@מאיר-ג כתב בתופעה מדאיגה בנתיבות: מעגלי תנועה עם תמרור עצור:
@מאיר תוכל בבקשה להסביר את המיקום לנתיבותיים שבינינו
כי אני לא מצליח לזהות לפי התמונה
הכביש שבין נווה שרון למערב. תעשה שם את הכיכר ותראה כמה זה הזוי
@מאיר-ג כתב בתופעה מדאיגה בנתיבות: מעגלי תנועה עם תמרור עצור:
@מאיר תוכל בבקשה להסביר את המיקום לנתיבותיים שבינינו
כי אני לא מצליח לזהות לפי התמונה
הכביש שבין נווה שרון למערב. תעשה שם את הכיכר ותראה כמה זה הזוי
@ראובן-שבתי כתב במשתמשי "רכבים זה לזה" תתחדשו!!!:
זה דברים שאפשר לעשות רק אם יהיה לנו שרת לבד
בתכנון…
אני חייב, אבל ממש חייב לומר שמאחורי המילים הקצרות האלו מסתתרות שעות רבות של השקעה עצומה מצד ר’ @ראובן-שבתי שעושה לילות כימים למען האתר יגיע לגדולות שהוא מגיע ויגיע בעזרת ה’. שלי ושלכם שלו היא!
@משה-שמחה כתב במשתמשי "רכבים זה לזה" תתחדשו!!!:
רק הנושא של הכיכרות בנתיבות, אאפס קצת פחות …
חדשות רכב פירושו כתבות רכב אחרונות.
@EBA כתב במשתמשי "רכבים זה לזה" תתחדשו!!!:
רק הערה אחת קטנטנטנה ממש פיצפונת: למה יש שם רק מאמרים שלך? מה עם למשל מדריך כזה או כזה?
אני מתפלא עליך. אתה שואל למה יש כתבות רק שלי ואז אתה מביא שאפר גם של אחרים אבל מביא רק דוגמאות שלך…
ולמעשה התשובה האמיתית היא:
מדובר במבחנים וחדשות רכב. הכותרות שם הן האחרונות שבקטגוריית מבחני רכב וחדשות רכב. ברגע שתעלה שם כתבה חדשה היא תעלה. ותחליף את קודמתה באופן אוטומטי. לגבי מדריכים אולי אפשר לקדם אותם עם רעיון אחר.
לעת עתה אני היחיד שכותב את חדשות הרכב ואת המבחנים. מחוסר תקציב אין לנו את האפשרות להביא כתבים נוספים שיכולים להתאים לסטנדרטים הגבוהים של “רכבים זה לזה” ואולי זה יקרה בעתיד.
@טוסון כתב במשתמשי "רכבים זה לזה" תתחדשו!!!:
@מאיר עכשיו שמתי לב לפיצול של הדיונים לכמה קטגוריות, ועוד בניחוח נוסטלגי, ‘מדברים רכב’ רק על זה שאפו מיוחד (אני רק חושב על הטרחה לבחור מה הולך לאיפה)
זה תחילתו של מהלך. תמתין לשעה שעתיים הקרובות.
@טוסון כתב בהג'יפון הראשון של אורה בישראל עם הפתעה במחיר:
רק לי קופץ החשד על איזה רכב @מאיר הולך לפנק אותנו במבחן דרך, שהוא הטריח את עצמו לגשת לאולם כולמוביל?
חחח זה בית המכולות ביפו ולא אולם תצוגה. זו הייתה מסיבת עיתונאים, אבל כרגע הרכב לא מופיע לי ביומן המבחנים…
אגב, אין “אולם תצוגה של כלמוביל” אלא לכל מותג יש אולם תצוגה בפני עצמו.
@מאיר-ג כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
ועוד 3 לפחות לפני כל הכניסות לאשקלון
1לפני הכניסה הדרומית
1 אחרי הכניסה הדרומית-עד הלום
1 נוסף מיד אחר כך
צודק. תוסיף גם את בת הדר וגם את ההיא שלפניה… בקיצור לכמה הגענו?

אורה נשמע שם טוב עבור מותג ישראלי אך למעשה הוא בעצם סיני מבית גרייט וול או בקיצור GWM. גרייט וול הוא יצרן סיני יחסית וותיק המייצר רכבים כבר משנת 1984 והוא משווק רכבים ב170 מדינות ברחבי העולם. בשנת 2024 מכרה גרייט וול 1.2 מיליון רכבים ברחבי העולם והיא מונה כחמישה מותגים בניהם אורה המדוברת.
אי אפשר לדבר על האורה 5 סוב בלי לומר מילה על העיצוב שלה. כיום הפנסים העגולים נראים בוגרים יותר, עמוקים מעט פנימה ובלי מסגרת כרום מטופשת כבדגמים האחרים, גם הפגוש הקדמי נאה ובוגר. מאחורה היא דומה מאד ל03 המשלב מחזה ייחודי כביכול ללא פנסים אחוריים כשהם מוסלקים בתוך השמשה האחורית. מבפנים האורה 5 סוב לא שוכחת את עיצוב הרטרו והפעם בזכות ריפודי הבד שבדלתות ובדשבורד עם דוגמה ששאבה המון השראה מהסוודר של סבתא, וגם פאנל הלחצנים שנראה בדיוק כמו הכפתורים של התנור של סבתא.


הורה 5 סוב משווק בשני רמות גימור. הראשונה נקראת וייב (VIBE) ומחירה המפתיע הוא 139,990 בלבד, תיכף נסביר למה הוא מפתיע. איפה היינו? הא, עם האבזור. בקיצור אז הוויב מאובזרת בלוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ’ ועם אפשרות שיוצג בו הוויז, מולטימדיה 14.6 אינץ’ איכותית בעברית מעולה ו16 ג"ב זיכרון ראם, 6 רמקולים, מושב נהג חשמלי, מגירה אחורית המקוררת ע"י המזגן ועוד. רמת הגימור סיגנצ’ר (SIGNATURE) ב148,990 מוסיפה משטח טעינה אלחוטי, 9 רמקולים, מושבי דמוי עור, קיפול מראות חשמלי, אוורור מושבים קדמיים, תאורת אווירה, דלת תא מטען חשמלית, גג פנורמי שאינו נפתח עם ווילון להצללה ועוד.
בשני המקרים אין משענת מרכזית מאחורה אך המושב האמצעי נוח יחסית. הרכב משווק עם 6 שנים אחריות על הרכב ו6 שנים אחריות על הסוללה.

יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי עיקרי עם 190 כוח סוס ו24.7 קג"מ המחובר לסוללה בקיבולת של 1.09 קוט"ש. לצד המנוע החשמלי עומד מנוע טורבו בנזין בהספק של 150 כ"ס ו24.5 קג"מ המשמש בעיקר כגנרטור וללא גיר אך הוא מתחבר לגלגלים עם שני יחסי העברה באמצעות תיבת הפחתה. ההספק המשולב עומד על 223 כ"ס והרכב מאיץ ב7.8 שניות מ0 ל100 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 19.6 ק"מ לליטר.
מבחינת בטיחות הרכב מצויד בהמון אבזור בטיחותי והוא מקבל ציון 8 ממשרד התחבורה שהוא הציון המירבי. תא המטען בנפח של 390 ליטר ללא גלגל רזרבי וגם לא מקום ייעודי.
זהו. סיימנו נכון? אה, אמרתי שנדבר על המחיר. טוב שהזכרתם לי. כפי שאמרנו האורה 5 סוב מתחילה ב139,990 שקלים זהם 40,000 שקלים פחות מהקורולה קרוס המתחרה שקטנה מהאורה בסנטימטר מבחינת האורך ומאובזרת פחות ממנה. מסיבה לא ברורה האורה שוקלת 300 ק"ג יותר מהטויוטה. על כל פנים מדובר פה בסוב מעניין וססגוני (שאפשר אפילו לקנות בצבע וורוד) המאובזר מאד בעיקר ברמת הגימור הבכירה ובמחיר הכי נמוך בקטגוריה ובפער. בכלמוביל אמרו לנו שאם עד היום קנו אורה מהבטן, היום קונים גם מההיגיון…
