דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      T

      tiptop

      @tiptop
      אודות
      פוסטים
      4
      נושאים
      0
      שיתופים
      0
      קבוצות
      0
      עוקבים
      0
      עוקב אחרי
      0

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • תקלה הראשונה שלי ברכב 😞 חום מנוע
        T tiptop

        @אביעד לי הי’ רכב אחר שהמונע התחמם רק בעמידה ברמזור (על D) או בפקקים. (לחום של 110 מעלות בOBD!!) עד שביררתי שאכן המאוורו פועל אבל הפיקוד שלו תקול ואסביר קצת: במצב שהרכב עומד ולא נכנס רוח מעצם הנסיעה, המנוע חייב מלבד הרדיאטור גם מאוורר בכדי לאזן, יש חלק שנקרא ריליי relay שהוא פועל (מעין קונטקטר שאנו מכירים בלוח חשמל שמערכת מיזוג מרכזי תלת פזי) וזה אמור לפי חום המנוע להעביר את המאוורר מממצב רגיל לטורבו =לקירור מהיר (ולכן תשימו לב כל רכב כשמונע אחרי קצת זמן תשמעו רעש בא והולך מהמאוורר (כמו רעש של שואב אבק😊 ) . לפעמים הריליי נשרף ופשוט צריך להחליף אותו (עולה גג 50 שח). (המזגן ללא קשר כמעט תמיד אמור להפעיל את המאוורר). [אם יש לך OBD תוכל לעקוב בדיוק מתי החום במגמת עליה]
        2. להרבה מאווררים יש טרמוסטט מובנה (שלפעמים ניתן להחלפה) המרגיש את החום בתא מנוע ולפי זה עושה מהירות המאוורר גם זה יכול להיות תקול
        3. איתור נזילות כשהבעיה לא קריטית וניתן לנסוע - תתחיל למלאות רק בנוזל קירור (אדום או ירוק, אפשר גם זולים ) עם הזמן תוכל בעז"ה לאתר לבד את מיקום הנזילה כשתראה שאריות מהצבע של הנוזל באזור הנזילה (וגם מנעת בזה את המשך קורוזיה וצרות במערכת קירור).
        4. חור קטן ככל שיהי’ גם אם זה מפקק רדיאטור תקול (–בגלל קורוזיה עקב שימוש במים רגילים) גם אם לא נראית נזילה פעילה בשעת בדיקה יכול לגרום לאיבוד מים מהיר בנסיעה

        אני פעלתי כך ולא היו לי אח"כ בעיות, לא כ"כ מהר הבעיה ברדיאטור סתום.

        בהצלחה!

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • עלות קניית רכב והחזקתו
        T tiptop

        @איש-ירושלים קודם כל אני יתקן השאלה לא אם חסכוני לקנות אלא אם אתה נוסע הרבה מאוד במוניות. השאלה כמה אתה מוכן לשלם על הנוחות= ממוצע 10000 לפני עלות החזר על הלואה ודלק, והנה החשבון לעלות שנתי:

        ביטוח נהג חדש ק"ו צעיר 6500-8000 נניח 7500
        אגרת רישוי (טסט) 1500+מעביר לרכב ישן 300/אגרת בדיקה= 1800
        רכב שנוסע ‘מעט’ 20K ק"מ= 2 טיפולים מינימום 400 כ"א= 800
        בלמים לפחות פעם אחד (ללא צלחות) 250-450= 350
        צמיגים מינימום 800 ברכב סטנדרט 15/16 אינץ גלגל = 800

        כבר עברתי את ה10000

        זה לרכב בלי הפתעות תקלות כלל (אפי לא מצבר, פנצר, רצועות, אלטרנטור, מדחס, תושבת, תפוחים, משולשים -רשימה ארוכה…)
        השיקול אם אתה מוכן לשלם את המחיר הזה לנוחות? יש אנשים שיגידו כן ויש שיעדיפו לשכור ואפילו לשלם לדרייוור…

        טיפולים, אחזקה ותקלות
      • 1 / 1
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום