נסיעה עם בקרת שיוט צורכת יותר דלק?
-
כשאני ‘נועל’ את המהירות אני מרגיש כאילו האוטו מתאמץ יותר, כביכול אני לוחץ חזק יותר על הדוושה. האם זה אומר שהאוטו מבזבז יותר?
-
כשאני ‘נועל’ את המהירות אני מרגיש כאילו האוטו מתאמץ יותר, כביכול אני לוחץ חזק יותר על הדוושה. האם זה אומר שהאוטו מבזבז יותר?
@קורולה-אברכים
לענ"ד אם אתה סוגר על 150 בעלייה אז כן זה מבזבז הרבה יותר דלק
אולם אם אתה סוגר על מהירות הגיונית לתנאי הדרך זה חוסך
כלומר: האוטו מתאמץ תמיד להגיע למהירות שהגדרת אותו (הכי מהר שהוא יכול…) ולכן יש מאמץ מהמנוע אולם אם תוואי הדרך קל יותר ולא יאט משמעותית בצורה טבעית את הרכב אז זה יותר חוסך -
כשאני ‘נועל’ את המהירות אני מרגיש כאילו האוטו מתאמץ יותר, כביכול אני לוחץ חזק יותר על הדוושה. האם זה אומר שהאוטו מבזבז יותר?
@קורולה-אברכים מאידך אמר לי מישהו שבשיוט הוא כל הזמן על אותו מהירות ללא האצות והאטות, אז הוא צורך פחות דלק, ממה. שבדקתי בעבר הרחוק (שנה וחצי) ברכב שלי (קיה סיד 2016), ללא שיוט צורך פחות.
-
אצלי עם בקרת שיוט נראה שצורך פחות, כמובן שתלוי על איזה מהירות נועלים אותו ואם מרגיעים בעליות חדות או שנותנים למנוע לצרוח את נשמתו.
בנהיגה רגילה המהירות משתנה לפי תנאי הדרך, האצה בירידה והאטה בעליה והנהג מתקן את זה כשהוא שם לב כך שהמהירות לא אחידה, כל האצה מגבירה את צריכת הדלק.
בבקרת שיוט המחשב מרגיש הרבה קודם את ההאטה וממילא צריך פחות האצה. -
לבעלי היברידיות של יונדאי קיה ודומיו, ידיעה חשובה בעניין,
מעשה שהיה בנסיעה עם נירו היברידי 2018, על בקרת שיוט 100, בעליות של ירושלים,
המנוע התאמץ יותר מדי בשביל להספיק להגיע למהירות הרצויה, והרס את הסוללה,
נדלק נורת תקלה עם כיתוב מודול 2, שזה אומר תקלה בסוללה במודול 2 (מתוך 4 שיש לו).
צריך לשים לב שהמחשב רכב של ההיברידיות האלה, לא חכם, והייתי אומר ממש מופרע…
הוא לא יודע להגביר מהירות במתינות, והוא הורס את הסוללה.
אז עדיף לא להשתמש בבקרת שיוט בדרך עם עליות. -
לבעלי היברידיות של יונדאי קיה ודומיו, ידיעה חשובה בעניין,
מעשה שהיה בנסיעה עם נירו היברידי 2018, על בקרת שיוט 100, בעליות של ירושלים,
המנוע התאמץ יותר מדי בשביל להספיק להגיע למהירות הרצויה, והרס את הסוללה,
נדלק נורת תקלה עם כיתוב מודול 2, שזה אומר תקלה בסוללה במודול 2 (מתוך 4 שיש לו).
צריך לשים לב שהמחשב רכב של ההיברידיות האלה, לא חכם, והייתי אומר ממש מופרע…
הוא לא יודע להגביר מהירות במתינות, והוא הורס את הסוללה.
אז עדיף לא להשתמש בבקרת שיוט בדרך עם עליות. -
התחושה שלי שהבקרת שיוט היא הרבה פחות חסכונית,
אא"כ אתה נועל אותה על מהירות נמוכה ממש.
כי כשאני נוהג לבד אז אני מתאים את המהירות לפי הטורים כל הזמן,
ולדוגמא לפני עליה אני מאיץ כדי לקבל תנופה טובה,
ובסוף העליה אני מפסיק ללחוץ כי ממילא עוד מעט צריך להאט,
וכך לכל אורך הדרך, אני מתאים את עצמי הרבה יותר מנעילה סתמית על מספר
בכל אופן, אני חושב שאם היה בקרת שיוט לפי טורים ולא לפי קמ"ש - זה היה מושלם! -
התחושה שלי שהבקרת שיוט היא הרבה פחות חסכונית,
אא"כ אתה נועל אותה על מהירות נמוכה ממש.
כי כשאני נוהג לבד אז אני מתאים את המהירות לפי הטורים כל הזמן,
ולדוגמא לפני עליה אני מאיץ כדי לקבל תנופה טובה,
ובסוף העליה אני מפסיק ללחוץ כי ממילא עוד מעט צריך להאט,
וכך לכל אורך הדרך, אני מתאים את עצמי הרבה יותר מנעילה סתמית על מספר
בכל אופן, אני חושב שאם היה בקרת שיוט לפי טורים ולא לפי קמ"ש - זה היה מושלם!@איש-פשוט-מאוד כתב בנסיעה עם בקרת שיוט צורכת יותר דלק?:
התחושה שלי שהבקרת שיוט היא הרבה פחות חסכונית,
אא"כ אתה נועל אותה על מהירות נמוכה ממש.
כי כשאני נוהג לבד אז אני מתאים את המהירות לפי הטורים כל הזמן,
ולדוגמא לפני עליה אני מאיץ כדי לקבל תנופה טובה,
ובסוף הירידה אני מפסיק ללחוץ כי ממילא עוד מעט צריך להאט,
וכך לכל אורך הדרך, אני מתאים את עצמי הרבה יותר מנעילה סתמית על מספר
בכל אופן, אני חושב שאם היה בקרת שיוט לפי טורים ולא לפי קמ"ש - זה היה מושלם!ברור כשמש שאתה צודק, אם כי גם זה משתנה לפי אופי הנהיגה של כל אחד, ברור שישנם כאלה שהבקרת שיוט תהיה חסכונית משמעותית עבורם (כמו נהגים צעירים/חדשים).
כמו שאין אף פעם תשובה חד משמעית על רכב מסוים כמה הוא שותה כי הכל תלוי באופי הנהיגה