ביטוח לתקופה קצרה
-
שלום לכולם,
יש רכב שאני צריך למכור אותו, ואין עליו ביטוח. עד שאני מוכר אותו, אני רוצה להשתמש ברכב, ולצורך השימוש ברכב, כמובן שנדרש ביטוח (לא מקיף… מספיק צד ג’).
רציתי לדעת מה הכי שווה לי, לא רק מבחינה כספית אלא גם מבחינת נוחות הביטול והפרוצדורה – האם לעשות ביטוח לתקופה קצרה, או לעשות ביטוח שנתי ולבטל? האם יש קנסות? מה החסרונות? אין לי מושג בכלל.
אשמח לקבל פרטים. תודה רבה לכולם.
-
שלום לכולם,
יש רכב שאני צריך למכור אותו, ואין עליו ביטוח. עד שאני מוכר אותו, אני רוצה להשתמש ברכב, ולצורך השימוש ברכב, כמובן שנדרש ביטוח (לא מקיף… מספיק צד ג’).
רציתי לדעת מה הכי שווה לי, לא רק מבחינה כספית אלא גם מבחינת נוחות הביטול והפרוצדורה – האם לעשות ביטוח לתקופה קצרה, או לעשות ביטוח שנתי ולבטל? האם יש קנסות? מה החסרונות? אין לי מושג בכלל.
אשמח לקבל פרטים. תודה רבה לכולם.
@דגש ביטוח לתקופה קצרה יש אפשרות רק לביטוח חובה ורק דרך ‘הפול הישראלי’ ובמחירים מפולפלים,
מה גם שתקופת הביטוח גם שם היא קבועה מראש וכיון שאתה לא יודע לכמה זמן תצטרך אותו לא הרווחת הרבה…
יש אפשרות בכל חברה לבטח לשנה ולבטל כשתרצה, בעבר היו קונסים על זה, היום חוקית אסור להם, מה שכן זה קצת כאב ראש עם עניין התשלום וההחזר, כיון שאתה צריך לשלם על כל השנה מראש (או בפריסת תשלומים) ואחרי הביטול תקבל את ההחזר בבת אחת. (יש כאלה שאולי ישמחו על האפשרות לקבל הלוואה של כמה אלפים בפריסה לשנה…) -
בביטוח חובה החברה רשאית לתת ‘קנס’, לדעתי בפועל לפחות חלק מהחברות לא גובות אותו.
זה התשלום שהחברה רשאית לגבות בביטוח חובה, דוגמה מפוליסה:
ד. בוטלה הפוליסה לפי סעיף זה, יחזיר המבטח לבעל הפוליסה בהקדם, ולא יאוחר מ14-
ימים מהמועד שבו נכנס הביטול לתוקף, את דמי הביטוח ששולמו, בהפחתת סכומים
אלה:
(1) בעד תקופה של עד שבעה ימים שבהם היתה הפוליסה בתוקף, לרבות אם לא
נכנסה לתוקף – 5% מדמי הביטוח השנתיים;
(2) בעד תקופה העולה על שבעה ימים שבהם היתה הפוליסה בתוקף – 5% מדמי
הביטוח השנתיים בצירוף 0.3% מדמי הביטוח השנתיים בעד כל יום ביטוח, החל
ביום השמיניבביטוח רכוש למיטב ידיעתי החברה לא רשאית לקנוס.
אם אתה חושש מהקנס אתה יכול לעשות חובה בהפול וצד ג’ בחברה כלשהי, אבל כנראה שהמחיר (לשנה) יהיה יותר גבוה.
