התחממות מנוע (נורת חום מנוע/נוזל קירור)
-
פריוס פלוס 2018
נוזל קירור מקורי תקןבמקרים של מאמץ מנוע כמו עליות משמעותיות יחד עם מזגן דלוק ביום חם, נדלקת לי נורת חום מנוע. מוסכניק שהלכתי אליו רצה לבדוק לפי קוד תקלה אם זה בעיה במשאבה או בטרמוסטט או ברדיאטור, אבל לא הופיע בכלל קוד תקלה.
יש לציין, שזה התחיל להופיע אחרי החלפת הנוזל קירור בנוזל תיקני (קודם לכן היה מי ברז כנראה).- מה ההסבר שזה לא מופיע כקוד תקלה? אולי כי זה לא היה דלוק למשך זמן ארוך מספיק? או האם יש איזה הגדרה שמבטלת רישום קודי תקלה?
- מה מומלץ כרגע לעשות? אני חשבתי ללכת על ניקוי רדיאטור, מה דעתכם?
-
פריוס פלוס 2018
נוזל קירור מקורי תקןבמקרים של מאמץ מנוע כמו עליות משמעותיות יחד עם מזגן דלוק ביום חם, נדלקת לי נורת חום מנוע. מוסכניק שהלכתי אליו רצה לבדוק לפי קוד תקלה אם זה בעיה במשאבה או בטרמוסטט או ברדיאטור, אבל לא הופיע בכלל קוד תקלה.
יש לציין, שזה התחיל להופיע אחרי החלפת הנוזל קירור בנוזל תיקני (קודם לכן היה מי ברז כנראה).- מה ההסבר שזה לא מופיע כקוד תקלה? אולי כי זה לא היה דלוק למשך זמן ארוך מספיק? או האם יש איזה הגדרה שמבטלת רישום קודי תקלה?
- מה מומלץ כרגע לעשות? אני חשבתי ללכת על ניקוי רדיאטור, מה דעתכם?
-
@אפרים1 חום מנוע לא מעלה קוד תקלה ולכן לא תוכל לדעת מהיכן הבעיה
מי החליף לך את המים ? האם בוצע ניקוז אוויר ?
אל תעשה ניקוי רדיאטור בנתיים אתה מנחש בלי לבדוק -
@DanielC מה הכוונה חום מנוע לא מעלה תקלה, חשבתי שכל נורה אדומה שנדלקת מתבצע גם רישום תקלה במחשב, זה לא ככה?
את המים החליף מוסכניק פרטי יעיל, וכמובן שהוא עשה ניקוז אוויר ואח"כ מילא שוב מים עד המקס, ובכל מקרה נסעתי מאז מספיק, שגם אם לא, האויר היה מתנקז…@אפרים1 לא כל מנורה שנדלקת מופיע קוד תקלה, כמו נורת מצבר שנדלקת ז"א שיש בעיה בטעינה אבל לא יופיע לך קוד תקלה אם תחבר מחשב, אותו דבר חום מנוע.
קוד תקלה קופץ שיש ערך לא תקין במערכת באחד החיישנים, יש מכלולים שאין להם חיישנים כך שהמערכת לא יודעת מהיכן הבעיה.
אם הבעיה נוצרה אחרי שהחלפת אצלו נוזל קירור כנראה שמההחלפה זה נוצר ולכן
האם אתה יודע בבירור שהוא ניקז לך אוויר מהמערכת או שאתה מעריך ?
דבר שני אוויר לא מתנקז שהמערכת סגורה (אלא"כ יש תרמוסטט חשמלי שיודע לנקז), ולכן בשביל לנקז אוויר מהמערכת צריך מנוע קר עם פקק רדיאטור פתוח ולהניע את המנוע שיצא כל הבועות ממערכת הקירור.
עוד יכול להיות שהמים הרגילים גרמו להצטברות לכלוכים (חלודה או משקעים) בתוך המערכת והחלפת הנוזל גרמה לסתימה באחד המעברים (צינור/רדיאטור). אם זה המצב ניקוי רדיאטור לא תמיד יועיל ב 100% ויהיה עדיף להחליפו בשביל שזה לא יחזור על עצמו.
האם יש לך איבוד מים ? -
@אפרים1 לא כל מנורה שנדלקת מופיע קוד תקלה, כמו נורת מצבר שנדלקת ז"א שיש בעיה בטעינה אבל לא יופיע לך קוד תקלה אם תחבר מחשב, אותו דבר חום מנוע.
קוד תקלה קופץ שיש ערך לא תקין במערכת באחד החיישנים, יש מכלולים שאין להם חיישנים כך שהמערכת לא יודעת מהיכן הבעיה.
אם הבעיה נוצרה אחרי שהחלפת אצלו נוזל קירור כנראה שמההחלפה זה נוצר ולכן
האם אתה יודע בבירור שהוא ניקז לך אוויר מהמערכת או שאתה מעריך ?
דבר שני אוויר לא מתנקז שהמערכת סגורה (אלא"כ יש תרמוסטט חשמלי שיודע לנקז), ולכן בשביל לנקז אוויר מהמערכת צריך מנוע קר עם פקק רדיאטור פתוח ולהניע את המנוע שיצא כל הבועות ממערכת הקירור.
עוד יכול להיות שהמים הרגילים גרמו להצטברות לכלוכים (חלודה או משקעים) בתוך המערכת והחלפת הנוזל גרמה לסתימה באחד המעברים (צינור/רדיאטור). אם זה המצב ניקוי רדיאטור לא תמיד יועיל ב 100% ויהיה עדיף להחליפו בשביל שזה לא יחזור על עצמו.
האם יש לך איבוד מים ?@DanielC כתב בהתחממות מנוע (נורת חום מנוע/נוזל קירור):
האם אתה יודע בבירור שהוא ניקז לך אוויר מהמערכת או שאתה מעריך ?
כן בוודאי, הוא טיפל ברכב מול העיניים שלי. הדלקנו מנוע + מזגן על חום, ראינו את הבועות עולות והוסיף שוב מים עד שהפסיק.
@DanielC כתב בהתחממות מנוע (נורת חום מנוע/נוזל קירור):
עוד יכול להיות שהמים הרגילים גרמו להצטברות לכלוכים (חלודה או משקעים) בתוך המערכת והחלפת הנוזל גרמה לסתימה באחד המעברים (צינור/רדיאטור). אם זה המצב ניקוי רדיאטור לא תמיד יועיל ב 100% ויהיה עדיף להחליפו בשביל שזה לא יחזור על עצמו.
האם לא נכון יותר ללכת על קטן ולנסות ניקוי, ורק אם זה לא יעזור אז אין ברירה אלא להחליף רדיאטור?
@DanielC כתב בהתחממות מנוע (נורת חום מנוע/נוזל קירור):
האם יש לך איבוד מים ?
בגדול לא. כן קרה פעם שיצא קצת מים, אבל אז המוסכניק הראה לי שיש סימנים של נוזל שהתייבש ליד הפקק של המיכל מים, וזה נראה בבירור שזה מים שיצאו מתוך הפקק בזמן רתיחה (כי זה פקק שנפתח האיטום שלו בזמן לחץ כדי לאפשר שחרור של הרתיחה).