיגה ECO ו-PWR - אלה הגדרות מצערת, בעצם הגבלות טווח של דוושת גז. ה
ECO - טווח ארוך, ה-PWR - טווח קצר.
נסיעה במצב ECO: במצב הזה, בלחיצת על גז - הרכב יעדיף כמה שיותר להשתמש בסוללה וכמה שיותר
לדחות שימוש במנוע בנזין, מה שתרגישו כמובן בסחיבת הרכב )טווח ארוך של המצערת( + מחשב רכב יגביל
שימוש במדחס מזגן ב .50% פעולות האלה נועדות לחיסכון בדלק )לפי יצרן(, בפועל מה שנקבל: כמה שיותר
ננצל את טעינת סוללה לטווח קצר וכאשר נגיע למהירות הנדרשת - מנוע יידלק מוקדם יותר מאשר במצב רגיל
כדי להטעין אותה. + סוללה תרד מהר מהצפוי ל 2 פסים + בדומה למצב EV - יותר נשתמש בפריקה בעומס,
מה ש בשרשרת יגביר תהליכי פריקה של סוללה בערך פי 3 + פריקה לסף מינימום - יתרום לאורך זמן ליותר
בלאי של הסוללה.
נסיעה במצב PWR: - המצב יהיה שונה, טווח מצערת יהיה קצר, מה שאומר שאם נלחץ על גז - נקבל בוסט
בסחיבה, מחשב רכב יפתח מצערת בזווית רחבה יותר ותאוצה של רכב תהיה מהירה יותר מאשר ללא
הדלקת שום מצב. כמובן, בשימוש הזה, ניצול סוללה יהיה פחות ועומס יעבור יותר למנוע בנזין + כמובן גם
צריכת דלק תעלה משמעותית, בשרשרת גם - טעינת סוללה תתבצע מהר יותר.
נסיעה במצב EV: - נסיעה על חשמל בלבד בתנאים מסוימים כגון:
.1 חום סוללה לא מעל .40°
.2 טמפרטורת נוזל קירור לא פחות מ .65°
.3 מהירות לא יותר מ .45°
.4 טעינת סוללה מעל 3 פסים.
.5 לחיצה על גז היא עדינה והדרגתית ולא חזקה או פתאומית.
במצב הזה כנ"ל, נשתמש בטעינת סוללה לטווח קצר מאשר בארוך, נגרום לפריקה מהירה יותר בעומס ובזה
נגביר תהליכי פריקה בערך פי 3 - מה שיתרום משמעותית לבלאי של הסוללה לטווח ארוך + עקב פריקה
מהירה יותר - ניתן למנוע בנזין להידלק מהר יותר מהנדרש, מה שבפועל גם יתרום לאורך נסיעה לצריכת דלק
גבוהה יותר. -
-
@LENOVO תשאר על אקו. משום שהוא נותן תגובות מתונות שחוסכות בדלק.
לא אמור להיות שיקול של פחות נסיעה על חשמל בכדי להמעיט בפירות וטעינות. כי אם כן - אל תשתמש בהיברידי... סע ברכב רגיל ותשמור על הסוללה כמו חדשה...
מצב EV יכול לפעול גם באקו ובנורמל וכוח. הוא לא קשור למצב הנהיגה אלא הוא מעדיף להשתמש בחשמל כמו שכתבת.
אגב במצב EV (לפחות באוריס) הוא נוסע על חשמל עד 50 קמש.אבל הניסוח ממש מסורבל. זה נראה תרגום מאנגלית...
-
הערה חשובה מסברה: אני אומר את זה לא על סמך נסיון אל מהגיון וזה מסביר את מה שכתב @Yair , אם אתה משתמש במצב ECO וזה מעצבן אותך ולכן אתה סוחט את הדוושה אז לכאורה אתה לא חוסך כלום ואולי אפילו מבזבז, כי בסוף כשאתה לוחץ חזק אז הרכב כן מוריד הילוך רק שהוא עושה את זה על פול גז במקום בהדרגה, ואם היית משתמש במצב רגיל היית מסתפק בלחיצה עדינה יותר. (אותו דבר אם אתה מאוד ממהר ולחוץ ואתה ממש מתפרע על הרכב עדיף לכאורה גם מבחינת חיסכון להעביר לPWR)
-
@נייטרון-חפשי כתב במצב נהיגה בפריוס:
כאורה גם מבחינת חיסכון להעביר לPWR
הeco עושה בדיוק מה שעושה הpwr רק טיפה יותר לאט ואם תלחץ עמוק בeco תקבל בדיוק מה שהיית מקבל בלחיצה חלשה ב pwr. כך שזה כמעט אותו הדבר רק יותר חוסך בנהיגה מתונה.
-
@נייטרון-חפשי נכון מאוד
בקיצור לפי מה שאני שמתי לב בשביל לחסוך ברכב היברידי
בתוך העיר כמה שיותר שיוט יותר טוב
בכביש בין עירוני לחיצה על הגז אבל שמנוע הבנזין יעבוד על המינימום כדי להטעין את הבטריה (על כל פנים כך זה בדור 3), כך זה עובד בבקרת שיוט אצלי. -
@נייטרון-חפשי כתב במצב נהיגה בפריוס:
כי בסוף כשאתה לוחץ חזק אז הרכב כן מוריד הילוך
זה ממש לא נכון כי הרכב עובד לפי כח נדרש ועל פיו הוא עובד. כלומר אם באקו הכח נדרש בהדרגתיות אז ב pwr הוא יבא בבת אחת ואין שום קשר להילוכים. אגב אין לטויוטה רכב היברידי עממי עם תיבת הילוכים רגילה רק רציפה שעובדת לפי דרישת הכוח.
-
@מאיר אני לגמרי לא מבין לא מה כתבת כאן ולא בתגובה הקודמת, בהרגשה שלי בנסיעה על ECO הרכב לא נותן כח ועושה הכל לאט כדי לחסוך אבל אם אני פתאום רוצה לעקוף ואני לוחץ חזק אז הרכב מאיץ בפתאומיות כמו על PWR ואין לי כ"כ אפשרות של האצה בינונית, אני לא לא חושב שזה קשור לסוג ההילוכים אלא לפרשנות של המחשב לפעולות שלי, כי אם במצב רגיל אני יכול לשלוט בהאצה אז במצב ECO יש לי נקודה מאוד קטנה של משחק שעד אליה הוא לא מאיץ ומשם והלאה הוא מאיץ חזק, במצב PWR להבנתי זה אותו דבר רק שהנקודה האמורה נמצאת בתחילת הלחיצה.
-
@נייטרון-חפשי אתה צודק זה עניין של הרגל. אני התרגלתי לאקו ואני שולט לגמרי. גם כשאני ממהר אני עושה אקו