דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      1. דף הבית
      2. מדברים רכב
      3. מתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות

      מתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות

      מתוזמן נעוץ נעול הועבר מדברים רכב
      6 פוסטים 4 כותבים 38 צפיות
      • מהישן לחדש
      • מהחדש לישן
      • הכי הרבה הצבעות
      תגובה
      • תגובה כנושא
      התחברו כדי לפרסם תגובה
      נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
      • ראשון בפקקר מנותק
        ראשון בפקקר מנותק
        ראשון בפקק
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #1

        שלום לכל חו"ר הפורום

        קודם כל, כמשתמש חדש, אני חייב לציין את רמת המקצועיות, הידע הרחב והרצון של החברים כאן לעזור לכל אחד ואחד הם פשוט יוצאי דופן.

        אני נמצא כרגע בצומת דרכים ומחפש לשמוע מבעלי ניסיון. אני מחפש לשדרג לרכב של 7 מקומות, וכידוע, השוק של הרכבים בקטגוריה הזו די יקר או מציע רכבים שחוקים מאוד בתקציב שאני יכול להוציא (20\30 אל"ש)

        חושב להשלים את הרישיון שלי (כרגע יש לי אוטומט בלבד) לגיר ידני, מתוך מחשבה שזה יפתח לי היצע רחב וזול יותר של רכבי 7 מקומות (כמו דאצ’יה לודג’י/טויוטה ורסו וכדומה).

        אשמח מאוד להיעזר בניסיון העשיר של חברי הפורום בכמה נקודות:

        האם זה משתלם כלכלית? האם השוק של ה-7 מקומות הידניים באמת מציע מציאות שוות ומחירים משמעותית יותר נמוכים, או שההיצע כל כך קטן שזה לא שווה את המאמץ של הטסט?

        חווית הנהיגה ביום-יום: איך זה מרגיש לעבור מאוטומט לידני,(אין לי היכרות בכלל עם נהיגה בידני,אבל דווקא נראה לי שאני יתחבר לחויה של להרגיש את החלק הטכני בנהיגה)

        חיסכון בדלק: האם ההבדל בין ידני לאוטומט ממש מורגש בצריכת הדלק?

        בנזין או דיזל? מבחינת אמינות/חסכון בדלק/טיפולים מה עדיף?

        ושאלת השאלות: איזה רכב מומלץ אחרי כל הנידון כאן

        אציין שכבר קראתי המון חומר פה בפורום על כל נושא בנפרד, אבל אשמח אם מישהו יוכל לסכם לי את כל המכלול הזה יחד, במיוחד מאנשים שעשו מעבר דומה או שמחזיקים רכב משפחתי ידני.

        תודה רבה מראש לכולם!

        א חובק עולםח ע 3 תגובות תגובה אחרונה
        0
        • ראשון בפקקר ראשון בפקק

          שלום לכל חו"ר הפורום

          קודם כל, כמשתמש חדש, אני חייב לציין את רמת המקצועיות, הידע הרחב והרצון של החברים כאן לעזור לכל אחד ואחד הם פשוט יוצאי דופן.

          אני נמצא כרגע בצומת דרכים ומחפש לשמוע מבעלי ניסיון. אני מחפש לשדרג לרכב של 7 מקומות, וכידוע, השוק של הרכבים בקטגוריה הזו די יקר או מציע רכבים שחוקים מאוד בתקציב שאני יכול להוציא (20\30 אל"ש)

          חושב להשלים את הרישיון שלי (כרגע יש לי אוטומט בלבד) לגיר ידני, מתוך מחשבה שזה יפתח לי היצע רחב וזול יותר של רכבי 7 מקומות (כמו דאצ’יה לודג’י/טויוטה ורסו וכדומה).

          אשמח מאוד להיעזר בניסיון העשיר של חברי הפורום בכמה נקודות:

          האם זה משתלם כלכלית? האם השוק של ה-7 מקומות הידניים באמת מציע מציאות שוות ומחירים משמעותית יותר נמוכים, או שההיצע כל כך קטן שזה לא שווה את המאמץ של הטסט?

          חווית הנהיגה ביום-יום: איך זה מרגיש לעבור מאוטומט לידני,(אין לי היכרות בכלל עם נהיגה בידני,אבל דווקא נראה לי שאני יתחבר לחויה של להרגיש את החלק הטכני בנהיגה)

          חיסכון בדלק: האם ההבדל בין ידני לאוטומט ממש מורגש בצריכת הדלק?

          בנזין או דיזל? מבחינת אמינות/חסכון בדלק/טיפולים מה עדיף?

          ושאלת השאלות: איזה רכב מומלץ אחרי כל הנידון כאן

          אציין שכבר קראתי המון חומר פה בפורום על כל נושא בנפרד, אבל אשמח אם מישהו יוכל לסכם לי את כל המכלול הזה יחד, במיוחד מאנשים שעשו מעבר דומה או שמחזיקים רכב משפחתי ידני.

          תודה רבה מראש לכולם!

          א מנותק
          א מנותק
          אלעזר 3
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #2

          @ראשון-בפקק
          הערה קטנה לא לשכח גם להמיר רשיון עולה כסף
          שיעורים + טסט וכו’

          ראשון בפקקר תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • א אלעזר 3

            @ראשון-בפקק
            הערה קטנה לא לשכח גם להמיר רשיון עולה כסף
            שיעורים + טסט וכו’

            ראשון בפקקר מנותק
            ראשון בפקקר מנותק
            ראשון בפקק
            כתב נערך לאחרונה על ידי ראשון בפקק
            #3

            @אלעזר-3
            צודק! כמה בערך יעלה לי ההמרה וכמה שיעורים?
            אבל עדיין, זה השיקול הצדדי יותר ,כי החיסכון בהמשך אמור לכסות את זה.

            א תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • ראשון בפקקר ראשון בפקק

              @אלעזר-3
              צודק! כמה בערך יעלה לי ההמרה וכמה שיעורים?
              אבל עדיין, זה השיקול הצדדי יותר ,כי החיסכון בהמשך אמור לכסות את זה.

              א מנותק
              א מנותק
              אלעזר 3
              כתב נערך לאחרונה על ידי אלעזר 3
              #4

              @ראשון-בפקק לכן הערתי הערה קטנה
              קח בחשבון לפחות 10 שיעורים * מחיר שיעור + טסט + ריום לבי"ס
              הייתי מכין משהו כמו 3K

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • ראשון בפקקר ראשון בפקק

                שלום לכל חו"ר הפורום

                קודם כל, כמשתמש חדש, אני חייב לציין את רמת המקצועיות, הידע הרחב והרצון של החברים כאן לעזור לכל אחד ואחד הם פשוט יוצאי דופן.

                אני נמצא כרגע בצומת דרכים ומחפש לשמוע מבעלי ניסיון. אני מחפש לשדרג לרכב של 7 מקומות, וכידוע, השוק של הרכבים בקטגוריה הזו די יקר או מציע רכבים שחוקים מאוד בתקציב שאני יכול להוציא (20\30 אל"ש)

                חושב להשלים את הרישיון שלי (כרגע יש לי אוטומט בלבד) לגיר ידני, מתוך מחשבה שזה יפתח לי היצע רחב וזול יותר של רכבי 7 מקומות (כמו דאצ’יה לודג’י/טויוטה ורסו וכדומה).

                אשמח מאוד להיעזר בניסיון העשיר של חברי הפורום בכמה נקודות:

                האם זה משתלם כלכלית? האם השוק של ה-7 מקומות הידניים באמת מציע מציאות שוות ומחירים משמעותית יותר נמוכים, או שההיצע כל כך קטן שזה לא שווה את המאמץ של הטסט?

                חווית הנהיגה ביום-יום: איך זה מרגיש לעבור מאוטומט לידני,(אין לי היכרות בכלל עם נהיגה בידני,אבל דווקא נראה לי שאני יתחבר לחויה של להרגיש את החלק הטכני בנהיגה)

                חיסכון בדלק: האם ההבדל בין ידני לאוטומט ממש מורגש בצריכת הדלק?

                בנזין או דיזל? מבחינת אמינות/חסכון בדלק/טיפולים מה עדיף?

                ושאלת השאלות: איזה רכב מומלץ אחרי כל הנידון כאן

                אציין שכבר קראתי המון חומר פה בפורום על כל נושא בנפרד, אבל אשמח אם מישהו יוכל לסכם לי את כל המכלול הזה יחד, במיוחד מאנשים שעשו מעבר דומה או שמחזיקים רכב משפחתי ידני.

                תודה רבה מראש לכולם!

                חובק עולםח מחובר
                חובק עולםח מחובר
                חובק עולם
                כתב נערך לאחרונה על ידי
                #5

                @ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:

                האם זה משתלם כלכלית? האם השוק של ה-7 מקומות הידניים באמת מציע מציאות שוות ומחירים משמעותית יותר נמוכים, או שההיצע כל כך קטן שזה לא שווה את המאמץ של הטסט?

                רכב מול רכב. נניח דאציה לודגי מול טויוטה ורסו בגרסה האוטומטית שלו תוכל למצא את הדאציה עם נתונים טובים יותר או מקבילים. בשליש מחיר. לדוגמה. נראה לי אפילו פורסם בפורום בעבר דאציה לודגי 2019 יד ראשונה 93000 ק"מ ב35000 ש"ח.

                @ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:

                חווית הנהיגה ביום-יום: איך זה מרגיש לעבור מאוטומט לידני,(אין לי היכרות בכלל עם נהיגה בידני,אבל דווקא נראה לי שאני יתחבר לחויה של להרגיש את החלק הטכני בנהיגה)

                אז למען הגילוי הנאות אני בעל דאציה לודגי. והגעתי אליו ממיצובישי אטראז ידני גם הוא. אבל לפני האטראז נהגתי בעיקר על אוטומטיות. היה איזה שבוע שבוע וחצי הסתגלות, והעסק ךץ, גם לדעתי מהנה יותר וגם זה כבר נכנס אצלך בזיכרון שריר, אתהלא צריך באמת כבר להקדיש מחשבה, “ראשון … שני… שלישי שני” וכן הלאה. זה כבר באוטומט. והבונוס הוא מיומנות בקריאת כביש והבנה של תכנון מקדים.

                @ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:

                חיסכון בדלק: האם ההבדל בין ידני לאוטומט ממש מורגש בצריכת הדלק?

                ידני מול אוטומט אותו מנוע היום זה לא כ"כ הבדל. אבל למשל הטויוטה ורסו הוא מנוע שונה בידני מהאוטומט. באוטומט זה מנוע 1.8 ובידני זה המנוע של הקורולה 1.6 חסכוני יותר.
                הדאציה לודגי זה עולם אחר של חיסכון כי זה מנוע טורבו דיזל (בבנזין לא לגעת כלל. מנוע לא אמין בעליל.) חסכוני מאוד. ברמות ה1-ל-17 משולב אמיתי בנהיגה ממוצעת ואפילו מהירה.

                @ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:

                בנזין או דיזל? מבחינת אמינות/חסכון בדלק/טיפולים מה עדיף?

                תלוי מאוד בתווי הנסיעה שלך. אם הוא כולל בין עירוני ממושך הדיזל יהיה חסכוני אמין ונעים לשיוט. אם התווי עירוני לך על הוורסו הידני. אמינות פנטסטית וחלפים יחסית זולים. מנוע של קורולה כאמור.

                @ראשון-בפקק כתב במתלבט אם להשלים רישיון לידני בשביל רכב 7 מקומות:

                ושאלת השאלות: איזה רכב מומלץ אחרי כל הנידון כאן

                מבחינת מרווח פנים . הדאציה לודגי לוקח את כולם בהליכה. הרכב הכי מרווח בקטגוריה חד משמעית ועם שימושיות יוצאת דופן. אבל מבחינת הנוחות הכללית הוא מרגיש "טנדרוני " כזה . סטייל ברלינגו. הוא לא מכוון לנוחות מרבית או לתחושה של משפחתי קטן.הבחירה בידך ,כמובן בכפוף לצורת הנסיעה וכמו שפירטתי למעלה.
                בהצלחה.

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • ראשון בפקקר ראשון בפקק

                  שלום לכל חו"ר הפורום

                  קודם כל, כמשתמש חדש, אני חייב לציין את רמת המקצועיות, הידע הרחב והרצון של החברים כאן לעזור לכל אחד ואחד הם פשוט יוצאי דופן.

                  אני נמצא כרגע בצומת דרכים ומחפש לשמוע מבעלי ניסיון. אני מחפש לשדרג לרכב של 7 מקומות, וכידוע, השוק של הרכבים בקטגוריה הזו די יקר או מציע רכבים שחוקים מאוד בתקציב שאני יכול להוציא (20\30 אל"ש)

                  חושב להשלים את הרישיון שלי (כרגע יש לי אוטומט בלבד) לגיר ידני, מתוך מחשבה שזה יפתח לי היצע רחב וזול יותר של רכבי 7 מקומות (כמו דאצ’יה לודג’י/טויוטה ורסו וכדומה).

                  אשמח מאוד להיעזר בניסיון העשיר של חברי הפורום בכמה נקודות:

                  האם זה משתלם כלכלית? האם השוק של ה-7 מקומות הידניים באמת מציע מציאות שוות ומחירים משמעותית יותר נמוכים, או שההיצע כל כך קטן שזה לא שווה את המאמץ של הטסט?

                  חווית הנהיגה ביום-יום: איך זה מרגיש לעבור מאוטומט לידני,(אין לי היכרות בכלל עם נהיגה בידני,אבל דווקא נראה לי שאני יתחבר לחויה של להרגיש את החלק הטכני בנהיגה)

                  חיסכון בדלק: האם ההבדל בין ידני לאוטומט ממש מורגש בצריכת הדלק?

                  בנזין או דיזל? מבחינת אמינות/חסכון בדלק/טיפולים מה עדיף?

                  ושאלת השאלות: איזה רכב מומלץ אחרי כל הנידון כאן

                  אציין שכבר קראתי המון חומר פה בפורום על כל נושא בנפרד, אבל אשמח אם מישהו יוכל לסכם לי את כל המכלול הזה יחד, במיוחד מאנשים שעשו מעבר דומה או שמחזיקים רכב משפחתי ידני.

                  תודה רבה מראש לכולם!

                  ע מחובר
                  ע מחובר
                  עבד נאמן
                  מייבין
                  כתב נערך לאחרונה על ידי עבד נאמן
                  #6

                  @ראשון-בפקק
                  חלום ישן שלי לעשות את זה, כדי לעבור לוורסו ידנית. אישית עברתי פעם תאונה (עם אטראז’, שהוא הרכב שניצח את מבחן כמות ההרוגים למיליון רכבים ל"ע. ב"ה יצאנו כולנו בשלום), ולכן אני חושש לאסוף את כל משפחתי על לודג’י שרמת הבטיחות שלו מהנמוכות ביותר.
                  דא עקא, שרוב הנסיעות שלי עירוניות, וכל מי ששאלתי אמר לי שהנהיגה בידני בעיר לא מאוד נחמדה, אלא אם כן אתה “משוגע לדבר”. כנראה שאין לנקודה הזו הכרעה ברורה, כי יש הרבה שמהללים את הנהיגה הידנית, אבל תדע שלא כולם מתחברים לארוע…
                  בכל מקרה ההמרה לידני לא פותחת לך מידי הרבה דלתות, אלא רק את הוורסו והלודג’י, אבל הם רכבים ממש טובים ובידני הם נמכרים במחירי רצפה.
                  הוורסו הידני הוא רכב מושלם מכל בחינה, זה הקורולה האמיתית ב7 מקומות. הוא גם חסכוני יותר מהוורסו האוטומטית, אם כי זה לא הנקודה המשמעותית במעבר (החסכון לא מספיק גדול), אלא האמינות של הוורסו הידנית, שהיא עם מנוע 1.6 של קורולה ולא 1.8 כוורסו האוטומט, ועם גיר ידני ולא הגיר הבעייתי של הוורסו האוטומט.

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  1

                  28

                  מחובר

                  3.0k

                  משתמשים

                  9.7k

                  נושאים

                  131.6k

                  פוסטים
                  • התחברות

                  • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                  • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                  • פוסט ראשון
                    פוסט אחרון
                  0
                  • דף הבית
                  • תקנון הפורום
                  • מילון מושגים המלא
                  • המדריך המלא למשתמש
                  • פוסטים אחרונים
                  • משתמשים
                  • חיפוש גוגל בפורום
                  • פנייה למנהל הפורום