הסברים, עצות, טיפים ומיתוסים לחסכון בדלק.
-
הקדמה:
מחירי הדלק הגואים, הירידה בתופעת הליסינג, עלייה במודעות לאיכות הסביבה ופריצתם של רכבי המיני ורכבים ידניים לשוק בשנים האחרונות גרמו למגמה הולכת וגוברת של ציבור הנהגים הישראלי להבנת החשיבות וניסיונות לחסוך בדלק.
בנוסף ניתן לראות מאמץ עילאי של יצרני הרכב לפתח מנועים חזקים, קטנים וחסכוניים, ומנוע 0,211 או 0,411 במכונית משפחתית זה כבר לא מחזה נדיר ולא גורם לאף אחד לתהות האם זה יעלה את הקסטל או לא.
במאמר הזה תמצאו את כל מה שצריך לדעת בקשר לצריכת דלק, איך מודדים, טיפים להשגת חסכון מרבי ועל הדרך ניפוץ מיתוס או שניים הקשורים לעניין. מומלץ לקרוא את המאמר במלואו וליישם את ההמלצות. חסכון מובטח החל מהתדלוק הבא!קודם כל קצת פיזיקה (אבל בקטנה, של כיתה ד’) מכירים את זה שאתם הולכים לסופר ונכנסים עם עגלה ריקה, מעמיסים 4 קילו שניצלים, 5 חבילות פסטה מה, יש מבצע 5 ב 1 לא ניקח?? 2 בקבוקי קטשופ, מיכל 4 ליטר אקונומיקה ושישיית קולה? פתאום אתם מגלים שהרבה יותר קשה להזיז ולתמרן את העגלה.
אתם נאלצים להשקיע הרבה יותר כוח בדחיפתה וניווטה ברחבי הסופר. זה בדיוק מה שקורה באוטו.
חסכון מקסימלי בצריכת הדלק ניתן להשיג ע"י שימוש במשוואה הפשוטה הבאה: רכב קטן וקל + מנוע קטן = חסכוני בדלק. רכב גדול וכבד + מנוע גדול = לא חסכוני בדלק.
את חוקי הפיזיקה הבסיסיים האלה למרבה הצער עדיין לא הצליחו לסתור. נכון שמנועים גדולים היום אינם זללנים כמו בעבר ושמפעם לפעם צץ מנוע קטן שלא יבייש צריכה של משפחתית 2 ליטר, אבל העיקרון הוא זה שמשחק כאן תפקיד ואותו חשוב להפנים: אם אין לכם מה לעשות עם רכב גדול ואתם מעוניינים לחסוך בדלק אז אל תחזיקו אחד כזה, פשוט מאוד.
עוד משהו שכדאי להכיר הוא את סוג תיבת ההילוכים ברכב שלכם. התיבות החסכוניות ביותר הן התיבות הידניות, הרציפות והרובוטיות. מפאת אורך המאמר והנושא העיקרי בו הוא מתמקד לא אפרט כאן מה ההבדלים ומי התיבה החסכונית ביותר (וזה גם בלתי אפשרי), אך באופן כללי שלוש התיבות הללו נחשבות לחסכוניות ודואגות להבטיח ביצועים טובים ושמירת כוח המנוע המועבר לגלגלים.
בצד השני של הסקאלה יושבת תיבת ההילוכים האוטומטית הפלאנטרית הותיקה והטובה, שלצד תפעול נעים של הרכב, אמינות גבוהה ופשטות מכנית יחסית נחשבת לאחת פחות מוצלחת מבחינת צריכת הדלק בשל עקרון פעולתה ומשקלה הגבוה יותר בהשוואה לתיבה ידנית.
למרבה המזל והטכנולוגיה התיבות הללו נמצאות בתהליכי מעבר מהעולם ורוב אם לא כל היצרנים נמצאים בשלבים כאלו ואחרים של פיתוח תיבות רובוטיות ורציפות לרכבי העתיד.
נקודה נוספת שיש לדעת ולקחת בחשבון היא רכבי בנזין .Vs דיזל. רכבי דיזל מודרניים, במיוחד אלו עם מנועים צנומי-נפח ומערכות הזרקת דלק מתקדמות, הם בעלי פוטנציאל חסכון דלק של עשרות אחוזים ביחס למנועי הבנזין המקבילים אליהם.
בנוסף דיזל מציע ביצועים טובים יותר תודות למומנט השופע של מנועים אלו. מאז שנות ה 70 פלוס מינוס, ממשלת ישראל ומשרד התחבורה ממשיכים ללא לאות במאבקם העיקש וחסר כל ההגיון כנגד מנועי דיזל בדמות מיסוי גבוה שהופך אותם ללא משתלמים ביחס למנועי בנזין תוך התכסות באצטלה ש"דיזל מסרטן".
זה אולי נכון למנועים גדולים, עתיקים ומזהמים, אך בטח לא למנועים חדשים ורכבים בעלי טכנולוגיות מחזור גזים ושאר פטנטים. תשאלו את האירופאים.רכב חדש? ס-ב-ל-נ-ו-ת-!
קניתם רכב חדש מהסוכנות?
מזל טוב! אין כמו טקס קריעת הניילונים וריח הכימיקלים באוויר.
ולמרות כל האקסייט שמעורב בתהליך והרצון הטבעי לראות כמה האוטו החדש עושה, כדאי להמתין ולגמוע עם הרכב כמה אלפי קילומטרים לפני שמודדים צריכת דלק.
על אף שמרבית היצרנים חדלו מנוהל ההרצה וחיזוק ראש מנוע לאחר 1,000 קילומטר, המנוע ויתר המכלולים צריכים להיפתח, לייצר קצת חופשים ו"להתשייב" כמו שצריך.
מדידת צריכת דלק בשלב ההרצה אינה נכונה ומדויקת ולרוב תשתפר לאחר כמה אלפי קילומטרים. כדאי להמתין עם המדידות ורק אז לבצע אותן כמו שכתוב בפרק הבא.
בזמן הזה תלמדו את הרכב, תשתפשפו איתו ותלמדו לשלוט בו כמו שצריך.
כל רכב שונה מרעהו באופן התגובה לגז, הקלאצ’, הבלמים, ההיגוי והתחושה הכללית בתא הנוסעים.
רכבים חדשים הם שקטים יחסית והופס! – אתם עלולים למצוא את עצמכם משייטים במהירויות בלתי חוקיות בעליל, לא לכם ולא לצריכת הדלק.קניתם רכב חדש מיד שנייה?
אותם הטיפים שנוגעים לרכב חדש תקפים גם אצלכם, מלבד עניין ההרצה.
אחרי שרכשתם רכב משומש כדאי מאוד לעשות יישור קו מכני על מנת להבטיח את אמינות הרכב והבטחת צריכת דלק אופטימאלית. בנוסף כדאי ללמוד את
התנהגות הרכב ולשפר את מיומנות השליטה בו ורק לאחר שאתם מרגישים בנוח כדאי להתחיל ולחשב צריכת דלק.
טיפים נוספים מחכים לכם בהמשך.אז איך מודדים צריכת דלק?
זו הבעיה המרכזית.
מרבית האנשים פשוט לא יודעים או שוגים באופן בו הם מחשבים את צריכת הדלק. צריכת דלק ניתנת לחישוב בשתי דרכים, לפי מחשב הרכב (פחות מדויקת) או לפי שיטת החישוב המסורתית והמדויקת ביותר.
א. שיטת מחשב הדרך (הדרך הפחות מדויקת)
כמעט בכל רכב חדש, בטח אחד כזה שעולה או עלה כחדש 100,000+ ש״ח יש מחשב דרך המחשב את צריכת הדלק. על אף כי מדובר במחשב במרבית הרכבים הנתון שמתקבל אינו תמיד זהה לנתון ה"אמיתי", זה שמתקבל בשיטה השנייה שמופיעה למטה, אך הוא מספיק קרוב אליו ונותן אומדן לא רע בקשר לצריכה. לרוב סטיית המחשב היא בין 5 ל 10% בצריכת הדלק כאשר מרבית המחשבים אופטימיים מאשר החיים האמיתיים, הווה אומר שאם המחשב חישב 17 ק״מ לליטר בפועל אתם עלולים למצוא כי הצריכה הייתה 16.5. לא קריטי אבל דחילאק, אתה מחשב!במרבית הרכבים ניתן לכייל את תצוגת המדידה, האם המחשב ימדוד בק״מ לליטר, ליטרים ל 100 ק״מ או מיילים לגלון, השיטה האמריקאית. יש לשים לב מהו המדד בזמן הקריאה שלכם.
מין הסתם רכב שרשום בו 8.5 ליטר ל 100 ק״מ זה לא 8.5 קילומטר לליטר.מחשב הדרך הופך להיות מדויק יותר ככל שצוברים יותר קילומטרז׳ על אותו מיכל דלק. הקריאה הממוצעת שתקבלו לאחר 200 קילומטר וקריאה שתקבלו לאחר 500 קילומטר לא תהיה אותה הקריאה וככל שתימשכו את מיכל הדלק לאורך מס׳ קילומטרים רב יותר כך ידייק יותר מחשב הדרך.
הצריכה הרגעית שמראה מחשב הדרך משולה לקליפת השום ואין בה כל טעם למעט משחק פסיכולוגי. לראות 28 ק״מ לליטר בזמן שיוט על 90 זה נחמד אך גם ברור שזה רחוק מהמציאות.
אז איך מודדים צריכה באמצעות מחשב הדרך? פשוט מאוד: מתדלקים מיכל מלא עד שהידית קופצת ובגמר התדלוק מאפסים את המחשב (בכל ספר רכב רשום איך לעשות זאת, לרוב ע"י לחיצה ארוכה על אחד הכפתורים).
נוסעים ונוסעים עד שנדלקת נורת הדלק (ורצוי אף כמה קילומטרים אחריה) כאשר הרעיון הוא לקבל טווח מקסימלי בין תדלוק לתדלוק. נכנסתם שוב לתחנת הדלק? תראו מה המחשב רושם. זו הצריכה הממוצעת.ב. השיטה המסורתית והטובה, פעם לפני עידן המחשבים והפינוק, גבר אמיתי היה מחשב צריכת דלק עם פנקס ועיפרון. העיקרון פשוט מאוד. מתדלקים מיכל מלא, מאפסים את מד המרחק המתאפס או שרושמים את הקילומטרז’, נוסעים טווח מקסימאלי שהרכב מאפשר (גם כאן מומלץ כמה קילומטרים אחרי שנדלקה הנורה), נכנסים לתחנת הדלק וממלאים שוב מיכל מלא. מחשבים כמה קילומטרים עברנו (או שפשוט מסתכלים במד המרחק המתאפס מה המרחק שעברנו מהתדלוק הקודם) ומחלקים את המספר הזה במס’ הליטרים שנכנסו בתדלוק הנוכחי.
זה נותן את צריכת הדלק המדויקת ביותר, הרבה יותר מדויק מכל מחשב ובהנחה שהמשאבה בתחנת הדלק אינה מזייפת לכאן או לכאן.
דוגמה לחישוב:א. נכנסו לתחנת הדלק, תדלקנו מיכל מלא עד שהידית קפצה ואיפסנו את מד המרחק המתאפס.
ב. נסענו ונסענו עד שעברנו 643 קילומטר (לצורך הדוגמה, נגיד שנורת הדלק נדלקה ב 630 קילומטר).
ג. נכנסו לתחנת הדלק (מומלץ לאותה אחת ולאותה המשאבה), תדלקנו שוב מיכל מלא עד שהידית קופצת.
ד. הכנסנו 35.678 ליטרים למיכל.
ה. נעשה 643 לחלק 35.678 וקיבלנו 18.022 ק״מ לליטר. פריוס חולמת על מספרים כאלה. מגניב.
בכדי לחשב ולקבל צריכת דלק אמיתית ומייצגת יש לבצע מספר בדיקות כאלה ואפילו לעקוב באופן קבוע, כך גם ניתן לעלות על תקלה ברכב. המחמירים יחשבו כמה מתוך הקילומטרז’ היה בתוך העיר וכמה מחוצה לה כך שניתן להסיק מסקנות נוספות לגבי הצריכה.השורה התחתונה:
כל צורת מדידה שאינה תואמת את המתוארת כאן אינה נכונה או מדוייקת. לתדלק, לנסוע 50 או 100 קילומטר ואז לתדלק שוב היא מדידה שאין לה כל תוקף.
בצעו את המדידות כמתואר ולאורך זמן ותקבלו אינדיקציה על צריכת הדלק האמיתית של רכבכם.טיפים ועובדות לחסכון בדלק
-
עבדו על שרירי רגל ימין! רגל ימין היא הרגל הדומיננטית וזו שקובעת במידה ניכרת את צריכת הדלק של רכבכם.
האצות מתונות ושמירה על מהירות שיוט קבועה שאינה גבוהה מ 100 קמ״ש (במרבית הרכבים) יבטיחו לכם שיפור מורגש בצריכת הדלק, גם אם זה יהיה הדבר היחיד שתשנו בסגנון הנהיגה שלכם!
נהיגה אגרסיבית הכוללת “דילוגים” בין דוושת הגז לברקס לעיתים תכופות לא תורמת לא לביטחון ולא לצריכת הדלק. נהיגה מושכלת ומתונה לעומת זאת דווקא כן. -
בעת האטה לפני רמזור או בירידה תנו למנוע לבלום עבורכם. ברכבים בעלי מערכת הזרקת דלק (כל הרכבים מעל שנת ייצור 1995 ואף רכבים ישנים יותר)
הזרקת הדלק למנוע נפסקת לחלוטין בעת עזיבת דוושת הגז. הגלגלים מסובבים את המנוע ולא להפך. בנוסף אתם מאריכים משמעותית את חיי הבלמים ושומרים אותם בכושר מלא לבלימת חירום. הרמת הרגל מדוושת הגז מרחק רב לפני הרמזור, “גלישה” של הרכב והאטה טבעית יכולה לחסוך אחוזים רבים בצריכה. בניגוד למקובל לחשוב, בבלימת מנוע הבלאי למנוע, תיבת ההילוכים ושאר מערכת התמסורת זניח עד אפסי. -
נסיעה בניוטרל לא חוסכת דלק!
וזה נאמר בהמשך ישיר לסעיף 2 לא רק שניוטרל לא חוסך דלק אלא אתם גם בבעיה ברגע שתאלצו לחזור לגז בפתאומיות + אתם מפסידים את בלימת המנוע.
כאשר המנוע נמצא בניוטרל דלק ממשיך להיות מוזרק בכדי לשמור אותו מונע. כאשר נמצאים בירידה עם הילוך משולב אין כל הזרקה של דלק למנוע. -
אין צורך “לחמם מנוע” לאחר ההתנעה.
המנהג הזה שייך להיסטוריה. מערכות ההזרקה המתוחכמות דואגות לתערובת הנכונה ושמני מנוע חדשים ואיכותיים מעניקים את רמת השימון וההגנה הרצויה כבר ברגע ההתנעה. גם דימום המנוע יכול להתבצע מיידית בסיום הנסיעה מלבד רכבי טורבו בעלי הנחיות ספציפיות מהיצרן.
כאשר המנוע קר מומלץ להתחיל נסיעה באיטיות ולתת לרכב להתחמם לאט ובקצב שלו, זה יבטיח בלאי מינימאלי וישמור על המכלולים החשובים והיקרים לאורך זמן. -
רכב שמבלה בעיקר בעיר או בפקקים צורך הרבה דלק. נסיעה עירונית מתאפיינת בנסיעות קצרות, פקקים, ריבוי משחקי גז-ברקס ומכלולי רכב שאינם מגיעים לטמפ’ העבודה האידיאלית. מבחינת צריכת הדלק מדובר בשילוב קטלני. בנוסף, אופי נסיעות כזה גם לא מיטיב עם הבלאי של הרכב ומקצר לרוב את אורך חיי המצבר ומגדיל לאורך זמן את הבלאי של המנוע ויתר המכלולים.
-
בעלייה מומלץ להיות בהילוך הגבוה ביותר האפשרי שמאפשר לכם לחיצה עדינה על דוושת הדלק. מעיכת הדוושה גורמת למחשב הרכב להזריק כמות גדולה של דלק לצילינדר, לחיצה עדינה על הדוושה תביא להזרקת הדלק המינימלית והחסכונית ביותר בהתאם לתנאים.
-
הקפידו על לחץ אוויר מתאים בצמיגים.
תזכרו בימים שהיו לכם אופניים, איך היה ההרגשה לנסוע עם לחץ אוויר נמוך או פנצ’ר.
זה בדיוק מה שקורה ברכב. לחץ אוויר נמוך מדי גורם לצמיגים לעבוד קשה, שוחק אותם, מאט ומקשה על אופן התקדמות הרכב. מומלץ לשמור על לחץ אוויר תקין לפחות בלחץ שהגדיר יצרן הרכב. את לחץ האוויר בצמיגים יש לבדוק (ולנפח) כאשר הצמיג קר. -
הוציאו מטען מיותר מהרכב.
הבגאז’ הוא לא מחסן נייד, כל תוספת משקל באה לידי ביטוי בצריכת הדלק. דברים הכרחיים – כן, את השמשייה של הים, הקורקינט של הילד ומגוון שמיכות פיקניק – לא.
בגאז’ ריק יבטיח שיפור בביצועים ובהתנהגות הרכב, הפחתת צריכת הדלק, הפחתת הבלאי של מערכת המתלה ובגאז’ פנוי לשימוש האמיתי כמו קניות בסופר או צידניות לטיול. -
הסירו גגון לרכב שאינו בשימוש.
גגון פוגע בצורה ניכרת באירודינמיות של הרכב, ומוסיף משקל וכוח גרר מיותר. הגגון לא בשימוש? פרקו אותו. -
דוממו מנוע בהמתנות ארוכות.
מעמיסים את הקניות מהסופר? – המנוע לא צריך להיות מונע. פה כמה דקות, שם כמה דקות –חסכתם הרבה דלק ותרמתם לשמירה על הסביבה. כולם מרוויחים.
בניגוד למנוע קר, צריכת הדלק בעת התנעה מחודשת של מנוע חם היא אפסית. -
הפעילו מזגן רק כשבאמת צריך.
מדחס המזגן ברכב הינו מכלול מכני הגוזל כוח רב מהמנוע, בין אם מרגישים את זה ובין אם לא. ברוב הרכבים ובעיקר בעלי מנועי הבנזין הקטנים יחסית מדחס המזגן שואב כוח רב מהמנוע ולכן פוגע בצריכת הדלק,
על אף השיפור באירודינמיות עקב החלונות הסגורים. בנוסף, מומלץ להימנע מפתיחת החלונות עד הסוף שכן אז נרשמת פגיעה משמעותית באירודינמיות ובביצועי הרכב.
פתיחת רבע \ חצי חלון נהג לרוב מספקת מספיק אוויר ואינה פוגעת בצורה משמעותית בצריכת הדלק. -
כבו צרכני חשמל מיותרים.
כן כן, לא רק בבית. הפעלת צרכני חשמל כבדים ברכב
ביניהם ניתן למנות מערכות סטריאו “כבדות”, מפשיר אדים או אורות ערפל מעמיסים על האלטרנטור שבתורו מעמיס על המנוע. -
הקפידו על טיפולים בזמן ושימוש בחלפים איכותיים. רכב שמטופל בזמן וביד אוהבת מחזיר את ההשקעה בו בדמות אמינות טובה, ביצועים וצריכת דלק אופטימלית. פילטר אוויר זול או סתום יכול להעלות את צריכת הדלק. פילטר דלק שלא הוחלף עלול לגרום לצרות.
פלאגים שאינם מתאימים לרכב עלולים לפגוע הן בצריכת הדלק ובביצועים והן במחשב הרכב או רכיבים אחרים.
כיוון שסתומים והצתה יכולים גם הם לתרום לעניין ברכבים מסוימים. גם לשמן המנוע יש תפקיד בחסכון בדלק ויצרן הרכב יודע מה טוב עבור רכבכם, אל תשחקו איתו.
שמן מרוצים לא ישפר את ביצועי הרכב (ואף להפך) ושמן זול , שאינו בצמיגות המתאימהעלול לפגוע בתפקוד המנוע וצריכת הדלק.
הקפידו לרכוש שמן איכותי, מחברה מוכרת ובתקן הרלוונטי לרכבם, זה מופיע בחוברת התפעול של הרכב.
בנוסף, שמן סינטטי מלא רק יטיב עם המנוע, הביצועים וצריכת הדלק. מומלץ להשקיע עוד קצת ולדעת שאתם שמים את הטוב ביותר לרכבכם. -
בצעו כיוון פרונט באופן תקופתי.
לכיוון פרונט לקוי יש הן השפעה בטיחותית על התנהגות הרכב והן השפעה על צריכת הדלק.
רכב עם פרונט לא מכוון (לרוב בא בדמות משיכת הגה לאחד הצדדים) מגדיל את העומס על מערכת ההיגוי וכוח רב המיוצר על ידי המנוע מתורגם למשיכת הרכב לכיוון הלא נכון ומלחמת הנהג. מעייף גם אתכם, גם את האוטו וממש, אבל ממש לא בטיחותי. -
אל תזניחו תקלות ואל תתעלמו מנורות שנדלקות בלוח המחוונים.
נורות האזהרה שבלוח המחוונים לא נמצאות שם בשביל היופי, הן דולקות כדי שתשימו לב אליהן.
נסיעה ממושכת עם נורת “בדוק מנוע” (מנורה כתומה, לרוב בצורה של ברז) עלולה להביא לנזק יקר מאוד אם לא מטופלת בזמן וכמעט תמיד היא תלווה גם בצריכת דלק גבוהה מהרגיל, גם אם לכאורה לא תרגישו בכך. -
אוקטן 98 הוא לא דלק “איכותי יותר” מאוקטן 95.
אם יצרן הרכב לא ציין במפורש כי יש צורך באוקטן 98 אין כל טעם לתדלק בו. בניגוד לאוקטן 95, אוקטן 98 אינו נמצא בפיקוח ולכן מחיריו גבוהים - ולעיתים בצורה משמעותית - מאוקטן 95. שימוש בדלק בעל אוקטן 95 ברכב שאינו זקוק לכך הוא בגדר זריקת כסף לפח, הרכב לא יודע לנצל את יתרונות האוקטן הגבוה ולא יפיק יותר כוח. למרות זאת אין כל בעיה לערבב בין הדלקים השונים ולא יגרם כל נזק. -
תוספים ותחזוקת מערכת הדלק ברכב.
מלבד טיפולים שוטפים גם מערכת הדלק ברכב זקוקה לעיתים לקצת אהבה והשקעה. עניין תוספי הדלק שנוי במחלוקת, יש הטוענים כי אינם עושים דבר ויש כאלו המפארים ומשבחים, אך בכל אופן אין התוספים מהווים תחליף לטיפול מקצועי במכוני הזרקות וקרבוראטורים. מכוני הזרקות וקרבוראטורים אמינים ומקצועיים יודעים “לפשפש בקרביים” של מערכת הדלק, בין אם זה בניקוי בית מצערת, אינפוזיה לסעפת היניקה או ניקוי אינג’קטורים (מזרקים) שנסתמים עם הזמן. מומלץ להתייעץ עם בעל המקצוע טרם הטיפול שכן לעיתים הטיפולים האלה גורמים ליותר נזק מאשר תועלת ולעיתים לנזק יקר מאוד. -
אל תתפתו לכל מיני התקנים ומוצרים כאלה ואחרים לשיפור צריכת הדלק. מגנטים, טבליות, משהו כחול שמפיץ אור ומתחבר לשקע המצת – הכל חרטה. אם היה איזשהו התקן פלאים כזה לשיפור של אפילו 0% בצריכת הדלק יצרני הרכב היו עפים עליו.
-
עיברו לתדלוק עצמי. תחנות הדלק מעניקות הנחה של בין 02 ל 61 ואף 41 אג’ לליטר. אם תעשו חישוב פשוט תגלו שבכל תדלוק אתם חוסכים כמה שקלים. ה"כמה שקלים" האלה יכולים להצטבר לסכומים נאים של מאות שקלים בשנה. על מה?? על זה שהתעצלתם לקום ממושב הנהג? משאבות התדלוק העצמי פשוטות וקלות לתפעול ובמקרה הצורך נעזרים באחד מהמתדלקים בתחנה.
-
מיצאו תחנת דלק אמינה. לא כל הנוצץ זהב (או נפט). ענף תחנות הדלק הוא ענף פרוץ עם מעט מדי פיקוח. לנהג ההדיוט אין כל דרך לדעת האם המחיר שתחנה Xמפרסמת הוא באמת זול כדי למשוך לקוחות או שיש משהו בלתי כשר בצוברי הדלק של התחנה. בתדלוק קבוע בתחנה מומלצת או כזו שאתם רואים שיש לכם ניסיון טוב איתה אתם מפחיתים את הסיכוי לדלק מהול והצרות שהוא מביא איתו.
-
אין כל צורך לתדלק את הרכב בכל פעם שיורדים מתחת לחצי מיכל. בניגוד
למיתוס, משאבת הדלק אינה זקוקה לדלק שמקיף אותה על מנת להתקרר, היא מתקררת מהאוויר שסביבה ומהדלק הזורם בה ללא הפסקה. תדלוק לאחר שנדלקההנורה או כאשר יש פחות מרבע מיכל (שזו גם בערך הנקודה בה הנורה נדלקת) אינו מסוכן ואינו גורם נזק למשאבת הדלק או למנוע. מקובל לחשוב שכאשר המיכל ריק משאבת הדלק שואבת את כל הג’יפה שהצטברה בתחתית המיכל. ובכן, למעשה מיכל הדלק נקי למדי ומשאבת הדלק שואבת תמיד מקרקעית המיכל, כך שלא משנה אם המיכל מלא או כמעט ריק. מה שנכנס עם הדלק ושוקע – שוקע. אין קשר לכמות הדלק שבמיכל.
ולסיום, הטיפ הגדול ביותר לחסכון בדלק
מצאו אלטרנטיבה לאוטו. ברור שזה נחמד שהאוטו נמצא בכניסה לבית והוא יכול לקחת אתכם עד לפתח העבודה, אבל האם הוא באמת שווה את העלות האסטרונומית? האם לא תסכימו להתפשר קצת על הנוחות כדי לחסוך מאות ואלפי שקלים בשנה?הליכה ברגל, אופניים או תחבורה ציבורית יכולים להיות אלטרנטיבה לא רעה אחרי שמנסים אותם כמה פעמים. להיכנס לתל אביב, חיפה או ירושלים באוטובוס זו חוויה חיובית ביותר אם מסתכלים על זה מהזווית של בעל רכב פרטי שעומד בפקקים, שורף דלק, זמן, עצבים וכסף על מגרשי חנייה. הליכה למכולת השכונתית ברגל או באופניים במקום להזיז את האוטו עושה טוב לכולם, לעצמכם, לסביבה ולכיס. בצעו קאר-פול, שיתוף בנסיעה. אם אתם שניים-שלושה-ארבעה עובדים מאותו איזור מגורים ובכל יום אחד אחר יביא רכב – חסכתם אלפי שקלים בשנה על אחזקת הרכב והדלק, הקטנתם נוכחות של רכבים על הכביש, הפחתתם את זיהום האוויר והקטנתם את מצוקת החנייה. כולם מרוויחים.
אתם באמת צריכים את המפלץ 4X4 שעומד בחנייה? בשביל מה? בשביל הפוזה?
תנוחת הנהיגה הגבוהה? רכבים קטנים מודרניים בטוחים לא פחות (ואף יותר) מתחושת הביטחון המדומה שמקנה 4X4 תוסיפו לזה אחזקה זולה, ביטוח זול וטיפולים במחירים שפויים ותקבלו חסכון של אלפי שקלים בשנה בתמורה לויתור על “סמל סטאטוס” עאלק. המשוואה הזו אגב תקפה גם למאזדה 6 סדאן שלכם, שאם היא משמשת אתכם לנסיעה לעבודה וחזרה בלבד אין שום הגיון להחזיק רכב כה גדול עם מנוע רעב.
העולם השתנה, כדאי לנו להבין ולהפנים שאנחנו צריכים להשתנות ביחד איתו.
ב-ה-צ-ל-ח-ה-!
קרדיט
לדיונים ותגובות כאן
-
-
@ראובן-שבתי כתב בהסברים, עצות, טיפים ומיתוסים לחסכון בדלק.:
לדיונים ותגובות לדיונים ותגובות https://rechavimzelaze.ovh/topic/469/תגובה-למדריך-הסברים-עצות-טיפים-ומיתוסים-לחסכון-בדלק/3