מדריך. באיזה נתיב נבחר בעומס תנועה?
-
בגדול ברוב הזמן אין באמת הבדל אבל יש הרבה מקומות שבהם אפשר לחסוך המון
נתיב שיתופי (תחבורה ציבורית +2/3). לרוב רובם יש הגבלת שעות כלומר שיש שעות שבהם הנתיב מותר לכולם אך רוב האנשים נמנעים בגלל חשיבה מקובעת/חוסר ידיעה…
הקטנת מס’ הנתיבים: בד"כ מימין. כלומר שכמות של שני נתיבים נכנסת לנתיב אחד. העצה היא ללכת לנתיב הכי מרוחק מהנתיב המשתלב עוד לפני השילוב ובכך לברוח מהעומס והמריבות.
אם מתווסף נתיב בקרוב יש לנסוע בנתיב הקרוב לנתיב שמתווסף כי כמות שוה של מכוניות בנתיב זה תקבל שתים. כך שנתיב זה משתחרר מהר יותר.
אם יש בקרוב פניה ימינה או שמאלה שמפחיתה מהעומס. יש לקחת את הנתיב הקרוב לפניה (משום שבד"כ הרכבים הפונים מפנים את מקומם מהנתיב הזה) אך צריך להזהר ממה שכתוב בסעיף הבא.
אם יש בקרוב פניה ימינה או שמאלה שהיא פקוקה ומוסיפה על העומס. יש לברוח לנתיב הכי רחוק מההפניה ובכך נקבל את הנתיב הכי פנוי ועם הכי פחות מכוניות שנדחקות לנתיב שלנו.
באם הפקק ללא כל אחד מהדברים הנ"ל אין ממש העדפה וכל הנתיבים יזרמו פחות או יותר אותו הדבר. עם כל זאת בניגוד לתפיסה הרווחת הנתיב הימני יזרום מעט יותר מהר מהסיבה שבאופן ספונטני הנהגים לוקחים את הנתיבים השמאליים ‘המהירים’…
וכבונוס אומר סיבה נוספת למה לבחור בנתיב הימני בפקק כי בשמאלי נמצאים כל הנהגים העצבניים שנצמדים אחד לשני וכתוצאה מכך יש הרבה הפתעות: תאוצות ובלימות חזקות שמסוכנות ומעלות את צריכת הדלק.
(בדידי הוה עובדא שנסעתי בנתיב הימני בירידה מירושלים והנה בנתיב השמאלי רכב בלם ונוצר חיבוק דוב בינו לארבעת המכוניות שמאחוריו…) -