לראשונה בישראל: מהפכת החניה האוטומטית יוצאת לדרך.
-
מהפכת החניה האוטומטית יוצאת לדרך: לראשונה בישראל, משרד התחבורה מתיר שימוש במערכות חניה אוטומטיות בכלי רכב מתקדמים.
ביוזמת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תיקון מהפכני לתקנות התעבורה, המאפשר לראשונה שימוש חוקי במערכות חניה אוטומטיות בכלי רכב מתקדמים, גם כאשר הנהג נמצא מחוץ לרכב.
חניה אוטומטית (Remote Parking) היא מערכת מתקדמת המאפשרת לרכב להחנות את עצמו באופן עצמאי, בצורה מבוקרת ובנסיעה איטית.
מערכות אלו מסייעות במיוחד בחניה במקומות צרים, מורכבים או צפופים, ומבוססות על חיישנים, מצלמות ובינה מלאכותית. ברכב המצויד בטכנולוגיה זו, ניתן לשלוט בפעולת החניה באמצעות אפליקציה או שלט חכם, גם כאשר הנהג שוהה מחוץ לרכב.
התקנה החדשה קובעת מגבלות מחמירות לשמירה על בטיחות המשתמש וסביבתו. את החניה האוטומטית ניתן להפעיל רק בתנאים הבאים: המערכת חייבת להיות מקורית של יצרן הרכב, ובמידה וההפעלה נעשית מחוץ לרכב הנהג חייב להימצא בטווח של עד 6 מטרים מהרכב, המהירות המרבית תוגבל ל-12 קמ"ש, ולא יימצאו נוסעים נוספים ברכב בזמן ההפעלה.
תיקון תקנת התעבורה, שאושר כהוראת שעה לשלוש שנים, מהווה פריצת דרך רגולטורית ומחבר את ישראל לשורה של מדינות מתקדמות שכבר התירו שימוש בטכנולוגיה, ובהן גרמניה, דרום קוריאה וארה"ב, בכפוף לרגולציה מחמירה.
גרמניה הייתה הראשונה שאישרה את השימוש בהן כבר בשנת 2019, וכיום הן פועלות בפועל במגרשי חניה ציבוריים. במדינות נוספות בעולם השימוש בטכנולוגיה מתבצע תחת מגבלות זהירות של טווח, מהירות ושליטה בסביבת הרכב, בדומה לתנאים שנקבעו בישראל.
במקביל אושר גם תיקון לתקנה 74 המאפשר שליטה מרחוק על מערכות שאינן משמשות לנהיגה, כמו לדוגמה הפעלת מערכת בקרת אקלים לקירור הרכב טרם הכניסה אליו.
-
מהפכת החניה האוטומטית יוצאת לדרך: לראשונה בישראל, משרד התחבורה מתיר שימוש במערכות חניה אוטומטיות בכלי רכב מתקדמים.
ביוזמת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תיקון מהפכני לתקנות התעבורה, המאפשר לראשונה שימוש חוקי במערכות חניה אוטומטיות בכלי רכב מתקדמים, גם כאשר הנהג נמצא מחוץ לרכב.
חניה אוטומטית (Remote Parking) היא מערכת מתקדמת המאפשרת לרכב להחנות את עצמו באופן עצמאי, בצורה מבוקרת ובנסיעה איטית.
מערכות אלו מסייעות במיוחד בחניה במקומות צרים, מורכבים או צפופים, ומבוססות על חיישנים, מצלמות ובינה מלאכותית. ברכב המצויד בטכנולוגיה זו, ניתן לשלוט בפעולת החניה באמצעות אפליקציה או שלט חכם, גם כאשר הנהג שוהה מחוץ לרכב.
התקנה החדשה קובעת מגבלות מחמירות לשמירה על בטיחות המשתמש וסביבתו. את החניה האוטומטית ניתן להפעיל רק בתנאים הבאים: המערכת חייבת להיות מקורית של יצרן הרכב, ובמידה וההפעלה נעשית מחוץ לרכב הנהג חייב להימצא בטווח של עד 6 מטרים מהרכב, המהירות המרבית תוגבל ל-12 קמ"ש, ולא יימצאו נוסעים נוספים ברכב בזמן ההפעלה.
תיקון תקנת התעבורה, שאושר כהוראת שעה לשלוש שנים, מהווה פריצת דרך רגולטורית ומחבר את ישראל לשורה של מדינות מתקדמות שכבר התירו שימוש בטכנולוגיה, ובהן גרמניה, דרום קוריאה וארה"ב, בכפוף לרגולציה מחמירה.
גרמניה הייתה הראשונה שאישרה את השימוש בהן כבר בשנת 2019, וכיום הן פועלות בפועל במגרשי חניה ציבוריים. במדינות נוספות בעולם השימוש בטכנולוגיה מתבצע תחת מגבלות זהירות של טווח, מהירות ושליטה בסביבת הרכב, בדומה לתנאים שנקבעו בישראל.
במקביל אושר גם תיקון לתקנה 74 המאפשר שליטה מרחוק על מערכות שאינן משמשות לנהיגה, כמו לדוגמה הפעלת מערכת בקרת אקלים לקירור הרכב טרם הכניסה אליו.
@יחצ-המקצוען זה יכול להיות ממש וואו, לא?