דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      1. דף הבית
      2. טיפולים, אחזקה ותקלות
      3. צריכה של דלק

      צריכה של דלק

      מתוזמן נעוץ נעול הועבר טיפולים, אחזקה ותקלות
      16 פוסטים 6 כותבים 122 צפיות
      • מהישן לחדש
      • מהחדש לישן
      • הכי הרבה הצבעות
      תגובה
      • תגובה כנושא
      התחברו כדי לפרסם תגובה
      נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
      • שיפקהש מנותק
        שיפקהש מנותק
        שיפקה
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #1

        אני נהג חדש ומנסה ללמוד איך קוראים את צריכת הדלק ביד 2 וכדו’
        יש צריכה משולבת וכמה סוגי מספרים, האם מישהו יכול להסביר איך קוראים את זה עם דוגמאות, (אין לי עדיין רכב משלי)

        ט תודה לבורא עולם 0ת חובק עולםח 3 תגובות תגובה אחרונה
        0
        • שיפקהש שיפקה

          אני נהג חדש ומנסה ללמוד איך קוראים את צריכת הדלק ביד 2 וכדו’
          יש צריכה משולבת וכמה סוגי מספרים, האם מישהו יכול להסביר איך קוראים את זה עם דוגמאות, (אין לי עדיין רכב משלי)

          ט מנותק
          ט מנותק
          טייס קרבי
          כתב נערך לאחרונה על ידי טייס קרבי
          #2

          @שיפקה
          אין איך להסביר
          ההסבר היחיד הוא
          למה אין מה לייחס לנתון שכתוב ביד 2 שום חשיבות…
          זה ממש לא אומר כלום מה שרשום וזהו!
          מה שרשום זה נתוני יצרן שהם לא רלוונטיים אחרי 5 שנים ממועד עליה לכביש
          והם לא רלוונטיים לאופי הנהיגה הישראלי.
          בשביל לדעת צריכת דלק יש כמה כללי אצבע:
          1 יש מה העולם מדבר וברוב המקרים זה נכון (יש קטגוריות של היברידי,דיזל,ובנזין ובהם יש נפח מנוע וכו וכו)
          2 זה תלוי בתחזוקת הרכב והמנוע לכן אין תחליף ללשאול את בעל הרכב לגבי מצב צריכת הדלק (בהנחה שיש אמון ביניכם)
          3 מאד תלוי מה אופי הנהיגה ומה העדפות הנסיעה למשל: נסיעות עירוניות או בין עירוניות - האצות מול נסיעה רגועה- אתה נותן גז ובולם או תיכנון נסיעה מדוייק להכל יש השפעה אדירה על משק הדלק.

          למדריך ביטול השתתפות עצמית לכל נהג

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          2
          • שיפקהש שיפקה

            אני נהג חדש ומנסה ללמוד איך קוראים את צריכת הדלק ביד 2 וכדו’
            יש צריכה משולבת וכמה סוגי מספרים, האם מישהו יכול להסביר איך קוראים את זה עם דוגמאות, (אין לי עדיין רכב משלי)

            תודה לבורא עולם 0ת מנותק
            תודה לבורא עולם 0ת מנותק
            תודה לבורא עולם 0
            מייבין
            כתב נערך לאחרונה על ידי תודה לבורא עולם 0
            #3

            @שיפקה ראשית, ברוך הבא לפורום הנפלא 👏

            אנסה לפשט את הדברים בצורה הכי פשוטה.

            1. כמו שכבר כתב לעיל @טייס-קרבי,
            שאין לסמוך כלל על הנתונים באתרים השונים!

            במשפט אחת, יש הרבה זיופים במדידות שנועדו לשכנע את הלקוח התמים על רכב חסכוני,
            כשפועל הנתונים בכביש שונים לגמרי מהצהרת פלוני ואלמוני.

            2. את חישוב צריכת הדלק מחשבים בשתי אופנים,
            וממנו מתקבל תוצאה שלישית - בבחינת עד שיבוא השלישי ויכריע ביניהם.

            א. צריכת דלק בנסיעה בין עירונית.
            ב. צריכת דלק בנסיעה עירונית.

            בנסיעה עירונית הצריכה הרבה יותר גבוה (בדר"כ) מנסיעה בין עירונית.

            וכעת לדוגמא קלאסית:
            רכב שצריכת הדלק שלו בנסיעה בעיר 1 ל-10 = 1 ליטר דלק עבור נסיעה של 10 ק"מ.
            ואותו רכב בנסיעה בינעירוני יקח 1 ל-15 = 1 ליטר דלק עבור כל 15 ק"מ.

            ומכאן נוצר (החישוב השלישי) צריכה הממוצעת של 1 ל-12.5 בנסיעה משולבת = עירוני ובינעירוני.

            בכללי כל מה @טייס-קרבי כתב נכון, אך רק הוספתי את ה-א"ב במושגי צריכה…

            ט תגובה 1 תגובה אחרונה
            3
            • שיפקהש שיפקה

              אני נהג חדש ומנסה ללמוד איך קוראים את צריכת הדלק ביד 2 וכדו’
              יש צריכה משולבת וכמה סוגי מספרים, האם מישהו יכול להסביר איך קוראים את זה עם דוגמאות, (אין לי עדיין רכב משלי)

              חובק עולםח מנותק
              חובק עולםח מנותק
              חובק עולם
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #4

              @שיפקה

              ממש שם חריף, אהבתי.

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • תודה לבורא עולם 0ת תודה לבורא עולם 0

                @שיפקה ראשית, ברוך הבא לפורום הנפלא 👏

                אנסה לפשט את הדברים בצורה הכי פשוטה.

                1. כמו שכבר כתב לעיל @טייס-קרבי,
                שאין לסמוך כלל על הנתונים באתרים השונים!

                במשפט אחת, יש הרבה זיופים במדידות שנועדו לשכנע את הלקוח התמים על רכב חסכוני,
                כשפועל הנתונים בכביש שונים לגמרי מהצהרת פלוני ואלמוני.

                2. את חישוב צריכת הדלק מחשבים בשתי אופנים,
                וממנו מתקבל תוצאה שלישית - בבחינת עד שיבוא השלישי ויכריע ביניהם.

                א. צריכת דלק בנסיעה בין עירונית.
                ב. צריכת דלק בנסיעה עירונית.

                בנסיעה עירונית הצריכה הרבה יותר גבוה (בדר"כ) מנסיעה בין עירונית.

                וכעת לדוגמא קלאסית:
                רכב שצריכת הדלק שלו בנסיעה בעיר 1 ל-10 = 1 ליטר דלק עבור נסיעה של 10 ק"מ.
                ואותו רכב בנסיעה בינעירוני יקח 1 ל-15 = 1 ליטר דלק עבור כל 15 ק"מ.

                ומכאן נוצר (החישוב השלישי) צריכה הממוצעת של 1 ל-12.5 בנסיעה משולבת = עירוני ובינעירוני.

                בכללי כל מה @טייס-קרבי כתב נכון, אך רק הוספתי את ה-א"ב במושגי צריכה…

                ט מנותק
                ט מנותק
                טייס קרבי
                כתב נערך לאחרונה על ידי
                #5

                @תודה-לבורא-עולם-0 כתב בצריכה של דלק:

                מכאן נוצר (החישוב השלישי) צריכה הממוצעת של 1 ל-12.5 בנסיעה משולבת = עירוני ובינעירוני.

                וזה בהנחה שאתה נוסע חצי חצי עירוני ובין עירוני כי אם אתה נוסה 80% עירוני 20% בין עירוני המשולבת שלך יהיה 1 ל 10.7

                למדריך ביטול השתתפות עצמית לכל נהג

                שיפקהש 2 תגובות תגובה אחרונה
                1
                • ט טייס קרבי

                  @תודה-לבורא-עולם-0 כתב בצריכה של דלק:

                  מכאן נוצר (החישוב השלישי) צריכה הממוצעת של 1 ל-12.5 בנסיעה משולבת = עירוני ובינעירוני.

                  וזה בהנחה שאתה נוסע חצי חצי עירוני ובין עירוני כי אם אתה נוסה 80% עירוני 20% בין עירוני המשולבת שלך יהיה 1 ל 10.7

                  שיפקהש מנותק
                  שיפקהש מנותק
                  שיפקה
                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                  #6

                  @טייס-קרבי
                  תודה לכל העונים
                  נכון שאי אפשר לסמוך על מה שכותבים וצריך בירור על הנתונים, אבל זה נותן אינדוקציה מה לחפש, על רכב זולל מאוד מלכתחלה לא יכתבו בדרך כלל שזה הכי חסכוני (על השופט לא מספרים מה שמספרים על החפץ חיים), אבל אני רואה הרבה פירסומים שכתוב ככה צריכה משולבת 25 מה הפי’, האם הפי’ 1/25?

                  חובק עולםח תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • שיפקהש שיפקה

                    @טייס-קרבי
                    תודה לכל העונים
                    נכון שאי אפשר לסמוך על מה שכותבים וצריך בירור על הנתונים, אבל זה נותן אינדוקציה מה לחפש, על רכב זולל מאוד מלכתחלה לא יכתבו בדרך כלל שזה הכי חסכוני (על השופט לא מספרים מה שמספרים על החפץ חיים), אבל אני רואה הרבה פירסומים שכתוב ככה צריכה משולבת 25 מה הפי’, האם הפי’ 1/25?

                    חובק עולםח מנותק
                    חובק עולםח מנותק
                    חובק עולם
                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                    #7

                    @שיפקה כן

                    שיפקהש תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • חובק עולםח חובק עולם

                      @שיפקה כן

                      שיפקהש מנותק
                      שיפקהש מנותק
                      שיפקה
                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                      #8

                      @חובק-עולם
                      צריכת דלק משולבת21.28
                      האם הכוונה 1/28.28?
                      תודה על התשובות

                      תודה לבורא עולם 0ת תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • שיפקהש שיפקה

                        @חובק-עולם
                        צריכת דלק משולבת21.28
                        האם הכוונה 1/28.28?
                        תודה על התשובות

                        תודה לבורא עולם 0ת מנותק
                        תודה לבורא עולם 0ת מנותק
                        תודה לבורא עולם 0
                        מייבין
                        כתב נערך לאחרונה על ידי תודה לבורא עולם 0
                        #9

                        @שיפקה כן, הכוונה ממוצע בין 21 עד 28 - כפי תיאור שאלתך.

                        דרך אגב איזה רכב לוקח 1 /28 ? 😉

                        שיפקהש תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • תודה לבורא עולם 0ת תודה לבורא עולם 0

                          @שיפקה כן, הכוונה ממוצע בין 21 עד 28 - כפי תיאור שאלתך.

                          דרך אגב איזה רכב לוקח 1 /28 ? 😉

                          שיפקהש מנותק
                          שיפקהש מנותק
                          שיפקה
                          כתב נערך לאחרונה על ידי
                          #10

                          @תודה-לבורא-עולם-0
                          אני לא יודע איך להפנות קישור
                          y2_1pa_010900_20260619130514.jpeg
                          (אני בכלל לא מתעניין ברכב הזה רק חיפשתי מקום שכתוב הדברים שאני לא מבין כדי לדעת איך להתחיל בחיפוש שלי)

                          שיפקהש תגובה 1 תגובה אחרונה
                          1
                          • שיפקהש שיפקה

                            @תודה-לבורא-עולם-0
                            אני לא יודע איך להפנות קישור
                            y2_1pa_010900_20260619130514.jpeg
                            (אני בכלל לא מתעניין ברכב הזה רק חיפשתי מקום שכתוב הדברים שאני לא מבין כדי לדעת איך להתחיל בחיפוש שלי)

                            שיפקהש מנותק
                            שיפקהש מנותק
                            שיפקה
                            כתב נערך לאחרונה על ידי
                            #11

                            @שיפקה
                            הרכב הזה הם כותבים צריכה משולבת 25 (ידני)
                            e24736a5-c870-43e6-97d2-d285f0f3c88c-image.png
                            זה לא אומר שזה נכון אבל כנ"ל

                            שיפקהש תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • שיפקהש שיפקה

                              @שיפקה
                              הרכב הזה הם כותבים צריכה משולבת 25 (ידני)
                              e24736a5-c870-43e6-97d2-d285f0f3c88c-image.png
                              זה לא אומר שזה נכון אבל כנ"ל

                              שיפקהש מנותק
                              שיפקהש מנותק
                              שיפקה
                              כתב נערך לאחרונה על ידי
                              #12

                              @שיפקה
                              דאצ’יה לודג’י
                              Laureate ידני דיזל 1.5 (109 כ״ס) [2017-2019]
                              אם זה נכון כשאני גומר חצי שנה מקבלת רישיון אצטרך לעשות הסבה לידני!
                              מחיר הרכב נע בין 15 ל20 אלף (דיברתי כבר אם משתמש כמה שנים ברכב כזה)
                              בדרך כלל כתוב משולבת 16.13 ברכבים האלו, אם הבנתי נכון זה 1/16-13 למיני וואן

                              טוסוןט תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0
                              • ט טייס קרבי

                                @תודה-לבורא-עולם-0 כתב בצריכה של דלק:

                                מכאן נוצר (החישוב השלישי) צריכה הממוצעת של 1 ל-12.5 בנסיעה משולבת = עירוני ובינעירוני.

                                וזה בהנחה שאתה נוסע חצי חצי עירוני ובין עירוני כי אם אתה נוסה 80% עירוני 20% בין עירוני המשולבת שלך יהיה 1 ל 10.7

                                שיפקהש מנותק
                                שיפקהש מנותק
                                שיפקה
                                כתב נערך לאחרונה על ידי
                                #13

                                @טייס-קרבי כתב בצריכה של דלק:

                                @תודה-לבורא-עולם-0 כתב בצריכה של דלק:

                                מכאן נוצר (החישוב השלישי) צריכה הממוצעת של 1 ל-12.5 בנסיעה משולבת = עירוני ובינעירוני.

                                וזה בהנחה שאתה נוסע חצי חצי עירוני ובין עירוני כי אם אתה נוסה 80% עירוני 20% בין עירוני המשולבת שלך יהיה 1 ל 10.7

                                לפי מה שכתוב פה הפי’ של 16.13, זה שלכל ליטר אפשר לנסוע קצת יותר מ16 ק"מ
                                יש לי פה סתירה בין שני הפי’
                                כי כפי מה שכתבו לי הפי’ שזה נע בין 16 ל 13
                                האם אפשר לעשות סדר

                                תגובה 1 תגובה אחרונה
                                0
                                • LexusL מנותק
                                  LexusL מנותק
                                  Lexus
                                  מייבין
                                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                                  #14

                                  באתר אוטו יש מידע שאמור להיות מדויק ואמין יותר
                                  https://www.auto.co.il/cars/compare-cars/?versions=492635%2C523435
                                  באופן כללי אתר מאוד נוח ושימושי להשוואת רכבים בכל פרמטר שהוא

                                  שיפור החיפוש ביד2

                                  שיפקהש תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  0
                                  • LexusL Lexus

                                    באתר אוטו יש מידע שאמור להיות מדויק ואמין יותר
                                    https://www.auto.co.il/cars/compare-cars/?versions=492635%2C523435
                                    באופן כללי אתר מאוד נוח ושימושי להשוואת רכבים בכל פרמטר שהוא

                                    שיפקהש מנותק
                                    שיפקהש מנותק
                                    שיפקה
                                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                                    #15

                                    @Lexus
                                    תודה רבה👍 👍
                                    אין לי עדיין מספיק מוניטין להצביע

                                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                                    0
                                    • שיפקהש שיפקה

                                      @שיפקה
                                      דאצ’יה לודג’י
                                      Laureate ידני דיזל 1.5 (109 כ״ס) [2017-2019]
                                      אם זה נכון כשאני גומר חצי שנה מקבלת רישיון אצטרך לעשות הסבה לידני!
                                      מחיר הרכב נע בין 15 ל20 אלף (דיברתי כבר אם משתמש כמה שנים ברכב כזה)
                                      בדרך כלל כתוב משולבת 16.13 ברכבים האלו, אם הבנתי נכון זה 1/16-13 למיני וואן

                                      טוסוןט מנותק
                                      טוסוןט מנותק
                                      טוסון
                                      מייבין
                                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                                      #16

                                      @שיפקה לא הכל נקבע לפי צריכת דלק
                                      אני ממליץ שכשהעניין יהיה רלוונטי תפתח שרשור ותתייעץ על הכל בצורה מסודרת

                                      כמובן שלהוציא רישיון על ידני זה עשוי להיות נחמד מאוד, אבל למה לחכות לחצי שנה?
                                      תנצל את זה שאתה זוכר עדיין איך נוהגים בטסט

                                      כללו של דבר, האדם לא נברא בעבור מצבו בעולם הזה אלא בעבור מצבו בעולם הבא, אלא שמצבו בעולם הזה הוא אמצעי…
                                      (מס"י פ"א)
                                      נחייה ולא…

                                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      0

                                      103

                                      מחובר

                                      3.0k

                                      משתמשים

                                      9.7k

                                      נושאים

                                      131.1k

                                      פוסטים
                                      • התחברות

                                      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                      • פוסט ראשון
                                        פוסט אחרון
                                      0
                                      • דף הבית
                                      • תקנון הפורום
                                      • מילון מושגים המלא
                                      • המדריך המלא למשתמש
                                      • פוסטים אחרונים
                                      • משתמשים
                                      • חיפוש גוגל בפורום
                                      • פנייה למנהל הפורום