דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      ה

      החפץ בעילום שמו

      @החפץ בעילום שמו
      אודות
      פוסטים
      50
      נושאים
      6
      שיתופים
      0
      קבוצות
      0
      עוקבים
      0
      עוקב אחרי
      0

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • רכב מגמגם פתאום וחוזר להיות תקין... ומתג חלון משובש...
        ה החפץ בעילום שמו

        @הרשלה-0 אני יודע שזה קשור. אבל יותר מידי לטעמי.
        עם מזגן בדר"כ אני עושה 1 ל-16 או 15, אבל לפעמים זה מראה לי פחות מכן אפילו…

        טיפולים, אחזקה ותקלות מנוע מגמגם מתג חלון

      • רכב מגמגם פתאום וחוזר להיות תקין... ומתג חלון משובש...
        ה החפץ בעילום שמו

        @גיל אכן כן כי ניקיתי לפסח את הרכב עם נוזל לחלונות ונכנס שם כנראה. הבעיה שאין לי קצה חוט איך לפרק את זה ולהחזיר בצורה מושלמת, כי הכל שם ניראה סגור כל כך יפה שאתה לא יודע מאיפה להתחיל…

        תודה רבה על כל המידע!
        נ.ב - שמתי לב גם שצריכת הדלק שלי ירדה קצת, אבל רק בשימוש עם מזגן. בשימוש רגיל, הצריכה דווקא טובה מאוד.
        לא יודע אם זה קשור…

        טיפולים, אחזקה ותקלות מנוע מגמגם מתג חלון

      • רכב מגמגם פתאום וחוזר להיות תקין... ומתג חלון משובש...
        ה החפץ בעילום שמו

        @גיל בסורק אין שום תקלות. בנוסף לפי מה שאני יודע הכל חובר בצורה נכונה. הרכב נסע חלק שלושה חודשים שלמים ללא שום כלום, הכל פיקס. בנוסף - אם הצינור לא מחובר טוב או משהו בבית מצערת וכדומה, הרכב היה מגמגם ללא הפסקה. או שהיה רעש חריג של יניקה של אוויר. שני אלו לא נמצאים. גם הרכב כאשר מגמגם, זה זמני ולא משהו שחוזר.
        עכשיו אני כבר נוסע עם הרכב כמה ימים ולא היה לי גמגום אחד אפילו…

        אולי זה קשור לאיכות הדלק שהתחנה הביאה לי?

        חיישן MAF בסורק מראה תוצאה תקינה.
        הוא גם עבר ניקוי עם חומר לניקוי חיישן MAF באותו הטיפול.

        לגבי הפתיחה, לא ראיתי בטויוטה איך פותחים את זה. זה ניראה הרמטי ממש.
        ומה פירוש המילה המתג התחמצן?

        תודה רבה על התגובות!! אני מראשון לציון

        טיפולים, אחזקה ותקלות מנוע מגמגם מתג חלון

      • רכב מגמגם פתאום וחוזר להיות תקין... ומתג חלון משובש...
        ה החפץ בעילום שמו

        שלום לכולם. יש לי יאריס היבריד 2020, לאחרונה הרכב פתאום באמצע הנסיעה מתחיל לגמגם לי. לוחץ על הגז וקשה לו להגיב, אבל לא מקרטע ולא עוצר את המנוע. מוריד תרגל מהגז, הוא מכבה את המנוע ונכנס למצב היברידי, שוב לוחץ על הגז, ובדרך כלל אחרי כמה חזרות קטנות, לאחר חצי דקה המצב מתייצב.

        זה התחיל לי פתאום. ניסיתי להחליף תחנת דלק, לא עזר.

        יש לציין, שלפני שלושה חודשים עשיתי טיפול שמן פילטרים מקורים, החלפתי פלאגים מקורים (אם כי עברתי למרווח 1.1 של KNG בעבר היה DENSO 0.8 אבל זה לפי הכנסת מספר שילדה באתר NKG ומאושר), ניקיתי בית מצערת, ואפילו ניקוי סעפת יניקה. והכל היה בסדר עד עכשיו. את הכל עשיתי ב’כוחות עצמי’ בעזרת התייעצות פה עם מומחי הפורום רכבים זה לזה.

        לאחר מה שעשיתי ראיתי שצריכת הדלק השתפרה פלאים, והרכב היה חלק. עד עכשיו.

        ועוד דבר קטן, כפתור של הרמת חלון השמאלי קידמי עושה לי תקלות, פעם עולה פעם לא עולה, או יורד או לא. שמתי לב שזה התחיל להיות מאז שניקיתי עם חומר ניקוי חלונות וכנראה נכנס שם נוזל, והכפתור הזה היחידי שנדפק מאז. פעמים שהוא מתעקש יותר ופעמים שהוא רק שנייה נתקע. האם מישהו יודע משהו בנידון?

        תודה רבה לכל המומחים…
        הרכב כרגע על 81 אלף ק"מ בלבד. הייתכן שהקויילים מזייפים בק"מ כזה נמוך?

        טיפולים, אחזקה ותקלות מנוע מגמגם מתג חלון

      • האם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?
        ה החפץ בעילום שמו

        @מתלמד-0 אצלי השייבה היא לא כזאת.
        היא ניראית ממש אחידה. אני לא יודע אפילו אם באמת זה יש צד שונה, זה כאילו ניראה שצד אחד יותר “מנופח”.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • האם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?
        ה החפץ בעילום שמו

        @מתלמד-0 מה שאמר ג’ימני זה קצת הגיוני. הנפוח נמעך על ידי הסיבוב של הבורג ואז הוא מתיישר על ההברגה.

        אולי הוא טועה, אין לי מושג. לא נראה לי שזה כזה קריטי, בינתיים לא ראיתי משהו מוזר.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • האם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?
        ה החפץ בעילום שמו

        @מתלמד-0 שאלתי את ג’ימיני איך לשים, הוא אמר שיש צד אחד נפוח יותר וצד אחד פחות. הנפוח הולך לכיוון הבורג והפחות הולך לכיוון הקרטר.
        @זיק-המבריק מתי צריך לבדוק את זה? בהנעה הראשונה אתמול לא ראיתי כלום, לא מהפילטר ולא מהבורג.

        תודה רבה לכולם

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • האם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?
        ה החפץ בעילום שמו

        @יצחק-רשטונ תבורך על העצה שלך. קניתי מאלי אקספרס מפתח “עכביש” שלא עושה את העבודה כלל וכלל. ואם הייתי מרוקן את השמן, הייתי בבעיה רצינית.
        ראיתי שהוא לא פותח, השגתי מחבר שלי פלייר כזה בצורה של עיגול סגור שמתכוונן.

        לקח הרבה זמן, זה פעם ראשונה, אני לא מכיר את הרכב, אבל ברוך ה’ שעשינו והצלחנו.
        מה שתקע אותי זה שהחלף הביא לי שייבה שלא מתאימה בכלל לבורג, והוא טען בתוקף שזה מתאים לטויוטה. היא הייתה גדולה מידי יחסית לבורג. אז הלכתי לטויוטה ולקחתי מקורית. המוכר אמר לי לשים 10 שקל בקופת צדקה… (זה עולה 15 ש"ח בערך)

        תודה רבה לכולם.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שייבה של אטם ריקון קרטר
        ה החפץ בעילום שמו

        שלום לכל המומחים. בטויוטה שלי יש אטם ריקון של הקרטר שייבה עם חומר כזה כחול שחור מעליה. השייבה היא עם חור באמצע ללא כל גומי. החלף הביא לי אטם כנראה חילופי שיש לו מסביב גומי שחור קטן (בתוך החור הקטן הפנימי).
        זה המק"ט המקורי - 90430-12031
        מצורף תמונה - 373976f0-0e85-4200-975f-84fe03c2df3c-{E8E61A14-9811-4EB7-90A1-1034C062A97A}.png

        שאלתי מכונאי אחד ואמר לי שזה לא משנה וזה יסתום טוב.
        גם טען בתוקף שאם האטם הקודם המקורי טוב אפשר להשתמש בו.

        בטויוטה הם מחליפים אותו כל פעם מחדש.
        האם הם רוצים להרוויח עוד 13 שקל על השייבה המקורית, או שהם צודקים?
        תודה לכל המביינים.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • ריח של דלק בפתח מילוי השמן
        ה החפץ בעילום שמו

        @יצחק-רשטונ ברוך ה’, אני מרגיש. אבל צריך להחליף שמן ופילטר מחדש עכשיו שיהיה שמן נקי ואיכותי.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • האם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?
        ה החפץ בעילום שמו

        @יצחק-רשטונ הפילטר שלי מתחבר לבורג. כמו שמקבלים אותו באריזה ככה הוא נכנס לרכב. רואים אותו בוודאות מתחת לרכב בצורה הזאת.

        אשמח לדעת איפה אתה מוכר חלקים דרך המייל או משהו כזה. תודה רבה על כל העזרה

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • ריח של דלק בפתח מילוי השמן
        ה החפץ בעילום שמו

        @אלוף-העולם-1 לא, בוודאות.
        רק מה שכן היה ברכב הזה, פיספסו טיפול אחד.
        במקום לעשות אותו ב-60 ק"מ עשו אותו ב-69, לאחר שנה ושמונה חודשים.
        24,000 ק"מ הרכב נסע ללא טיפול. כנראה שזה עשה את כל הסלט הזה ברכב.

        כרגע הרכב עומד על 79 אלף. הבנתי שברגע שעושים טיפול ניקוי סעפת יניקה, חייבים להחליף שמן שוב, כי חומר מסוים נכנס לשמן.

        ככה שבכל מקרה צריך להחליף שמן… השאלה שלי היא, אם אפשר להיות רגוע שיותר הדלק לא יחזור לשמן לאחר כל מה שעשיתי, או שיש עוד שפן שאני לא יודע עליו.

        לפי עניות דעתי זה כבר לא יחזור. הצריכת דלק השתפרה פלאים מאז כל הטיפולים והניקויים הללו. והסורק מחשב מראה נתונים טובים. אשמח לשתף את הנתונים למי שרוצה.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • טיפים להחלפת פלאגים בטויוטה יאריס היבריד 2020
        ה החפץ בעילום שמו

        צילום של פלאג מספר 2 (מצד ימין, המחשב של הרכב מחשיב אותו פלאג מספר 3)פלאג מספר 2.jpg

        צילום של פלאג מספר 3 (לפי המחשב פלאג 2) הכי שחור שיצא לי - ![פלאג מספר 3 הכי שחור.פלאג מספר 3 הכי שחור.jpg

        נשמח לדעת מהמומחים מה זה אומר על הרכב והצילינדרים…

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • ריח של דלק בפתח מילוי השמן
        ה החפץ בעילום שמו

        @DanielC כרגע אני לאחר החלפת פלאגים והחלפת שסתום PCV ניקוי צינור EGR והכנסתי תוסף לניקוי סעפת יניקה (דרך צינור אדי הדלק שמתחבר ישירות לסעפת, עם פולסים קטנים כל 2 שניות).

        הצריכת דלק שלי עלתה לטובה.

        עדיין יש ריח של דלק בשמן כנראה מפעם שעברה.

        מה שכן רציתי להגיד, שיש לי סורק מחשב ברכב ואני עוקב אחריו וכל הנתונים מראים שהכל פיקס.
        צריכת הדלק בסדר ואין משהו חשוד מנתון הדלק SHORT וה- LONG.

        הבנתי, שאם יש מזרק דולף, השורט אמור להראות נתון של מינוס גבוה כי המחשב מזהה שיש יותר מידי דלק.
        ועוד, בהתנעה של הבוקר אמור להיות לעשן סמיך אפור ואצלי יש בהנעה עשן שנראה יותר כמו אדים של הבוקר בחורף.

        האם לאור הנתונים הללו, יש מה לחשוד שמזרק דולף? ואם כן, איך אפשר לעשות בבית בדיקת קומפרסיה, איזה כלי צריך בשביל דבר כזה והאם אפשר להזמין אותו מאיפשהו.?

        תודה רבה!

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • טיפים להחלפת פלאגים בטויוטה יאריס היבריד 2020
        ה החפץ בעילום שמו

        @מתלמד-0 ברוך ה’ החלפתי היום את הפלאגים בשעה טובה.
        קודם כל ניקיתי את כל הקונטקרים של הקווילים זכר ונקבה עם ספריי קונטקנט.
        הוצאתי כל פלאג וסימנתי עליו סימן איפה הוא היה. אחד מהם יותר שחור בהברגה יותר מכולם, חלק עם סימנים של נוזל (בקטנה לא משהו רציני) אבל המקום היה נקי.

        תודה רבה על כל הטיפים, השתמשתי גם בטיפים של ג’ימיני כגון להתחיל עם הפלאג להבריג שמאלה שלא יכנס בכלל הפלאג להברגה אבל בגלל שמתחילים כך ואז עוברים להברגה האמיתית לצד ימין מוודאים שהפלאג יושב טוב במקום ולא נכנס בצורה שגויה.

        תודה רבה לכל מי שעזר!!

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • האם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?
        ה החפץ בעילום שמו

        @AVIVI יישר כח על הסרטון. האם חובה להתחיל עם פקק השמן ורק אז הפילטר שמן?
        האם לכל פילטר שמן יש בית שהוא נכנס בו? חשבתי שהפילטר מגיע חתיכה אחת מחברים ומפרקים וזה הכל…

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • האם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?
        ה החפץ בעילום שמו

        @יצחק-רשטונ האם אתה מוכר חלפים לרכב?

        הפילטר שלי, רואים אותו מתחת לאוטו בצבע שחור פחית בולטת כלפי עין המתבונן מתחת לרכב.
        אין לי מושג מה זה אומר רגילאו פנימי, אבל הנה המק"ט ששמתי ברכב לא מזמן:
        מקורי טויוטה - 90915-YZZE1

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • האם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?
        ה החפץ בעילום שמו

        @נייטרון-חפשי הכלי הזה שהבאת קישור לאלי אקספרס, מה טיבו?
        איך אפשר למקם אותו ללא הגבהת הרכב? הוא מראה את הפתח של השמן מלמעלה, איך אפשר לפתוח את הבורג ולמקם את זה שם בגובה כזה נמוך? אשמח לקבל הסבר איך זה עובד…

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • האם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?
        ה החפץ בעילום שמו

        @יצחק-רשטונ יישר כח.

        טויוטה יאריס היברדית 2020.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • האם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?
        ה החפץ בעילום שמו

        @נייטרון-חפשי כתב ומה שהכי חשוב זה כלי לאיסוף השמן, אם יישפך לך על הרצפה תצטרך לעבוד קשה לנקות את זה וזה כבר לא שווה את החיסכון."

        איזה כלי הכי מתאים, והאם יש שיטה למקם אותו במקום מסוים?
        ואיפה שופכים אחרי זה את השמן הזה? מה הכללים? תודה

        טיפולים, אחזקה ותקלות
      • 1 / 1
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום