מי צודק - המד מהירות או הוויז
-
ברכב שלי אאוטלנדר 2015 יש:
1. המד בלוח המחוונים.
2. צג קמ"ש דיגיטלי - מחובר לשקע OBD ומציג נתונים חיים ממחשב הרכב.
3. הווייז…ותמיד יש הבדל בין המד בלוח המחוונים ברכב, לצג קמ"ש הדיגיטלי,
כשבמהירויות גבוהות ההבדל ביניהם הוא על כ-13 קמ"ש הבדל לפחות.
כשהמד ברכב מציג כ-13 קמ"ש יותר!! מהצג הדיגיטלי.והווייז מציג את אותה מהירות של הצג קמ"ש דיגיטלי…
לפעמים עם הבדלים של קמ"ש 1 +/-לכאורה האם זה מראה שאכן הווייז מדוייק יותר מהמד ברכב?
@תודה-לבורא-עולם-0 כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
כשהמד ברכב מציג כ-13 קמ"ש יותר!! מהצג הדיגיטלי.
אתה מדבר פה על מהירויות שהשלילה יפה להן… (בטוח שעשית את זה במסלול מירוצים או במדינה אחרת) יש בלוח המחוונים פער שגודל עם המהירות. כמה פער יש לך ב100 קמש?
-
@תודה-לבורא-עולם-0 כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
כשהמד ברכב מציג כ-13 קמ"ש יותר!! מהצג הדיגיטלי.
אתה מדבר פה על מהירויות שהשלילה יפה להן… (בטוח שעשית את זה במסלול מירוצים או במדינה אחרת) יש בלוח המחוונים פער שגודל עם המהירות. כמה פער יש לך ב100 קמש?
-
ברכב שלי אאוטלנדר 2015 יש:
1. המד בלוח המחוונים.
2. צג קמ"ש דיגיטלי - מחובר לשקע OBD ומציג נתונים חיים ממחשב הרכב.
3. הווייז…ותמיד יש הבדל בין המד בלוח המחוונים ברכב, לצג קמ"ש הדיגיטלי,
כשבמהירויות גבוהות ההבדל ביניהם הוא על כ-13 קמ"ש הבדל לפחות.
כשהמד ברכב מציג כ-13 קמ"ש יותר!! מהצג הדיגיטלי.והווייז מציג את אותה מהירות של הצג קמ"ש דיגיטלי…
לפעמים עם הבדלים של קמ"ש 1 +/-לכאורה האם זה מראה שאכן הווייז מדוייק יותר מהמד ברכב?
@תודה-לבורא-עולם-0 כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
לכאורה האם זה מראה שאכן הווייז מדוייק יותר מהמד ברכב?
בהחלט כן. כמו שהצג הדיגיטלי מראה לך הרכב יודע את המהירות המדוייקת ובכוונה מעלה אותה במד מהירות המובנה מהסיבות שכתבו לעיל.
-
@תודה-לבורא-עולם-0 כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
כשהמד ברכב מציג כ-13 קמ"ש יותר!! מהצג הדיגיטלי.
אתה מדבר פה על מהירויות שהשלילה יפה להן… (בטוח שעשית את זה במסלול מירוצים או במדינה אחרת) יש בלוח המחוונים פער שגודל עם המהירות. כמה פער יש לך ב100 קמש?
@מאיר כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
אתה מדבר פה על מהירויות שהשלילה יפה להן…
ממש לא, נגיד אני על 120 בכביש 6 = והמד המקורי מראה לי כ-133 קמ"ש…
-
@תודה-לבורא-עולם-0 כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
לכאורה האם זה מראה שאכן הווייז מדוייק יותר מהמד ברכב?
בהחלט כן. כמו שהצג הדיגיטלי מראה לך הרכב יודע את המהירות המדוייקת ובכוונה מעלה אותה במד מהירות המובנה מהסיבות שכתבו לעיל.
-
לא קראתי את כל התגובות כאן
אבל חשוב לי לעדכן שאצלי ברכב תמיד הרכב מראה 5 קמ"ש יותר מהאמת, והוא עושה את זה בכוונה!
אל תרביצו לי שאני כזה חשדן, כי תפסתי אותו על חם, גם כשחברתי לו מכשיר obd וגם במולטימדיה תמיד בכל המסכים המהירות איטית ב5 קמ"ש מהמהירות שבמסך המרכזי של הרכב.
שמעתי פעם שיש מדינות באירופה שדורשות את זה כתקן להעלות תמיד ב5 קמ"ש מהמהירות הנכונה. -
לא קראתי את כל התגובות כאן
אבל חשוב לי לעדכן שאצלי ברכב תמיד הרכב מראה 5 קמ"ש יותר מהאמת, והוא עושה את זה בכוונה!
אל תרביצו לי שאני כזה חשדן, כי תפסתי אותו על חם, גם כשחברתי לו מכשיר obd וגם במולטימדיה תמיד בכל המסכים המהירות איטית ב5 קמ"ש מהמהירות שבמסך המרכזי של הרכב.
שמעתי פעם שיש מדינות באירופה שדורשות את זה כתקן להעלות תמיד ב5 קמ"ש מהמהירות הנכונה.@simon אני חושב שזה לא הגיוני, תמיד 5 קמ"ש יותר.
מה שכן יכול להיות אחוזים, כי רוב האנשים יגידו לך שבאזור 70 קמ"ש זה מציג 5-7 יותר אבל באזור 90 זה מציג 8-10 קמ"ש יותר(כמובן, המספרים הם פחות או יותר לפי בדיקה שלי בכמה רכבים)
-
@simon אני חושב שזה לא הגיוני, תמיד 5 קמ"ש יותר.
מה שכן יכול להיות אחוזים, כי רוב האנשים יגידו לך שבאזור 70 קמ"ש זה מציג 5-7 יותר אבל באזור 90 זה מציג 8-10 קמ"ש יותר(כמובן, המספרים הם פחות או יותר לפי בדיקה שלי בכמה רכבים)
@zalmensmok כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
@simon אני חושב שזה לא הגיוני, תמיד 5 קמ"ש יותר.
מה שכן יכול להיות אחוזים, כי רוב האנשים יגידו לך שבאזור 70 קמ"ש זה מציג 5-7 יותר אבל באזור 90 זה מציג 8-10 קמ"ש יותר(כמובן, המספרים הם פחות או יותר לפי בדיקה שלי בכמה רכבים)
אולי אתה משווה לוויז ספציפית ולכן זה לא מדויק, אני מדבר רק על מערכות שמתחברות למחשב רכב ומקבלות נתונים ממנו, ולא זכור לי פער גדול יותר מ5 קמ"ש.
-
רק בשביל להוסיף תאוריה לאלו שחיים מכך…
אני פעם שמעתי שהחברות מעלות את הקמ"ש כך בכל המבחנים הרכב יותר טוב.
מגיע ל 100 יותר מהר, יותר חסכוני, במבחני ריסוק התאונה תהיה מעט פחות קטלנית וכן הלאה על זה הדרך.
אם כי יש מקום לחשוב שבמבחני רכב אינם מסמכים על הנתונים שברכב אלא על מדידות עצמאיות. -
בסוף הבנתי שכדאי לשאול את בינה אם יש תקנות רשמיות בנושא, וקיבלתי תשובה מפורטת:
כן, התשובה היא שהתקנות ברוב מדינות העולם אכן דורשות שמד המהירות ברכב יציג מהירות זהה או גבוהה יותר מהמהירות האמיתית, אך לעולם לא מהירות נמוכה יותר.זאת לא השערה, אלא דרישה רגולטורית מחייבת, בעיקר על פי תקנה 39 של UNECE (הוועדה הכלכלית של האו"ם לאירופה), שאומצה על ידי מדינות רבות באירופה ובעולם.
הסיבות והכללים המרכזיים:
-
בטיחות ואחריות משפטית: המטרה העיקרית היא למנוע מצב שבו נהג חושב שהוא נוסע במהירות המותרת, אך בפועל הוא נוסע מהר יותר ומסכן את עצמו ואת סביבתו. בנוסף, זה מגן על יצרני הרכב מתביעות במקרה של תאונה או קבלת קנס על מהירות מופרזת, בטענה שמד המהירות הציג נתון שגוי.
-
הנוסחה המקובלת: התקנות קובעות טווח סטייה מותר. לפי התקן האירופי, המהירות המוצגת במד המהירות צריכה להיות בין המהירות האמיתית לבין 110% מהמהירות האמיתית בתוספת 4 קמ"ש.
- נוסחה:
מהירות אמיתית ≤ מהירות מוצגת ≤ (מהירות אמיתית * 1.1) + 4 קמ"ש - דוגמה: אם הרכב נוסע במהירות אמיתית של 80 קמ"ש, מד המהירות חייב להראות בין 80 קמ"ש ל-92 קמ"ש (80*1.1 + 4 = 92).
- נוסחה:
-
גורמים נוספים: יצרני הרכב מכוונים את מדי המהירות להציג מהירות גבוהה יותר מהאמיתית גם כדי לקחת בחשבון שינויים שמשפיעים על קריאת המהירות, כמו שחיקת צמיגים, לחץ אוויר בצמיגים או החלפתם לצמיגים במידה מעט שונה. צמיג שחוק הוא בעל קוטר קטן יותר, מה שגורם לו להסתובב מהר יותר ולהציג מהירות גבוהה יותר.
לסיכום, זוהי פרקטיקה מכוונת ומתוקננת ברמה בינלאומית, שמטרתה העיקרית היא בטיחות ומניעת אחריות משפטית של היצרנים. לכן, כאשר מד המהירות ברכב שלך מראה 100 קמ"ש, סביר להניח שהמהירות האמיתית שלך היא מעט נמוכה יותר, למשל 95-97 קמ"ש.
-