לDJI יש "בוסטר" (זה לא) ובעצם אני מזמין פה דיון על אלטנטור, מה הוא עושה והאם טעינה דרכו הורסת אותו
-
כתבה מועתקת מגיקטיים:
תחנות כוח קטנות, כמו שרבים רכשו בשנה האחרונה, הן כלי מעולה כדי להחזיק חלק נכבד מהגאדג’טים שלכם בחיים. במקביל, כל מחזור טעינה שלהן עלול לארוך זמן רב, וכאן נכנס לתמונה המטען המתקדם החדש הזה.
הטריק המגניב שלו
חברת DJI הסינית, שאתם כנראה מכירים מתחום הרחפנים או מהמוצרים הרבים שהיא מציעה בשנים האחרונות ליוצרי תוכן, הכריזה על מטען חדש שיכול לשפר את חייהם של בעלי תחנות כוח ניידות. DJI הציגה את Power 1kW – מטען סופר מהיר חדש לרכבים שיכול להטעין תחנות כוח ניידות בהספק של עד 1,000 וואט על ידי חיבור לאלטרנטור של הרכב. מדובר בהספק גדול משמעותית בהשוואה למה שאתם יכולים להוציא מהמטען דרך שקעי ה-USB של הרכב שלכם או דרך חיבור מטען לשקע המצת ברכב. עם זאת, בניגוד למטענים הקטנים והניידים הללו, מטענים המתחברים לאלטרנטור מחייבים חיבור קבע לרכב שלכם.המטען הוא מזן חדש של מטענים שהחלו לצוץ בתקופה האחרונה, המתחברים למצבר הרכב ומשתמשים באנרגיה העודפת מהאלטרנטור כדי להטעין את תחנת הכוח הניידת. המטען החדש מותקן בתוך הרכב והוא מתחבר בעזרת כבל באורך 5 מטרים ש-DJI מספקת איתו. בעזרת דונגל ניתן להתחבר איתו לתחנת כוח, כמו למשל ה-DJI Power 1000 של החברה, כשאחד הפיצ’רים המגניבים של המטען החדש הוא לא רק היכולת להטעין במהירות את תחנת הכוח הניידת, אלא גם יאפשר להשתמש בכוח מתחנת הכוח הניידת כדי להפעיל את הרכב במקרה שבו נגמר לכם המצבר.
מקור: DJI
בעמוד המוצר של המטען החדש מציינת DJI כי על ידי החיבור למטען החדש, ניתן להטעין את ה-Power 1000 תוך 78 דקות של נסיעה. חשוב לציין כי ברירת המחדל של המטען החדש היא הטענה בהספק של 500 וואט – ולא 1000, וכדי לקבל את ההספק המלא, DJI תמכור למשתמשים דונגל נוסף שאותו יצטרכו – בעלות של 25 דולר – לצד העלות המקורית של המטען: 300 דולר. כרגע, כך נראה לפחות, הדונגל המדובר ניתן כ"מתנה" למשתמשים שרוכשים את המטען בארה"ב.
DJI לא לבד, ותחום ההטענה המתוחכמת יותר למוצרים כמו תחנות כוח ניידות כולל כבר עוד כמה מתחרות עם שמות מוכרים. חברת EcoFlow הציגה בקיץ מטען כזה בהספק של 800 וואט, ולצידה גם חברת Bluetti הציגה מטען בשם AC500 ובהספק של 560 וואט שהוכרז בסתיו האחרון. חשוב לציין כי המטענים של DJI ואקופלו הם מטענים עם חיבורים קנייניים, שנועדו לעבודה עם תחנות הכוח הניידות שלהן, בזמן שזה של בלוטי הוא אגנוסטי ויעבוד גם עם תחנות כוח ניידות של חברות אחרות.
-
@גגגג משהו לא ברור בכתבה ולדעתי זה צעצוע חסר משמעות לרוב החברים כאן כי אם לסכם בקצרה אז יש כאן מטען מהיר מאוד מאוד (הספק של 1000 וואט שזה מטורף) שמתחבר לאלטרנטור של הרכב וממנו יוצא חיבור usb למכשירים תומכים - בד"כ תחנות כח ניידות
אלא שבכתבה מצויין שניתן להניע איתו את הרכב או להטעין את המצבר אם הוא נגמר אבל זה לא יתכן כי אין לו סוללה הוא רק מטען ואם המצבר גמור אז מה יתן לו חשמל על מנת להטעין את המצבר הריק?
ואם נצטרך איזה תחנת כח בדרך קבע ברכב אז מספיק לקנות בוסטר חזק בלבד בלי כל ההתעסקות עם המטען שמתחבר לאלטרנטור ובמיוחד שכנראה הוא לא זול
ולגבי הבלאי לאלטרנטור מסתבר שזה באמת גורם לו לבלאי מהיר יותר כי הוא בנוי לייצר חשמל למערכות המובנות ברכב וכאן פתאום נוסף צרכן כבד מאוד מה שלדעתי עלול לגרום לו לבלאי מהיר יותר
ובנוסף זה מתאים לדעתי למי שהאלטרנטור שלו ממש חדש כי אם האלטרנטור שלי קצת חלש ולא מייצר חשמל כמו בזמנים הטובים שלו אז עכשיו כאשר המטען הזה מחובר אליו והוא לוקח המון חשמל יתכן שזה יגרום לכך שהמצבר לא יטען כי האלטרנטור לא מייצר מספיק חשמל גם עבור המטען וגם עבור מערכות הרכב וגם עבור המצבר וכך עלול להיווצר מצב שלמרות שהאלטרנטור תקין הוא לא ממלא את המצבר -
@גגגג כתב בלDJI יש "בוסטר" (זה לא) ובעצם אני מזמין פה דיון על אלטנטור, מה הוא עושה והאם טעינה דרכו הורסת אותו:
ומשתמשים באנרגיה העודפת מהאלטרנטור כדי להטעין את תחנת הכוח הניידת
חרטה, אין שום אנרגיה עודפת, בטח לא בכמות כזו.
נשמע כמו מתכון בטוח לשריפת אלטרנטור מהירה. -
@טכנולוג כתב בלDJI יש "בוסטר" (זה לא) ובעצם אני מזמין פה דיון על אלטנטור, מה הוא עושה והאם טעינה דרכו הורסת אותו:
אלא שבכתבה מצויין שניתן להניע איתו את הרכב או להטעין את המצבר אם הוא נגמר אבל זה לא יתכן כי אין לו סוללה הוא רק מטען ואם המצבר גמור אז מה יתן לו חשמל על מנת להטעין את המצבר הריק?
הכוונה היא שאפשר לעשות “רוורס” לחשמל, המטען מיועד לסוללה הניידת שלהם, אם האוטו לא מניע אז הסוללה הופכת לבוסטר