דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
כיווץ
לוגו מותג
  1. דף הבית
  2. מדברים רכב
  3. האם יש הבדל בין מדינות חמות וקרות לעניין שמן המנוע? מדוע?

האם יש הבדל בין מדינות חמות וקרות לעניין שמן המנוע? מדוע?

מתוזמן נעוץ נעול הועבר מדברים רכב
2 פוסטים 2 כותבים 81 צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • מאירמ מנותק
    מאירמ מנותק
    מאיר
    מנהל ראשי
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #1

    בספר הרכב של רכבי (אוריס הייבריד 2017) מופיע שהרכב צריך שמן 0W20 אך אפשר גם 5W30 אבל פחות מומלץ.

    למעשה רוב המוסכים אמרו לי שפה בארץ מומלץ לשים 5W30 בגלל שאקלים המדינה הוא חם לעומת ספר הרכב שמדבר על ארצות קרות יותר.

    פה הבן שואל, מילא הצינורות מתייבשים מהר בגלל החום, זה מובן. אבל מדוע זה קשור לשמן המנוע? הרי הטמפרטורה היעילה של מנוע בנזין היא בערך בין 85 ל110 בכל מקום, בין במדינה חמה ובין בקרה ויש וסת חום שעוצר את הקירור של המנוע כדי שלא ירד יותר מידי. יוצא אפוא שבין אם הרכב באנטרקטיקה ובין אם הוא בתימן הטמפרטורה של המנוע שווה (ע"י הקירור), וזה לא משנה היכן נכתב ספר הרכב, השמן מיועד לטמפרטורה היעילה!

    מצורפת תמונה מספר הרכב שלא מראה הבדל לעניין בלאי (הוא כן נותן גמישות אבל למטרת הנעה חלקה ולא לשימוש המתמשך)

    ‏‏צילום מסך (7).png

    אשמח לחוות דעת החברים בפורום.

    ליצירת קשר לחץ כאן

    ט תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
    • מאירמ מאיר

      בספר הרכב של רכבי (אוריס הייבריד 2017) מופיע שהרכב צריך שמן 0W20 אך אפשר גם 5W30 אבל פחות מומלץ.

      למעשה רוב המוסכים אמרו לי שפה בארץ מומלץ לשים 5W30 בגלל שאקלים המדינה הוא חם לעומת ספר הרכב שמדבר על ארצות קרות יותר.

      פה הבן שואל, מילא הצינורות מתייבשים מהר בגלל החום, זה מובן. אבל מדוע זה קשור לשמן המנוע? הרי הטמפרטורה היעילה של מנוע בנזין היא בערך בין 85 ל110 בכל מקום, בין במדינה חמה ובין בקרה ויש וסת חום שעוצר את הקירור של המנוע כדי שלא ירד יותר מידי. יוצא אפוא שבין אם הרכב באנטרקטיקה ובין אם הוא בתימן הטמפרטורה של המנוע שווה (ע"י הקירור), וזה לא משנה היכן נכתב ספר הרכב, השמן מיועד לטמפרטורה היעילה!

      מצורפת תמונה מספר הרכב שלא מראה הבדל לעניין בלאי (הוא כן נותן גמישות אבל למטרת הנעה חלקה ולא לשימוש המתמשך)

      ‏‏צילום מסך (7).png

      אשמח לחוות דעת החברים בפורום.

      ט מנותק
      ט מנותק
      טכנולוג
      מאסטר
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי טכנולוג
      #2

      @מאיר לענ"ד ההבדל העיקרי הוא בהנעה שבמדינות קרות אתה יכול לבוא להניע וטמפרטורת המנוע תהיה מינוס 10 ובחמות ההיפך וכאשר השמן לא מתאים אז הוא סמיך מידי או דליל מידי ולכן רצוי להתאים שמן מנוע לפי האקלים

      ליצירת קשר בכל עניין במייל Msh92810@gmail.com

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      1

      16

      מחובר

      1.5k

      משתמשים

      5.0k

      נושאים

      67.3k

      פוסטים
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום