התנעה ברכבים ישנים
-
תגובה: מנוע נדלק בבוקר רק בהנעה שניה
@דוד-שמש כתב במנוע נדלק בבוקר רק בהנעה שניה:
לאחרונה כשאני נכנס בבוקר לרכב הוא מניע לי רק בהנעה שניה
ז"א בהנעה הראשונה הוא נדלק אבל מתקשה להישאר דלוק
בפעם שנייה הוא נדלק מידית והכל טובלא רציתי להסיט את הנושא שם, אך כבר זמן מה אני מתעניין ורוצה לחקור מה היה ברכבים הישנים [סובארו אברייכים] שהם היו מתניעים כך באופן קבוע.
כלומר, היו צריכים לחמם את המנוע כחצי דקה ואז הרכב היה ממונע. -
יש לרכב שלך קרבורטור?
מכוניות ישנות יותר, לפני שנות ה-80, מצוידות לרוב עם קרבורטור. אבל באופן כללי, לא תמצא אותם במכוניות חדשות יותר. בשל החרירים הקטנים יותר של קרבורטורים, עלולה להיות הצטברות לחות הגורמת לחסימות כאשר הטמפרטורה יורדת.קיימת בעיה נדירה, הנקראת ציפוי פחמימות, המתרחשת כאשר הרכב נוסע במהירות קבועה, בטמפרטורות אוויר כמעט קפואות.
כאשר הדלק עובר דרך הסילון, והופך את הנוזל לאדים, כמות המים המינימלית באדי הדלק קופאת והופכת לגבישי קרח סביב הסילון ודפנות הקרבורטור. זה חוסם את זרימת הדלק ומוריד את הטמפרטורה הפנימית שלו.
זה מוסיף עוד יותר את אפקט הקרח, ובנסיעה במהירות קבועה, הכמות המינימלית של החלפת דוושת התאוצה אינה מספקת יותר או פחות דלק כדי להסיר את גבישי הקרח הנוצרים סביב הסילון. הפחתת אפקט צינת הרוח על ידי נסיעה איטית יותר, מה שעוזר לחמם את תא המנוע ולהפחית את הסיכוי להצטננות פחמימות.
זה מה שמופיע על הנתון הזה